IAKO smješteni na dijametralno suprotnim krajevima automobilskog globusa dva posebno zanimljiva automobila nose njemački potpis. I da stvar bude zanimljivija, ne pripadaju tzv. mainstremu.
Onaj simpatičniji evocira uspomene na nekad razjedinjenu Njemačku i tadašnji ponos istočnonjemačke autoindustrije, Trabanta. Iako redovito predmetom sprdnje Trabant je ostao duboko usađen u srca brojnih nostalgičara.
Nimalo čudno s obzirom da je od tri milijuna proizvedenih primjeraka (1957 - 1991) i 18-godišnje proizvodne pauze na njemačkim cestama prisutno još 52.000 Trabant vozila.
Kažemo pauze jer se Trabant po svemu sudeći vraća na automobilsku scenu. U Frankfurtu je prikazan Trabant nT ili newTrabi. Prepoznatljivog izgleda, novi model sada nosi ekološki predznak.
Posjeduje električni pogon, autonomiju mu je oko 160 km, a maksimalna brzina 130 km/h. No ono bitno je da obnovljeni model zadržava još jednu prepoznatljivu karakteristiku, krajnju jednostavnost. To je posebno vidljivo iznutra gdje je minimalizam središnja premisa dizajna.
Recimo i kako su inicijatori projekta Trabant nT IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), Herpa i dizajner Nils Poschwatta. Premda koncept, newTrabi ima sve predispozicije da zaživi na tržištu.
Prije nego što prijeđemo u potpuno drugi svijet dotaći ćemo se još jednog specifičnog automobila. Naravno, potpisuje ga Wiesmann iz Duelmana, a radi se o novom MF5 Roadsteru, još jednom pripadniku "stare škole".
Bar kad govorimo o dizajnu, jer ispod vanjskog odijela krije se BMW-ov 5.0 V10 dragulj sa 507 KS i 520 Nm. Dovoljno za sprint do 100 km/h u 3,9 sekundi i maksimalnih 310 km/h. Proizvest će se tek 55 primjeraka, a cijena je 189.500 eura.
Direktno s ceste za pakao dolazi najnoviji Brabusov uradak, E V12 ili od milja Black Baron. Ako newTrabi podsjeća na vremena od prije 20 i više godina, Brabus nas vraća u crno doba 2. svj. rata i sukobe na Istočnom frontu, točnije najveću tenkovsku bitku u povijesti.
Iako monumentalan poput Tigera, Brabus ispravlja njegovu najveću manu - nedostatak brzine. Tko zna, da se pojavio prije, možda bi bio prvi izbor Ericha von Mansteina.
Majstorski uradak karakteristikama graniči sa zdravim razumom. Postavljen na osnovu nove Mercedesove E klase pokreće ga 6,3 V12 biturbo koji razvija, pazite sad ovo, 800 KS i 1.420 Nm okretnog momenta (limitiran na 1.100 Nm).
Stoga ne čudi što je na 100 km/h nakon 3,7 sekundi, do 200 km/h mu treba 9,9, a na 300 km/h je nakon 23,9 sekundi. Maksimalna brzina je limitirana na 350 km/h, a bez blokade pojuri i do 370 km/h. Pritom prosječno troši 15,7 l/100 km i u atmosferu emitira 372 g CO2/km.
Doista impresivno, baš kao i prateća mehanika te karoserija s filigranski izrađenim detaljima. A cijena? Ukoliko požurite, Vaš je za 600.000 eura.
>> Detaljan pregled frankfurtskog salona pogledajte samo na Indexovoj temi.