ZABORAVITE na ime Partner jer stigao je njegov ušminkani nasljednik novog imena i pokazao da ovaj koncept nudi još uvijek izuzetan potencijal o kojem crossoveri mogu samo sanjati.
Priča o malenim dostavnjacima koji imaju dodatnu klupu za sjedenje straga, staklenu površinu na boku i barem jedna klizna vrata seže u polovicu 1990-ih, kad je upravo koncern PSA lansirao Citroen Berlingo i Peugeot Partner. Iako su se okitili titulom Van of the Year, Francuzi su uporno gurali ideju kako se radi o LAV tipu, gdje je to kratica za "leisure activity vehicle", a ne "light armored vehicle". Tek sada, nakon što pogledate novu generaciju modela, vidi se da su bili u pravu.
Crossoverski izgled
A među njima je Rifter, duhovni nasljednik Partnera u Tepee izvedbi, najbolji primjer. Osnovni koncept kutije na kotačima je zadržan, ali uz pažljivo odmjerene dizajnerske zahvate izvedene tako da Riftera mnogi vide kao most između nekadašnjih monovolumena i današnjih crossovera. I doista, to je veliko vozilo s dekoracijom koja upućuje da se usuđuje silaziti s asfalta.
No preskočili smo ono bitno, a to je da je Rifter za segment kojem pripada golem. I to u kraćoj izvedbi koja se rastegla na 440 cm duljine. Pritom su mu širina i visina na jednako impresivnoj razini i iznose 185, odnosno 187 cm. A ako ćemo baš o dizajnu, Rifter je najdojmljiviji sprijeda, s prednjicom na tragu 3008-ice. Na boku pak plastične obloge i zaštite blatobrana zajedno s povećim retrovizorima jasno upućuju kako je ovaj model stvoren da služi, pa i u teškim uvjetima.
Čarobna kutija
A tek pogled u kabinu pokazuje zašto mnogi vole ovaj koncept. Nema tog crossovera, SUV-a ili karavana koji može konkurirati prostranošću. Visoka pozicija sjedenja i još viši položaj krova odgovorni su za osjećaj prozračnosti, a od pomoći su i velike staklene površine. A kad se spustite s oblaka, dočekat će vas šminkerski uređeno vozačko sučelje s peugeotovski malim volanom i pogledom preko njega. Naravno, središnji info zaslon se podrazumijeva, a veseli i ugradnja zasebnih prekidača, tzv. poluautomatske klime.
Međutim, ono zbog čega se Rifter voli je njegova upotrebljivost. Mjesta za odlaganje otkrivat ćete danima, a odmah da znate, radi se o čak 186 litara zapremine u pretincima. Tako su ispred suvozača dva s poklopcem, dok onaj između sjedala zapreminom i nadasve dubinom postaje rekorder klase. Krovna polica ovdje nema avionske pretince, ali zato sjedala imaju preklopive stoliće. A i ispod nogu putnika straga su dva pretinca.
Ako vam ni to nije dovoljno, znajte da u stražnjem bunkeru ima čak 775 litara korisnog volumena, dok preklapanjem stražnje klupe u pod volumen raste na okrugla tri kubika. A govorimo o kraćoj izvedbi.
Rifter se praktičnošću brzo uvlači po kožu, pa makar ga vozili i gradom. Stražnji parking senzori, uz dobru vozačku ergonomiju uzorne preglednosti te poveće retrovizore, olakšat će parkiranje, dok će na skučenim prostorima klizna vrata biti najljepši poklon mamama. Postavljanje djeteta u sjedalicu nikad nije bilo lakše.
Ako ćemo tražiti ono što nam se nije svidjelo, onda su to dvije stvari. Prva je izuzetno širok središnji greben sprijeda pa će viši vozači imati premalo prostora za desno koljeno. Druga stvar nije tvrda plastika interijera, nego činjenica da će se neki teško naviknuti na tako malen upravljač, no to već zalazi u subjektivnost proizašlu iz osobnosti vozača.
PSA kao osnovu ponude motora i dalje vidi dizelaše, a među njima je upravo testna inačica tržišni optimum. 1.5 BlueHDI tu daje 100 KS i 250 Nm (postoje još izvedbe sa 75 i 130 KS), a usuglašen je s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Agilnosti mu ne nedostaje (170 m/h, 12,5 s) te je uzoran u svim uvjetima. Ono što sve zanima je potrošnja, a ona u gradu ne prelazi 6,5 l/100 km te prosjek testa od 6,2 l/100 km potvrđuje štedljivost.
Siđete li s terena, znajte da Rifter ima i elektronički diferencijal gdje se putem ABS-a koči kotač koji proklizava. Pojednostavljeno, u kabini je zakretni mehanizam za izbor uvjeta vožnje, a elektronika će ponuditi najviše što može u zadanim okvirima.
Peugeot Rifter starta cijenom od 153.975 kn. Testni primjerak, 1.5 BlueHDi 100 s Allure razinom opreme, košta 174.105 kn. Na prvu se čini puno, no kada se sve zbroji, teško da išta može biti povoljnije. Toliki komad auta s dizelskim motorom i bogatom opremom jednostavno ne može biti jeftiniji.
>> Cjelokupnu ponudu modela, sa specifikacijama opreme, cijenama i popisom opcija možete naći ovdje.
Dodatna oprema:
· Grijanje prednjih sjedala - 2000 kn
· Utičnica 220 V - 700 kn
· Wireless bežično punjenje - 1000 kn
· Grip Control (uključuje rezervni kotač) - 3900 kn
· Paket Safety plus - 2000 kn
· Navigacijski uređaj 3D - 4900 kn
· Metalik boja - 3600 kn