Ferruccio Lamborghini, rođen 28. travnja 1916. godine u mjestu Renazzo di Cento pokraj Ferrare u Italiji, bio je industrijalac i osnivač tvrtke Automobili Lamborghini, proizvođača luksuznih sportskih automobila.
Prije nego što je postao poznat po svojim automobilima, Lamborghini je nakon Drugog svjetskog rata izgradio uspješan posao proizvodnje traktora. Njegov životni put započeo je u obitelji poljoprivrednika. Kao mladić pokazao je izniman interes za mehaniku i tehnologiju.
Nakon što je završio tehnički institut Fratelli Taddia u Bologni Lamborghini je služio u talijanskoj Kraljevskoj mornarici (neki izvori navode i zrakoplovstvo) tijekom rata, gdje je radio kao mehaničar. Nakon kapitulacije Italije 1943. godine, britanske snage zarobile su ga i odvele u logor.
Vrijeme je proveo u britanskom zarobljeničkom logoru na Rodosu, gdje je bio prisiljen raditi kao mehaničar za britanske vojne snage. Zahvaljujući svojim mehaničkim vještinama, imao je donekle povlašten položaj u odnosu na druge zatvorenike. Tijekom zarobljeništva dodatno je usavršio svoje znanje o motorima i vozilima radeći na britanskoj vojnoj opremi.
Ovo iskustvo pokazalo se ključnim za njegovu kasniju karijeru. Po završetku rata, oslobođen je iz zarobljeništva i vratio se u Italiju, gdje je započeo svoj poduzetnički put prenamjenom vojnih viškova vozila u traktore, što je dovelo do osnivanja tvrtke Lamborghini Trattori 1948. godine.
Njegova tvrtka brzo je postala jedan od najvažnijih proizvođača poljoprivredne opreme u Italiji.
Tijekom 1950-ih Lamborghini je, kako je njegovo bogatstvo raslo, postao kolekcionar luksuznih automobila, uključujući i Ferrari.
Prema anegdoti, nakon što je imao problema s kvačilom na svom Ferrariju 250 GT, Lamborghini je posjetio Enza Ferrarija kako bi mu ukazao na problem. Ferrari je navodno odbacio Lamborghinijeve primjedbe, smatrajući ga "samo" proizvođačem traktora koji ne razumije sportske automobile.
Uvrijeđen ovim tretmanom, Lamborghini je odlučio stvoriti savršeni grand touring automobil prema vlastitim specifikacijama. Godine 1963. osnovao je Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. u mjestu Sant'Agata Bolognese i angažirao talentirane inženjere poput Gianpaola Dallare i Paola Stanzanija.
Prvi produkcijski model tvrtke bio je Lamborghini 350 GT, predstavljen 1964. godine. No stvarni proboj došao je 1966. godine s modelom Miura, koji je često smatran prvim pravim superautomobilom s motorom postavljenim u sredini vozila.
Lamborghinijeve inovacije nisu se zaustavile na Miuri. Njegova tvrtka nastavila je proizvoditi revolucionarne automobile, uključujući model Countach, predstavljen kao prototip 1971. godine, koji je sa svojim karakterističnim "klinastim" dizajnom i vratima koja se otvaraju prema gore postavio novi standard za superautomobile.
Unatoč uspjehu svojih automobila, globalna ekonomska kriza i naftni šok ranih 1970-ih negativno su utjecali na poslovanje. Godine 1972. Lamborghini je prodao kontrolni udio svoje automobilske tvrtke, a 1974. godine potpuno se povukao iz poslovanja.
Ferruccio Lamborghini proveo je svoje posljednje godine na svom imanju La Fiorita pokraj jezera Trasimeno u središnjoj Italiji, gdje se posvetio proizvodnji vina. Preminuo je 20. veljače 1993. godine od srčanog udara u dobi od 76 godina.
Iako Ferruccio Lamborghini više nije bio uključen u tvrtku koja nosi njegovo ime, brend Lamborghini nastavio je rasti i razvijati se. Danas, pod vlasništvom Volkswagen Grupe kroz Audi AG (od 1998. godine), Lamborghini ostaje jedan od najprepoznatljivijih svjetskih proizvođača superautomobila.
Lamborghinijev bik kao zaštitni znak kompanije, inspiriran njegovim horoskopskim znakom, i dalje simbolizira snagu, agresivnost i luksuz koji predstavljaju Lamborghinijevi automobili.