Testirali smo Renault Espace, najprestižniji i najatraktivniji monovolumen

Foto: M.N.

AKO je igdje Renault uspio zasjeniti rivale onda je to tržište monovolumena, posebno velikih. Koliko Espace uistinu može provjerili smo na najprestižnijoj izvedbi dostojnoj da nosi ime francuske prijestolnice.

Velik, moćan i oku ugodan

Kad je 2015. godine Renault predstavio petu generaciju svog velikog monovolumena koji još od 1985. godine uspješno gazi konkurenciju, malo tko je očekivao da će taj posao odraditi uspješno. Nakon što su crossoveri poput virusa osvojili tržište monovolumeni su postali ugrožena vrsta, a najbolje su prošli oni koji su se na vrijeme asimilirali. Nema sumnje, svjedočimo sutonu koncepta koji je nekad bio omiljeni izbor obitelji, ali Espace jasno pokazuje da se može.

Tajna je očito u prihvaćanju crossoverskih manira, pa tako Espace više ne izgleda jednostavno, već je vrlo atraktivan. Svemirski dizajn u kombinaciji crne boje i kroma odlično izgleda, posebno kada sve potenciraju veliki 19-inčni kotači.

Niti jedan monovolumen danas ne izgleda bolje, pa ne čudi što je Renault osvježio samo ono što se nudi ispod lima.

Komfor dnevnog boravka

Kad se radi o modelu ovako impresivnih gabarita nemoguće je ne zamijetiti prostranost kakvu neće ponuditi niti jedna limuzina ove razine. Prostranosti doprinosi i snažno položen vjetrobran, te vertikalno rezan stražnji poklopac tamo daleko iza drugog reda sjedala.

Da, postoji i izvedba s tri reda, a ovako s pet individualnih sjedala na raspolaganju vam je tovarni prostor duljine preko metra i volumena 680 l. Bez obzira na potrebe teško ćete ga ikada ispuniti, a ako pak poželite preklopiti sjedala znajte da ćete to učiniti pritiskom na tipku, na zaslonu ili u gepeku. A tada koristan volumen raste na preko dva kubika.

Ergonomija je dakako prvoklasna. Međutim, usprkos doista ugodnoj sredini postoje i nekoliko slabih točaka. Tako će oni koji pomaknu vozačko sjedalo prema iza ponekad zapeti nogom za šinu, a ako imate iole veći mobilni telefon, zaboravite na prednji pretinac s dva USB priključka – premali je, a drugih nema.

Puno je više stvari koje vesele. Mi ćemo spomenuti sjedala, koja su grijana, ventilirana, električno podesiva i s funkcijom izbora tipa i intenziteta masaže. Suvozačev pretinac otvara se dodirom, a digitalni kokpit dopušta potpunu individualizaciju, zajedno s izborom ambijentalne rasvjete.

Moćni dizelaš

Ono što nakon redizajna najviše veseli je 2.0 dCi dizelaš s 200 KS i 400 Nm. Odlično se slaže sa šest-stupanjskom automatikom, a 1.8 tona tešku grdosiju potjera preko 200 km/h uz sprint do 100 km/h za 9,1 sekundi.

Prosječno nam je trošio 6,9 l/100 km, a najviše je pio u gradu, do 8-8.5 l/100 km. Da, grada se ne treba bojati jer je tu 4control sustav zakretnih stražnjih kotača koji itekako olakšava manevriranje u zbijenim prostorima.

Najjeftiniji Espace stoji 310.900 kn, dok izvedba s moćnijim dizelašem kreće od 347.900 kn. Izaberete li Initiale paris top izvedbu dobit ćete najluksuzniji MPV na tržištu, a cijena će uz dosta dodatne opreme, ali i uz popust od 27.000 kn doći do 389.930 kn. I da, jamstvo od pet godina ili 150.000 km je uključeno u cijenu.

>> Cjenik, specifikaciju opreme i tehničk epodatke za Renault Espace možete naći ovdje.