Jednom je priznala: Samo Bette Davis od svih nas uloge nije dobila preko kreveta

Foto: Profimedia

Termin "casting couch" nam je dobro poznat u današnje vrijeme, a svoje korijene vuče iz filmske industrije i u samom originalu se odnosio na kauče u kancelarijama koji su se koristili za seks producenta (ili casting direktora) s glumicom koja želi određenu ulogu (ili s glumcem, što da ne). 

Od samih začetaka Hollywooda do danas postoji mnogo priča o ulogama "preko kreveta", a možda citat Claudette Colbert, jedne od velikih zvijezda i najkvalitetnijih glumica svog perioda, čak najbolje oslikava kakva je situacija bila u "zlatno doba", tj. u doba koje se opisuje kao "graciozno, otmjeno, damsko i gospodsko" (mada realno, sada je vjerojatno i gore).

"Casting couch? Sasvim iskreno govoreći, postoji samo jedna od nas koja nije tako došla do statusa zvijezde, a to je Bette Davis", rekla je svojevremeno Colbert.

Iskrena i surova, možda i iskrenija i surovija nego bilo koja druga glumica tog i ovog doba - nije bilo lako ovo priznati, a ona je priznala kao jedan-dva i to je nekako čini još većom gospođom. Ali da prijeđemo na svjetliju temu, to jest na samu Claudette - i ona je zaista fina.

Ne samo fina zbog prirodne umiljatosti koja ide uz njenu filmsku personu već ima i do izgleda, fina je zbog onog jabučastog oblika lica te svježe kremastog glasa, ali prije svega što niste mogli od nje osjetiti slabost, nesnalaženje, što je mogla čak i na nivou muški kvalitetnog humora držati svoju stranu pred divovima tadašnjeg glumišta i da to izgleda i zvuči kao pjesma.

Skromnost

Od rađanja u Francuskoj, života u Hollywoodu i smrti na Barbadosu, od ljubljenja, druženja, svađanja, nadmudrivanja s Clarkom Gableom, Garyjem Cooperom, Rayom Millandom, Joelom McCreom, Charlesom Boyerom, Donom Amecheom, Josephom Cottenom i ostatkom ganga, pa sve do povlačenja na vrijeme, jedno 40 godina prije smrti, i laganog jahanja u pravcu sutona, jer što je imala to je i rekla za svojih šezdesetak ostvarenja, neka i drugih kolegica. 

Jedan veliki dokaz skromnosti dogodio se na dodjeli Oscara 1935. kada Claudette nije ni došla na ceremoniju, iako je bila nominirana, jer je bila uvjerena da neće osvojiti i da priznanje zaslužuje već spomenuta Bette Davis, pa su je poslije jedva uhvatili na željezničkoj stanici ne bi li joj uručili nagradu koju je stopostotno zaslužila.

Priznanje je bilo za Dogodilo se jedne noći, romantičnu komediju koja je početak i vrhunac romantičnih komedija kakve znamo, u kojoj CC nije samo pokazivala butku na ime autostopa, već je plivala do kralja Clarka leptir-stilom kroz cijelu stvar stvorivši kemiju za 105 minuta kakvu ni Heisenberg ne bi mogao objasniti.

Pored toga je bila Cleopatra prije no što su to bile Liz Taylor, Vivien Leigh, Sophia Loren ili Monica Bellucci, za mnoge je ona zauvijek The Cleopatra, a Midnight, The Palm Beach story, Since you went away, Bez rezervacija, Sutra je zauvijek i mnogi drugi naslovi njene filmografije ostaju sočni plodovi tadašnjeg blagorodnog Hollywooda. 

 

A i američki filmski institut ju je također odlikovao prije desetljeće i nešto, stavivši je na listu najvećih ženskih zvijezda klasičnog doba Hollywooda, i to na poziciju broj 12. Na tom mjestu je između Barbare Stanwyck i Grace Kelly, što je više nego prikladno društvo za nju.

S privatne strane, ukratko, imala je dva muža, od kojih je prvi bio čuveni redatelj Norman Foster, a iako nema tko nije htio biti njene djece tvorac, ipak je ostala bez nasljednika te je svojih 90 i nešto ljeta (od 1903. do 1996.) okrunila isključivo filmovima.

Dama francuskog i staroholivudskog stila, a uz sve mane, uključujući i onu s početka teksta, dalje od tih stilova teško da se može. Dakle - Claudette Colbert.