IZ HRVATSKE kreće prvi svjetski pokret - The Good Influence Movement (GIM) koji želi okupiti, educirati i certificirati influencere za odgovorno društveno djelovanje i pozitivan društveni utjecaj, najavile su to u srijedu Marina Orsag i Tamara Puhovski, njegove pokretačice.
The Good Influence Movement je globalna inicijativa o etičkom kodeksu influencera koju je pokrenula komičarka Marina Orsag, a koncept detaljno razradio i provodi Impact House čija je direktorica Tamara Puhovski, uz podršku Veleposlanstva Francuske Republike u Republici Hrvatskoj.
U priopćenju je istaknuto kako The Good Influence Movement želi motivirati i obvezati influencere da se posvete odgovornom društvenom djelovanju i pozitivnom društvenom utjecaju kroz proces certificiranja. Taj proces će uključivati edukaciju u područjima psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije, proces izrade prve Etičke povelje influencera/ica te skupinu stručnjaka koja može pružiti podršku, interpretaciju te dodijeliti ili oduzeti certifikat influencerima.
"Utjecaj raznih influencera/ica na ljude i društvo poprilično je velik. Nažalost, iz raznih razloga, ti isti influenceri/ice, kao i ja sama, ponekad ne paze dovoljno na društvenu odgovornost svojih objava i zato sam došla na ideju kako bi bilo super kada bi postojala neka organizacija koja bi educirala influencere/ice o društvenoj odgovornosti, toleranciji, jednakosti, medijskoj pismenosti i svemu onome što naš život čini boljim, a sve kako bi njihove/naše objave postale kvalitetnije i društveno odgovornije", istaknula je Orsag.
Orsag je najavila da krajem rujna očekuju prvu GIM konferencija te da im se već javljaju prvi hrvatski, regionalni i strani influenceri koji žele sudjelovati, a Puhovski je dodala kako će 31. kolovoza u Zagrebu organizirati okrugli stol i predstavljanje Etičkog kodeksa influencera/ica.
"Možemo i moramo raspravljati o tome je li influencerstvo nova struka. Ono što ne možemo raspravljati je da svaka pozicija moći mora biti uparena s razumijevanjem i poštivanjem odgovornosti koju ta moć nalaže", istaknula je Puhovski.
Ustvrdila je i da se u svijetu - u kojem se 82 posto kupaca oslanja na preporuke influencera, a povrat na 1 dolar uložen u influencere se procjenjuje na 5.78 dolara te u svijetu u kojem Svjetska zdravstvena organizacija uvodi novi pojam - "infodemija" ili prekomjerna količina informacija o nekom problemu, koja otežava pronalaženje rješenja - ne može ignorirati društvenu moć influencera.