Mia Negovetić je pjevački wunderkind i jedan od najvećih i najsvestranijih izvođačkih potencijala u Republici Hrvatskoj.
I tu je sve krenulo nizbrdo.
Večeras nastupa na onom maškare karaoke showu, koji bi bez preskupog videozida izgledao kao nešto što su organizirali studenti FFZG-a (samo bi tamo bilo više ljudi u publici) i gdje se muškarci oblače kao žene - to je, naime, prime time TV u Hrvatskoj.
Pjevat će nešto od Lepe Brene. Vjerojatno osokoljena reakcijama na prošlotjednu epizodu u kojoj je neki lik za kojeg nikad nisam čuo glumio Aleksandru Prijović.
Kao što znate, mene za propagandu srpskog smeća plaćaju gdin Vučić i njegov odbor Dušana, Jovana i Srđana koji nose crne halje s kapuljača svaki put kad se sastanemo. Dakle, nemam nikakvih problema s regionalnim afinitetima publike koji su toliko integrirani u javno mnijenje da stižu čak i na prime time TV. Ovo je zapravo još jedna cigla u zidu Republike Hrvatske koja je, kako je rekao gdin Strukar na monumentalnoj POP KULTURI #1, postala kulturalna kolonija Srbije.
Jučer u klubovima za mlade ljude kojima su profiteri oduzeli pop kulturu, danas na TikToku za djecu što prate Zadrugu i onog incela Miroljuba Petrovića, a sutra na HRT-u u večernjem terminu.
Ali Mia Negovetić je nekoć imala problem s tim
Gđica Negovetić je 2015. godine sa svojih nježnih 13 godina izjavila da je jedino sigurno to da ne bi nikad pjevala "cajke". Rekla je da bi i uz obećanje velike karijere radije odustala od glazbe kad bi morala pjevati "cajke". I pjevala bi pjesme koje voli. A ne "cajke".
Naravno da su je na društvenim mrežama počeli prozivati, a pretpostavljam da su to ovi što kući hedbengaju na Offenbacha i prijateljima na kućnom partiju subotom puštaju Monteverdijeva Orfeja u cijelosti. Gori kuća, gori štala.
Je li Mia uskočila samoj sebi u usta?
Ma kakvi. I to ne zbog prvog argumenta koji će vam pasti na pamet - iMaLa Je 13 GOdiNa!!!11
Da, imala je, i ne, ne možeš znati što govoriš s 13 godina, a pogotovo se ne bi nitko trebao pozivati na tvoje riječi nakon što odrasteš i shvatiš štošta.
Važnije je ovo što je Mia shvatila: bezočno su joj lagali! Cajke nisu demonska amoralna glazba koja služi za kulturalni desant Velike Srbije na naš sveti teritorij niti su ispod svake razine inteligencije i kulture. To jest pop kultura, i to jedne ogromne društvene skupine koja glazbu doživljava na legitiman konzumeristički način, a najpotrošnije "cajke" su ulaznica u cijeli svijet referenci, pop kulturnih memica i - ono što je najgore - studija međuljudskih odnosa onakvih kakvi jesu.
Znam da hrvatski autori to smatraju smećem, ali zašto im onda nije čas posla napraviti nešto bolje? Zamislite da arhitekt ne može nacrtati bolju skicu od 15-godišnjeg djeteta. Nešto tu ne štima, a znamo svi što.
S druge strane, Mia je jednostavno glazbeno i kognitivno narasla dovoljno da se sad samo pretvara da cijeni hrvatske pop autore. Jedini tračak života koji u njoj vidimo ovih dana je kad pjeva onu svoju pjesmu koja je bila korak u pravom smjeru, Arianu Grande ili Senidu. Nije vjerojatno još došla do točke gdje će iz petnih žila pjevati "kukavica / ti si samo jedna više kukavica / misliš da sam ona ista devojčica / koju laže bilo ko", ali ide u tom smjeru, dajmo joj vremena.
(Već vas čujem: "Oh ne, citirao je pjesmu Arkanove žene! On je zločinac!" - pretpostavljam da demonstrativno ne slušate ni Što to bješe ljubav, Malo mi je jedan život s tobom, Stranac u noći, Ti si želja mog života, Ti si želja mog života i Apsolutno tvoj. Ista je autorica.)
Prava vijest nije što Mia Negovetić pjeva cajke u prime timeu
Prava vijest je velik korak srpske pop kulture koja više neće živjeti samo na mobitelima mlađe populacije. Lepa Brena, Aleksandra Prijović i (prije par godina) Senidah logičan su izbor za prvi korak, ali samo je pitanje vremena koliko će na komercijalnim televizijama okretanje mlađoj publici postati hitan i presudan imperativ.
Onda će se za najširu populaciju morati normalizirati ono što je Mia Negovetić kao dijete pod utjecajem okoline podrazumijevala pod "cajkama", jer hrvatski autori jednostavno ne proizvode ništa vrijedno spomena. Nitko neće ni mladu Miu ni širu publiku uvjeriti da ovakve stvari drže na repeatu:
Čak ni kad im pomogne najbolji hrvatski producent koji, usput budi rečeno, nije ni nominiran za ovogodišnjeg Porina (!), hrvatski pop i dalje se svodi na Instagram poziranje, reklame kojekakvih brendova te isprazne i privilegirane tekstove ni o čemu - uglavnom derivate stranih utjecaja (poput Flowers u slučaju iznad).
Sve to rezultira i smiješnom statistikom, poput 187 komentara na 88.000 pregleda usprkos ogromnoj medijskoj platformi. Publici ne možete lagati i to je to.
Dopuštam da lažete sebi da je sve u našoj glazbi super, ali trojanski konj srpskog popa nije pred našim vratima. Već je unutra.
A njima, vjerujte mi, ne nedostaje hitova.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.