BMW je predstavio šestu po redu generaciju serije 5, svog drugog najprodavanijeg modela, a koji se na tržištu prvi put pojavio još 1972. godine.
Nova serija 5 će na uvid široj javnosti biti dostupna na ženevskom auto salonu u ožujku sljedeće godine, kada kreće i prodaja. Nema sumnje, ova edicija serije 5 će svoje kupce prvenstveno privući vanserijskom opremom i tehnologijama prenijetim direktno s nedavno predstavljene nove generacije serije 7. Također, starim poklonicima će se svidjeti povratak vozaču okrenutog kokpita, a tu je i novi prednji ovjes.
Kada je riječ o dimenzijama, najveću razliku čini 80 mm dulji međuosovinski razmak (2.970 mm) čime je povećana ponuda prostora unutar putničke kabine, ali i olakšana izvedba idealnog rasporeda masa.
Utjecaj je izvršen i na ukupnu siluetu automobila, posebice na nižu liniju krova, a rezime bi bio podatak kako se radi o najvećem međuosovinskom razmaku u segmentu. Inače, iako dijeli osnovne dizajnerske značajke s prethodnikom, novi je model manje kontraverzan, ali i značajnije odmaknut od serije 3.
Iz BMW-a uvjeravaju kako će novi model ponuditi bolja vozna svojstva od prethodnika, a za to bi posebno trebao biti zaslužan novi prednji ovjes. Novost predstavlja i Servotronic, progresivni električni servo-upravljač nove generacije.
Sofisticiranije izvedbe će biti opremljene posljednjom generacijom sustava kontrole proklizavanja i stabilnosti vozila. Vozač će putem DCC (Driver Dynamic Control) sustava moći izabrati između normal, comfort, sport i sport+ funkcija koje pod jednim modom objedinjuju željena podešenja.
Tako će izbor bilo koje od spomenutih modova rada automatski podesiti izravnost upravljača, odziv gasa, rad automatskog mjenjača, tvrdoću ovjesa, intervencije sustava stabilnosti i sl. Osim dinamike vozila u jednakom udijelu zastupljena je sigurnost, kao i elementi energetske učinkovitosti svrstani pod zajednički predznak EfficientDynamics.
Od ostale opreme (serijske i opcijske) valja izdvojiti sustav pomoći pri parkiranju sa tzv. surround view kamerama, sustav upozorenja nenamjernog prelaska u drugu voznu traku, head-up zaslon, night vision i još štošta.
Odmah po dolasku na tržište nova će petica nuditi sedam motora, koji prema navodima proizvođača, nude impresivnu ekonomičnost i nisku razinu štetnih emisija uz zadržavanje odličnih performansa.
Priča počinje s modelom 520d kojega pogoni 2,0-litreni 4-cilindrični turbodizelski motor snage 184 KS i maksimalnog okretnog momenta od 380 Nm. Ovaj model ubrzava do 100 km/h za 8,1 sekundu i dostiže najveću brzinu od 225 km/h.
Opremljen Auto Stop sustavom prosječno troši 5 l/100 km, a emisija ugljičnog-dioksida je na razini od 132 g/km. Potom slijede dva 3,0-litrena 6-cilindrična turbodizelaša, modeli 525d i 530d snage 204 i 245 KS. Snažniji stotku dostiže za 6,3 sekunde, uz potrošnju od 6,3 l/100 km te emisiju CO2 od 166 g/km.
Benzinsku ponudu otvaraju dva atmosferska 6-cilindrična motora u modelima 523i i 528i, a snaga im iznosi 204 i 258 KS. Slijede ih bi-turbo 535i sa 306 KS i 400 Nm te bi-turbo V8 (550i) snažan 407 KS (i 600 Nm). Najslabiji dostiže 100 km/h za 7,9 sekundi, a 550i za samo 5 sekundi. Potonjem se potrošnja kreće oko 10,4 l/100 km, a emisija CO2 oko 243 g/km.
BMW-ov 8-stupanjski automatski mjenjač će biti dostupan kao opcijski izbor na svim modelima, osim kod 550i, kod kojega dolazi kao standardni dio opreme. Kod ostalih modela ta je uloga povjerena šest-stupanjskom ručnom mjenjaču s kojim je uparen i stop-start sustav.
Sinergijom dviju klasa, bolje rečeno serija, BMW nakon više od 5,5 milijuna prodanih petica okreće novu stranicu u dobroj vjeri kako će drugi najpopularniji kućni model zadržati dinamičnost prethodnika, ali i biti prepoznat kao uglađena poslovna limuzina najviših kriterija kvalitete. Bavarski tehnološki dragulj dolazit će iz tvornice u Dingolfingu, gdje će društvo praviti novoj seriji 7.