Let u budućnost: Kako će uskoro izgledati putovanje avionom

Foto: Pixabay

OD HIPERPOVEZANE personalizirane kabine budućnosti do rotirajućih sjedala koja povećavaju ekonomičnost i udobnost, ovogodišnji izbor Crystal Cabin nagrada je donio niz inovacija u avionima, a za neke putnici nisu ni znali da su im potrebne.

Naravno, ovisno o vašem osobnom doživljaju trenda povezivanja u zraku i personalizacije putem visoke tehnologije, neke koncepte možda ne biste voljeli vidjeti u stvarnosti.

Ipak, dizajneri koji stoje iza ovih inovativnih rješenja trudili su se transformirati doživljaj unutrašnjosti aviona, a da su na dobrom putu potvrdio im je izbor u uži krug za jednu od najprestižnijih nagrada avionske industrije.

Od preko 100 projekata koji su sudjelovali na natječaju, napravljen je uži izbor u kategorijama kao što su "zabava i povezanost" i "vizionarski koncepti" koji će biti predstavljeni u ožujku 2020. godine, na ovogodišnjoj izložbi Aircraft Interiors u Hamburgu u Njemačkoj.

Uzbudljive ideje

Posljednjih godina potreba za transformacijom iskustva u ekonomskoj klasi je sve veća. Sjedala Interspace kompanije Universal Movement imaju rasklopiva krila s obje strane sjedala za dodatnu privatnost i udobnost putnika, dok je Aviointeriors ponudio, sada već ozloglašena, stand up sjedala koja, iako izgledaju neudobno, mogu povećati broj sjedala u kabini i tako smanjiti putnicima cijenu avionske karte.

 

Rješavanje pitanja odmora i spavanja putnika na dugim letovima bilo je jedno od glavnih tema, a koncepti koji su ušli u uži izbor za Crystal Cabin nagradu ponudili su nekoliko inovativnih ideja, navodi CNN.

Inženjerska kompanija Heinkel Group predstavila je Flex Lounge koncept, koji podrazumijeva fleksibilnu konfiguraciju redova sjedala. Nakon polijetanja stjuardese mogu preurediti redove tako da putnici mogu sjediti jedni nasuprot drugih, što omogućava obiteljima, grupi prijatelja ili suradnicima koji putuju zajedno opuštenije i intimnije iskustvo putovanja.

Adient Aerospace je predložio novi dizajn sjedala, pod nazivom Space For All. U njihovoj viziji, tri sjedala u prednjem dijelu aviona imaju mehanizme koji omogućavaju sjedala pretvoriti u sofe na kojima će se putnici moći ispružiti.

Neki od nominiranih koncepata sjedala dizajnirani su za avione koji su još u fazi razvoja, kao što je na primjer Flying-V, koji predstavlja avion s ekonomičnijom potrošnjom goriva, a trenutno se razvija na Tehnološkom sveučilištu Delft u Nizozemskoj, u partnerstvu s KLM-om. Delft je predstavio dizajn sklopivih, fleksibilnih sjedala koja se pretvaraju u krevete na kat, za maksimalno efikasnu iskoristivost prostora.

S druge strane, Ciara Crawford ROW1 sjedala daju mogućnost da se invalidska kolica uklope u red, što omogućava praktičniju upotrebu i veću pristupačnost ljudima s posebnim potrebama. Inovacije sa sjedalima nisu dotaknule samo putnike, već su tu i noviteti za osoblje, kako bi i njima let bio udobniji.

Interaktivne kabine

Kabina nove generacije Airbusovog koncepta Airspace Cabin Vision 2030, osim što nudi fleksibilnije konfiguracije za sjedenje i spavanje, uključuje i digitalno okruženje koje pruža putnicima novo iskustvo u kabini aviona.

Njemačka kompanija AERQ također predlaže korištenje tehnologije na inovativan način, što omogućava da se na određenim mjestima u avionu postave OLED ekrani s informacijama koje su potrebne putnicima, dok je Flymingo Next koncept kompanije Moment osmišljen s ciljem da pomogne članovima posade svoje poslove obavljati efikasnije.

Eko dizajn

Kako se aviokompanije suočavaju sa sve većom potrebom za održivim poslovanjem, pojavili su se i prijedlozi koji se bave ekološkim pitanjem.

Kompanija PriestmanGoode predložila je Zero poslužavnik s ciljem da smanji količinu plastičnog otpada koji nastaje kao posljedica jednokratne upotrebe pribora za jelo.

Umjesto plastičnog materijala, Zero se sastoji od jestivih, biorazgradivih dijelova koji se mogu komercijalno kompostirati.

Diehl Aviation predlaže Jedinicu za obnovljivu upotrebu Greywate koja koristi vodu koja ostane nakon pranja ruku za ispiranje toaleta. Kompanija ističe da će se na ovaj način godišnje smanjiti ugljikov dioksid za 550 tona po jednom avionu, tipa Boeing 787.

Pobjednik nagrade Crystal Cabin bit će proglašen 31. ožujka.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.