ALFA ROMEO upravo proslavlja svoj stoti rođendan i odlučila ga je obilježiti predstavljanjem novog modela u ponudi. Riječ je o nasljedniku modela 147, pripadniku tzv. golf klase za kojega se vjeruje kako će postati najprodavaniji Alfin model u povijesti.
Krenimo sa zavrzlamom oko imena, koja je prošla nekoliko stepenica, od 148, preko 149 i Milano do Giulietta. Prije par dana smo izvijestili kako je navodno odbačeno prvotno potvrđeno ime Milano.
Razlog tome je bilo nezadovoljstvo Alfinih radnika u Milanu kojima zbog krize i pada prodaje prijeti premještaj u Torino (sjedište roditeljskog Fiata) ili otkaz. Nezadovoljni radnici su tako tražili da taj model ne nosi ime Alfinog grada kojega će ovaj proizvođač uskoro napustiti.
Da je uistinu riječ o promjeni u zadnji čas potvrđuje i činjenica kako s prvim službenim informacijama i prvom službenom fotografijom novog modela nije stiglo i njegovo ime. Izvori, na temelju insajderskih informacija, tvrde kako najveće šanse ima naziv Giulietta, a isto je potvrdu dobilo u naknadno plasiranoj fotografiji stražnjeg kraja vozila.
Po svemu sudeći, kompaktna Alfa je treći model u stogodišnjoj povijesti ovog proizvođača s tim nazivom.
Što se samog automobila tiče, isti će biti dostupan samo u izvedbi s pet vrat, s obzirom da je ulogu 147-ice s tri vrata ustvari preuzeo manjii MiTo. Dizajn je prepoznatljivih Alfinih linija, radi se o automobilu koji je ujedno elegantan i dinamičan sa snažnim kupeovskim karakteristikama. Drugim riječima, linija krova straga je izraženo spuštena, kvake na stražnjim vratima su skrivene kao na 147-ici i sl.
Utjecaji modela 8C, MiTa i prethodnika su jasno vidljivi, no novi automobil uistinu izgleda modernije od svojih uzora, a najzaslužnija za to je nova maska, izraženija svjetla s LED tehnologijom za dnevnu vožnju te bočna linija s naglašenim ramenima. Također, straga se navodno nalazi par ispušnih cijevi te stražnji difuzor, a cijelu priču zaokružuju LED svjetla.
Duljina Alfinog kompakta iznosi 4,35 m, što ga čini 130 mm duljim od Golfa i svog prethodnika. Nadalje, međuosovinski razmak od 2,63 m znači produljenje od 50 mm u odnosu na spomenuti dvojac. Iako ga rast duljine vizualno čini nižim, novi je model ustvari za 50 mm viši od automobila kojega nasljeđuje.
Sprijeda se nalazi MacPherson, dok je straga ugrađen novi multilink, a u Alfi tvrde kako će ovim ovjesom model konkurirati za sam vrh klase. Također s ovim će modelom biti dostupan Alfin DNA sustav podešavanja ovjesa i rada motora.
Unutrašnjost je navodno uređena tradicionalno Alfistički s nekoliko modernih dodataka koji bi trebali povećati jednostavnost korištenja i samu ergonomiju. Također, kupcima će na izbor biti ponuđeni novi ukrasi i prateća oprema s popisa opcija. Ovdje spomenimo i kako će automobil biti dostupan sa 16, 17 i 18-colnim naplatcima.
Da je Golf mjerilo uspjeha u ovoj klasi opće prihvaćena, govore silne usporedbe s njemačkim konkurentom. Tako se za ponudu prostora na stražnjoj klupi te u prtljažniku kaže kako je „ista ili veća od one u Golfu“, dok je masa "neznatno veća".
Motorizaciju će činiti Fiatovi 4-cilindrični benzinski i dizelski turbo motori čija će se snaga kretati između 120 i 230 KS. Potonji krije Quadrifoglio Verde izvedbu s 1,8 turbakom, a najsnažniji dizelaš razvijat će 170 KS. U konačnici bi svi modeli trebali biti dostupni s Multi-Air sustavom upravljanja ventilima te stop-start sustavom. Recimo još i kako će motori standardno biti upareni s 5 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačima, a kasnije će se ponudi priključiti i mjenjači s dvije spojke.
Alfa planira lansirati novi model sljedećeg proljeća. Točnije, u Italiji bi prodaja trebala krenuti u ožujku, što znači da ga na hrvatskim cestama možemo očekivati najkasnije sredinom godine. Što se cijene tiče, o njoj je za sada prerano govoriti, no u Alfi tvrde kako će novi kompakt biti "vrlo konkurentan".