MILICA RADOSAVOVIĆ jedina je žena u Crnoj Gori koja se može pohvaliti licencom strojovođe, a svoju ljubav prema vlakovima gaji još od djetinjstva.
"Svaki vlak ima dušu i svaka pruga ima svoju ljepotu. Kroz svoje djetinjstvo sam se sa svojim roditeljima vozila vlakom i bilo mi je jako lijepo", ispričala je u intervjuu za Vijesti iz Bijelog Polja, dodajući kako je vožnja vlakom probudila znatiželju u njoj.
JEDINI ŽENSKI MAŠINOVOĐA U CRNOJ GORI ČEKA DA SAMOSTALNO POKRENE PUTNIČKI VOZ Iako u našem jeziku ne postoji rodno sezitivna verzija riječi mašinovođa, Crna Gora ima ženu sa licencom mašinovođe. Milica Radosavović međutim jos čeka da samostalno pokrene putnički voz. Televizija Vijesti je provjerila zašto se Radosavović opredijelila za poziv, u kome su u Crnoj Gori dominantno muškarci i kako razmišlja o ovom poslu i njegovim izazovima "Svaki voz ima dušu i svaka pruga ima svoju ljepotu", kazala je Radosavović. Točkovi života Milicu Radosavovic odveli su na prugu…. Dok se sprema za posao mašinovodje ,ova tridesetogodišnjakinja se prisjeća o čemu je razmišljala dok je kao djevojčica putovala vozom. "Kroz svoje djetinjstvo sam se sa svojim roditeljima vozila vozom i mnogo mi je bilo lijepo, i samo mi je bilo kako se to sve vuče, kako svi ti vagoni, odakle sva ta snaga i sve to", rekla je Radosavović. Odgovore na ova ali i druga pitanja dobila je u srednjoj školi. "U srednju školu kada sam se upisivala bio je poziv mašinovođe i kroz moje četvorogodišnje školovanje sam shvatila da je taj posao mnogo odgovoran i da se snosi velika odgovornost na tom poslu. Takođe, mašinovođa mora u svakoj stotinjki da bude oprezan, znači u svakom datom momentu", objasnila je Radosavović. Ipak, nakon završene srednje škole čekala je dugih 12 godina i za to vrijeme nije birala poslove. Posljednje radno mjesto bilo je u željeznici, ali ne na poziciji mašinovođe, već je radila kao higijeničarka na održavanju elektro – vučnih vozila. A onda se Milici konačno ukazala šansa da radi posao o kome je sanjala i za koji se školovala... "Na kraju je izašao taj konkurs za mašinovođu, predala sam dokumenta i od strane direktora sam bila primljena, kao aneks ugovor je promijenjen u pripravnički radni staž. Tri mjeseca teorije, tri mjeseca praktičnog dijela i poslije završenog pripravničkog i položenog stručnog teorijskog i praktičnog dijela uzela sam svoja dokumenta. Poslije završenog stručnog ispita ja sam definitivno mašinovođa sa licencom", ispričala je Radosavović. No, čekanju još nije došao kraj. Milica sada čeka da se raspiše konkurs za radno mjesto mašinovodje u Željezničkom prevozu Crne Gore, na koji će se prijaviti sa nadom da će biti primljena. Svjesna je da se naši vozovi ne mogu uporediti sa onima u razvijenijim zemljama, da su kašnjenja česta, ali vjeruje da ce se i to jednog dana promijeniti i da posao mašinovodje u Crnoj Gori ima i neke specifične prednosti. "Naša pruga je mnogo živopisna Bar - Bijelo Polje ima mnogo ima lijepih, da kažem razglednica, u svemu tome i tu je ta ljubav prema vozovima", kazala je Radosavović. Milica je trenutno jedini ženski mašinovodja u Crnoj Gori. Njena jedina koleginica u ovom poslu, Vjera Boljevic , sada je u penziji. Izvor: Vijesti
Posted by Vijesti iz Bijelog Polja on Thursday, 2 November 2023
"U srednju školu kada sam se upisivala bio je poziv strojovođe i kroz moje četverogodišnje školovanje sam shvatila da je taj posao vrlo odgovoran i da se snosi velika odgovornost na tom poslu. Također, strojovođa mora u svakoj stotinki biti oprezan, znači u svakom datom trenutku", objasnila je 30-godišnjakinja.
Nakon završene srednje škole, Milica je čekala 12 godina na priliku da se zaposli kao strojovođa, a za to vrijeme nije birala poslove. Njezino posljednje radno mjesto bilo je u željeznici gdje je radila kao higijeničarka na održavanju elektro-vučnih vozila.
Milici se konačno ukazala šansa da radi posao o kojem je sanjala kad je odradila pripravnički radni staž te položila stručni ispit. No čekanju još nije došao kraj. Naime, Milica trenutno čeka da se raspiše natječaj za radno mjesto strojovođe u Željezničkom prijevozu Crne Gore kako bi počela raditi posao iz svojih snova.
"Naša pruga je vrlo živopisna. Bar - Bijelo Polje ima mnogo ima lijepih, da kažem, razglednica, u svemu tome i tu je ta ljubav prema vlakovima", ispričala je.
Inače, Milica je trenutno jedina žena strojovođa u Crnoj Gori. Njezina jedina kolegica u ovom poslu, Vjera Boljević, otišla je u mirovinu.