Kako je proizvođač cipela svojim gumama osvojio svijet

Foto: EPA

Bridgestone, jedan od najvećih svjetskih proizvođača guma, osnovan je 1. ožujka 1931. godine u Japanu, a osnovao ga je Shōjirō Ishibashi. Ishibashi je karijeru započeo u obiteljskoj tvrtki koja se bavila proizvodnjom tabija – tradicionalnih japanskih pamučnih cipela s gumenim potplatima. Inspiriran uspjehom gumene obuće, Ishibashi je odlučio proširiti poslovanje na industriju automobilskih guma.

Ime tvrtke dolazi od izravnog prijevoda njegovog prezimena – "Ishibashi" znači "kameni most", što je na engleski prevedeno kao Bridgestone. Ishibashi je imao viziju stvoriti japanskog proizvođača guma svjetske klase u vrijeme kada je automobilska industrija u Japanu bila u povojima. 

Od skromnih početaka do globalnog lidera

U početku se tvrtka suočila s brojnim izazovima – od tehnoloških nedostataka do ekonomske nestabilnosti u Japanu. Unatoč tome, brzo su unaprijedili proizvodnju i do 1934. godine razvili vlastiti proces izrade pneumatskih guma. Tijekom Drugog svjetskog rata Bridgestone je preusmjerio svoje operacije na proizvodnju za japansku vojsku, ali su nakon rata morali krenuti iznova. Godine 1951. počeli su proizvoditi sintetičku gumu.

Tijekom 1950-ih i 1960-ih Bridgestone je započeo agresivnu ekspanziju, šireći proizvodnju diljem Japana. U 1965. godini otvaraju prvu tvornicu izvan Japana, u Singapuru. Sljedeće desetljeće bilo je ključno za tvrtku – 1983. godine Bridgestone osniva europski ogranak Bridgestone Europe, a samo pet godina kasnije, 1988. godine, dolazi do jedne od najvećih akvizicija u industriji guma – preuzimaju američki Firestone, tada jednog od najvećih proizvođača guma u SAD-u.

Danas je Bridgestone jedan od dva najveća proizvođača guma i gumenih proizvoda na svijetu, prisutan u više od 150 zemalja. Tvrtka zapošljava preko 130.000 ljudi i ima više od 180 proizvodnih i istraživačkih centara diljem svijeta. Njihov portfelj uključuje gume za osobna vozila, kamione, motocikle, zrakoplove, pa čak i industrijska vozila. 

Bridgestone se natječe s nekoliko globalnih divova u industriji guma, uključujući Michelin, Continental AG, Goodyear i Pirelli. Ipak, Michelin i Bridgestone prednjače i godinama se izmjenjuju na prvom mjestu na globalnoj ljestvici, ovisno o financijskim rezultatima i tržišnim uvjetima. Michelin je u 2023. godini ostvario prihod od oko 28.6 milijardi eura, dok je Bridgestone zabilježio približno 24.5 milijarde eura prihoda.

Tehnološke inovacije koje mijenjaju industriju

Bridgestone je poznat po svojim tehnološkim inovacijama, uključujući:

  • Run-Flat tehnologiju – omogućava vožnju i do 80 km nakon što guma pukne
  • DriveGuard gume – dodatna sigurnost i izdržljivost u svim vremenskim uvjetima
  • Ecopia serija – gume s poboljšanom učinkovitošću potrošnje goriva
  • Potenza sportske gume – vrhunske performanse za ljubitelje brzine

Tvrtka ulaže velika sredstva u pametne gume (smart tires) koje će putem senzora moći komunicirati s vozilima i infrastrukturom.

Bridgestone u Europi i Hrvatskoj

Bridgestone je snažno prisutan na europskom tržištu, s nekoliko velikih proizvodnih pogona, uključujući tvornice u Španjolskoj, Italiji i Poljskoj. Posebno je značajan razvoj Bridgestone EMIA (Europe, Middle East, India, Africa) regije, kroz koju se koordiniraju sve ključne operacije. U Hrvatskoj, Bridgestone proizvodi dostupni su kroz široku mrežu distributera i servisa.

Dostupni modeli guma u Hrvatskoj:

  • Turanza – idealna za duga putovanja, odlično prianjanje na mokrim cestama
  • Blizzak – zimske gume s naprednom tehnologijom prianjanja
  • Ecopia – ekološke gume s niskim otporom kotrljanja
  • Potenza – vrhunske performanse za sportske automobile
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.