Ivan Hirst bio je britanski vojni časnik i inženjer koji ostaje upisan u povijest kao ključna figura u obnovi Volkswagena nakon Drugoga svjetskog rata. Dok je svijet izlazio iz ratnog razaranja, a njemačka industrija ležala u ruševinama, Hirst je preuzeo odgovornost za oživljavanje tvornice u Wolfsburgu i pretvorio ju je iz nacističkog projekta u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Ivan Hirst rođen je 4. ožujka 1916. godine u Saddleworthu u Engleskoj. Njegova obitelj bila je povezana s tvrtkom Hirst Brothers Company, koja se bavila proizvodnjom satova, optičkih instrumenata i sličnih preciznih uređaja u obližnjem Oldhamu.
Ovaj obiteljski posao vjerojatno je probudio Hirstovo rano zanimanje za tehniku i inženjerstvo. Odrastao je u tipičnom engleskom industrijskom krajoliku početka 20. stoljeća, gdje su mehanička inovacija i radnička etika bile visoko cijenjene.
Hirst je pohađao Hulme Grammar School u Oldhamu, gdje se isticao u znanostima i tehničkim predmetima. Nakon završetka srednje škole upisao je Sveučilište u Manchesteru, jedno od vodećih britanskih sveučilišta za znanost i tehniku. Tamo je studirao optičko inženjerstvo, područje koje je zahtijevalo preciznost i razumijevanje složenih tehničkih sustava - vještine koje će mu kasnije biti od ključne važnosti.
Tijekom studija pridružio se Officers' Training Corpsu (OTC), sveučilišnom programu za obuku budućih vojnih časnika. Hirst je diplomirao s odličnim uspjehom.
Hirstova vojna karijera započela je još prije rata. Dana 27. lipnja 1934. imenovan je drugim poručnikom u 7. bataljunu Duke of Wellington's Regimenta Teritorijalne vojske, a tri godine kasnije unaprijeđen je u poručnika.
Kada je 1939. izbio Drugi svjetski rat, Hirst se pridružio Royal Electrical and Mechanical Engineersu (REME), novoustanovljenoj jedinici britanske vojske zaduženoj za održavanje i popravak vojne opreme. Njegovo inženjersko znanje i iskustvo s optičkim instrumentima učinili su ga vrijednim članom ove jedinice.
Tijekom rata Hirst je služio na raznim dužnostima, ali njegov najznačajniji zadatak došao je nakon savezničke pobjede 1945. godine. Kao major REME-a poslan je u Njemačku kako bi nadgledao poslijeratnu obnovu i upravljanje zarobljenim industrijskim resursima. U kolovozu 1945. dodijeljen mu je zadatak preuzimanja kontrole nad tvornicom Volkswagena u Wolfsburgu, koju su nacisti izgradili za proizvodnju "narodnog automobila" - Bube.
Kada je Hirst stigao u Wolfsburg, zatekao je tvornicu u kaosu. Zgrada je bila teško oštećena savezničkim bombardiranjem, radnici su bili demoralizirani, a oprema razorena ili opljačkana.
Britanska vojna uprava prvotno je planirala demontirati tvornicu i iskoristiti je kao dio ratnih reparacija, no Hirst je vidio potencijal u ostacima nacističkog projekta. Prepoznao je da bi proizvodnja automobila mogla pomoći u obnovi njemačke ekonomije i pružiti prijeko potrebna vozila britanskim snagama u Njemačkoj.
Hirst je brzo djelovao. Organizirao je popravak tvornice, osigurao opskrbu materijalima i motivirao njemačke radnike da se vrate na posao. Jedna od njegovih prvih odluka bila je prilagodba postojećih nacrta za Volkswagen Bubu, koju je dizajnirao Ferdinand Porsche.
Unatoč skepticizmu svojih nadređenih, Hirst je vjerovao da bi jednostavan, pouzdan automobil mogao zadovoljiti potrebe poslijeratnog tržišta. Nije bio spreman "sjediti prekriženih ruku". Uz pomoć pukovnika Charlesa Radclyffea započeo je proizvodnju.
Prvi značajan uspjeh stigao je u ožujku 1946., kada je s proizvodne trake sišao tisućiti automobil. Do kraja te godine proizvedeno je 10.000 vozila, uglavnom za britanske snage i njemačke civilne vlasti. Hirst je također uveo stroge standarde kvalitete i osigurao da tvornica postane samoodrživa.
Do 1949., kada je Hirst napustio Wolfsburg, Volkswagen je bio na putu da postane globalni gigant. Tvornica je predana njemačkoj upravi pod vodstvom Heinricha Nordhoffa, kojeg je Hirst podržao kao svog nasljednika.
Nakon odlaska iz Njemačke 1949. Hirst se vratio u Veliku Britaniju, gdje je nastavio raditi u vojsci i industriji. Iako nije ostao u središtu javnosti, njegov utjecaj na Volkswagen nikada nije zaboravljen. Umro je 10. ožujka 2000. u Marsdenu, u Engleskoj, u dobi od 84 godine.