Alfieri Maserati (23. rujna 1887. – 3. ožujka 1932.) bio je talijanski inženjer automobilizma i trkaći vozač, najpoznatiji kao suosnivač tvrtke Maserati, koja je postala sinonim za luksuzne sportske automobile.
Rođen u Vogheri, Alfieri je bio četvrti od sedmero braće. Njegov najstariji brat Carlo bio je pionir u automobilizmu i inspirirao je Alfierija i ostalu braću da se uključe u svijet mehanike i automobilizma. S 12 godina Alfieri je počeo raditi u tvornici bicikala, a s 15 se preselio u Milano, gdje je, uz preporuku brata Carla, dobio posao u tvrtki Isotta Fraschini. Njegove vještine i predanost dovele su ga do odjela za utrke, gdje je bio mehaničar pobjedničkog automobila na Targa Florio 1908. godine.
Godine 1914. Alfieri je s braćom Ettoreom i Ernestom osnovao Società Anonima Officine Alfieri Maserati u Bologni. Tvrtka se isprva bavila pripremom i podešavanjem automobila marke Isotta Fraschini za utrke. Tijekom Prvog svjetskog rata aktivnosti tvrtke bile su obustavljene, ali je Alfieri iskoristio vrijeme za razvoj svjećica za motore, što je dovelo do osnivanja Fabbrica Candele Maserati 1919. godine.
Nakon rata Alfieri je bio odlučan u stvaranju vlastitih automobila. Koristeći šasiju Isotta Fraschini i modificirani zrakoplovni motor Hispano-Suiza, izradio je prototip kojim je ostvario brojne pobjede na utrkama. Početkom 1920-ih triput je pobijedio na utrci Susa-Moncenisio i dvaput na Aosta-Gran San Bernardo. Godine 1926. s braćom je razvio Tipo 26, prvi automobil koji je nosio ime Maserati, a pokazao se izuzetno uspješnim na utrkama.
Godine 1929. Maserati je predstavio model V4 s gotovo 3000 cm³ i preko 300 KS, koji je postigao brzinu od 246 km/h nadmašivši prethodni rekord za oko 12 km/h. Ovaj uspjeh dodatno je učvrstio reputaciju tvrtke u svijetu automobilizma. Nakon pobjede na Velikoj nagradi Tripolija 1930. godine Alfieri je od Mussolinija dobio titulu viteza.
Godine 1927. Alfieri je doživio ozbiljnu nesreću tijekom utrke Coppa Messina, što je rezultiralo gubitkom jednog bubrega. Unatoč brzom povratku utrkama, njegovo zdravlje bilo je narušeno. Preminuo je 3. ožujka 1932. zbog komplikacija povezanih s ozljedama iz nesreće. Njegova braća nastavila su voditi tvrtku sve do 1937. godine, kad su je prodali obitelji Orsi.
Alfieri Maserati ostavio je neizbrisiv trag u automobilskom svijetu. Njegova strast za inovacijama i performansama postavila je temelje za Maserati kao prepoznatljiv brend luksuznih sportskih automobila. Njegova vizija i predanost utrkama oblikovali su ne samo tvrtku već i cijelu industriju te inspirirali buduće generacije inženjera i entuzijasta.