Svi rizici kupovine rabljenog električnog automobila

Foto: EPA, 123RF, YouTube

ELEKTROMOBILNOST je jedan od najznačajnijih trendova u autoindustriji, ali i onaj koji će oblikovati osobni cestovni transport u budućnosti. 

Nema sumnje kako električni automobili bilježe konstantan rast popularnosti, pa su u nekim zemljama već odradili težak put u povećanju udjela s razine statističke pogreške do statusa najpopularnijeg pogona. U takvom ozračju neminovno je kako će električni automobili biti sve popularniji i na tržištu rabljenih automobila. 

Vraćanje kilometraže

A kako cijena rabljenog automobila uvelike ovisi o stanju baterije, svima je jasno kako na tržištu rabljenih automobila električna vozila nisu imuna na pokušaje prevara. Kao i kod osobnih vozila, i ovdje je najčešća i najozbiljnija prevara ona vezana uz kilometražu. Više kilometara znači i više ciklusa punjenja, pa je i uz uvjet pažljivog održavanja baterija sklona proporcionalnom gubitku nominalnih karakteristika. 

>> Kupili polovni električni auto, a onda saznali neugodnu vijest

Prema istraživanju platforme CarVertical, krivotvorenje digitalnih brojača kilometara u električnim vozilima su vrlo česta. Prema njihovim podacima, 15.6% svih vozila u Europi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan - 13.4%. To sugerira da se kupci rabljenih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prevare s kilometražom.

Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100.000 km, a praksa pokazuje da nerijetko izdrže i tri puta više. Dakle, uzmemo li u obzir činjenicu da su baterije najskuplji dio automobila, iznimno je važno znati točno stanje baterije.

Zbog prevare jeftiniji troškovi vlasništva električnog vozila lako mogu naglo porasti, otići u nebo i zagorčati vam život. 

Sudjelovanje u prometnoj nesreći

Svaki drugi rabljeni automobil u Europi sudjelovao je u nesreći, a u slučaju električnih vozila čak 43.6% rabljenih također je sudjelovalo u nesreći. Dodatno, električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pa će se broj nesreća vjerojatno povećavati kako vozni park električnih vozila stari.