DA su kojim slučajem umjesto lutki to bili pješaci, vozač BMW-a bi na duši imao bar troje pješaka.
Upravo to želi reći najnoviji izvještaj IIHS temeljen na testu 11 "malih" SUV-ova. Testiran je jedan od sustava asistencije koji su brojni vozači odmah zavoljeli. Radi se o automatskom kočenju, vrlo korisnom dodatku koji će učinkovito ispraviti grešku vozača i spriječiti ili ublažiti nesreću, pa čak i spasiti život. Ali naravno, samo pod uvjetom da funkcionira.
A u novom testu koji je proveo američki IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) su upravo istražili funkcioniranje tih sustava koji koriste potporu kamera, senzora i radara. Svaki testirani model automobila je podvrgnut trima različitim testovima koji simuliraju odraslog pješaka i dijete u nailasku na putanju automobila. Konkretno, u prvom će pješak iskoračiti ispred vozila, u drugom će dijete "skriveno" između dva vozila izbiti u putanju automobila, te se u trećem pješak kreće paralelno s prometom. Testovi su provedeni pri različitim brzinama, ali u svima je dozvoljeno vrijeme reakcije bilo oko dvije sekunde.
Svi osim jednog testiranog modela su zadovoljili, a četiri je položilo s izvrsnim rezultatom. To su Toyota RAV4, Volvo XC40, Honda CR-V i Subaru Forester. Odmah uz njih dolaze Chevrolet Equinox, Hyundai Kona, Kia Sportage, Mazda CX-5 i Nissan Rogue (X-Trail). Mitsubishi Outlander je zadnji jer je u jednom testu pomeo pješaka.
A ako se pitate gdje je premium BMW X1, stvar je sljedeća. Kako je auto u sva tri testa doslovno prošao kroz pješake, odnosno nijednom nije usporio ispred prepreke, ostao je bez ikakve ocjene.