MNOGIMA OD NAS dogodilo se da se izgubimo u "živim sjećanjima" na neke uzbudljive događaje iz prošlosti ili se pak u mislima opet vratimo u bezbrižne dane djetinjstva.
Da bi svoje pretpostavke upotpunili argumentima, istraživači su od sudionika zatražili da gledaju filmiće na YouTubeu i pokušaju ih upamtiti, pritom im MRI uređajima skeniraju mozak. Grupa od 20-ak ljudi u dobi od 18 do 36 godina pogledala je oko 12 video-klipića od kojih je svaki trajao devet sekundi. Nakon toga, prošli su memorijski trening i zatim "mentalno" reprizirali pogledane klipiće, objašnjavajući istraživačima čega se sve sjećaju. Rezultati u bili zapanjujući – sjećanja sudionika aktivirala su čak 91 posto istih moždanih funkcija kao i prilikom gledanja filmića. Dio mozga koji se pritom najviše aktivira jest cerebralni korteks, područje koje ima ključnu ulogu u memoriji, koncentraciji, svjesnosti i jeziku.