Redatelj i scenarist Igor Mirković u svom je novom filmu Slatka Simona kroz priču smještenu u brutalni svijet cyber-sexa progovorio o samoći ljudi i njihovoj potrazi za bliskošću, za što ga je, otkrio je, inspirirao slučajni susret s nekime tko je radio kao SMS prostitutka.
"Zaintrigiralo me kad mi je rekao da se tu nekad upletu emocije, da razgovori postanu stvarni i opsesivni, da je počeo osjećati odgovornost za ljude s druge strane koji pate", rekao je Mirković nakon press-projekcije svog filma, koji 8. veljače stiže u hrvatska kina.
Film, najavljen kao triler, prati Zelenog (Toma Medvešek) i Janu (Tina Keserović) koji rade na seks chatu, pri čemu i zbog vlastitih privatnih problema s jednim posebno opsesivnim klijentom (Jerko Marčić) prijeđu dopuštenu granicu.
Mirković kaže da mu je bilo zanimljivo kako je moguće da netko povjeruje u situaciju koja je evidentno izmaštana.
"Napravili smo deset verzija scenarija, trebale su godine da se ta priča složi, no cijelo sam vrijeme imao na umu da bih htio napraviti film u kojem gledatelja stalno vučem iz fikcije u stvarnost, da on zapravo ni sam nije sasvim siguran gdje je", objasnio je.
Smatra da se za 20 ili 50 godina nitko neće čuditi ovakvoj temi, no činjenica je da smo danas prva generacija koja ima mogućnost stupiti u duboke i intimne odnose s ljudima koje nikada nisu sreli. "Meni je u tome svemu zanimljivo da postoje ljudi koji se puno lakše otvaraju u takvoj komunikaciji nego prema onima koji su im bliski."
Po njegovim riječima, pokušao je napraviti film koji bi volio sam gledati, nikada ne kalkulira što je sada popularno jer ionako od trenutka kada počne pisati scenarij dok se ne snimi prođe toliko vremena da je svaki pokušaj da se bude unutar neke mode besmislen. "Jedino sam htio napraviti film koji neće biti komoran, arthouse film, nego film za publiku", istaknuo je.
"Pornografija nikad nije bila prisutnija"
Hoće li mu to uspjeti, znat će se nakon što film krene u kina, no Mirković vjeruje da gledanost često nema veze sa samim filmom, već s novim navikama gledatelja. "Svi mi koji radimo filmove čeznemo da se oni gledaju na velikom platnu jer je dojam potpuno različit. Kad gledate filmove na kompjutoru, to je kao da slušate glazbu iz druge sobe, a ovo je kao da ste na koncertu", dodao je.
Radnju smještenu u hrvatsku aktualnu svakodnevicu, od nezavidne ponude poslova, preko odlaska na rad u inozemstvo, do pandemije i kamatara, podcrtava turbofolk glazba, što je neočekivano u filmu redatelja koji je svoj rad više vezao uz rock. "Imao sam dojam da snimam film o vremenu pornografije i turbofolka, da su to prevladavajući noviteti u masovnom ukusu ovdje", objasnio je.
"Pornografija nikada nije bila prisutnija, doslovno se morate sklanjati od nje, a turbofolk je nešto što raste, pa sam pretpostavio da bi moji likovi išli na takva mjesta, pa sam, kako bih saznao kako to izgleda, s nekoliko hrabrijih prijatelja išao u obilazak tih klubova", rekao je.
Glavne uloge imaju Maja Jurić, Tina Keserović, Toma Medvešek i Jerko Marčić, a glume još Nela Kocsis, Kristijan Ugrina, Paško Vukasović, Luka Knez, Darko Stazić i Nikolina Prkačin.
Svoju prvu ulogu ostvarila je glazbenica Dunja Ercegović koja pjeva pjesme iz filma, a skladao ih je kreativni dvojac benda Porto Morto - Roko Crnić i Hrvoje Klemenčić. Sam redatelj napisao je stihove za pjesme koje se mogu čuti u filmu.
Film je sniman u zimu 2022. u Zagrebu, Samoboru i Mrkoplju, dok je zadnja klapa snimljena u gradu Wolfsbergu u Austriji. Nastao je u produkciji Interfilma, uz potporu HAVC-a i HRT-a, a prikazuje se u distribuciji Duplicata.