KRAJEM svake godine časopis Rolling Stone objavljuje svoje top-liste raznih medijskih žanrova. Tako su početkom tjedna objavili 100 najboljih albuma, a sada je došao red i na televizijske serije.
Kako navode, ova je godina u neku ruku bila prijelomna - brojne uspješne serije koje je kritika obožavala završile su, a smanjio se i broj ukupno snimljenog materijala. Manje se snimalo zbog prošlogodišnjeg višemjesečnog štrajka u Hollywoodu, ali i generalnog zaokreta u trendovima - kvaliteta se počinje cijeniti više od kvantitete.
Ipak, čini se da je bilo dovoljno materijala da isplivaju i neka vrlo kvalitetna izdanja. Ove je serije Rolling Stone izabrao kao najbolje, a prenosimo i njihove navode o tome što im se u serijama svidjelo.
10. True Detective: Night Country (HBO)
Treća sezona serije True Detective bila je svojevrsni povratak nakon katastrofalne druge sezone, no nitko nije previše priželjkivao nove epizode. Međutim, s novim glavnim likom, upečatljivim novim okruženjem u malom aljaškom gradiću i Jodie Foster u glavnoj ulozi, serija je doživjela preporod.
U novoj sezoni šerifica Liz Danvers (Foster) i njezina bivša štićenica Evangeline Navarro (Kali Reis) istražuju ubojstva u udaljenom istraživačkom laboratoriju. Night Country vješto koristi egzotičnu lokaciju te uspješno balansira između stvarnog i nadnaravnog.
9. L'amica geniale (Genijalna prijateljica) (HBO)
Od prve sezone do ovogodišnje četvrte i posljednje, talijanska serija pažljivo je balansirala između spektakla i intime. Prekrasno je rekonstruirala Napulj od pedesetih do devedesetih godina, pritom prikazujući šokantno nasilje.
No svoju snagu i ljepotu serija je pronašla u malim trenucima prijateljstva Elene i Lile, koje su u ovoj sezoni kao sredovječne žene utjelovile Alba Rohrwacher i Irene Maiorino. Serija zaslužuje biti dio svake rasprave o najboljim dramama koje su ikad prikazane na HBO-u.
8. A Man on the Inside (Netflix)
Najnovija serija na ovom popisu ujedno je možda najtoplija i najmudrija ove godine. Mike Schur, kreator serije The Good Place, ponovno se udružio s Tedom Dansonom kako bi stvorio neočekivanu adaptaciju: sitcom temeljen na dokumentarcu The Mole Agent.
Dokumentarac prati starog Čileanca koji se infiltrira u dom za umirovljenike kako bi pomogao privatnom detektivu u istrazi - u filmu se istražuje moguće zlostavljanje starijih osoba, dok je u seriji tema navodna krađa dragulja.
Promjena formata i uloga ipak funkcionira jer Schur s krajnjom iskrenošću obrađuje razna pitanja života starijih osoba. Danson je još jednom pokazao svoju svestranost, a Schur ga je okružio izvrsnim starijim glumcima (Stephen McKinley Henderson, Sally Struthers, John Getz, Susan Ruttan), koji s vidljivom energijom igraju svoje uloge. Radost od početka do kraja, čak i u tužnim trenucima.
7. Fantasmas (HBO)
Fantasmas je serija koju je lako opisati u teoriji, ali teško potpuno razumjeti u izvedbi. Njezina struktura ima određeni smisao: Julio (kojeg igra sam kreator serije Julio Torres) mladi je pisac i izvođač koji se trudi pronaći svoje mjesto u svijetu. Serija se kreće između priča o njegovim problemima i skica koje djeluju kao da su nastale iz mašte oba Julija, filmskog i stvarnog.
No priroda Juliove stvarnosti i fantazije toliko je očaravajuća da je teško odrediti gdje jedno završava, a drugo počinje. Kad to shvatite, bit ćete toliko zaokupljeni i zabavljeni Torresovim osebujnim pogledom na svijet da se više nećete truditi pokušati razumjeti bilo što iz njega.
6. Shrinking (Apple TV+)
Gledajući Shrinking nikad potpuno ne zaboravljate da je riječ o seriji o muškarcu - neobičnom terapeutu koji se bori s tugom zbog gubitka supruge. Druga sezona čak uvodi jednog od kreatora serije Bretta Goldsteina u dirljivoj ulozi muškarca koji je obuzet krivnjom zbog nesreće u kojoj je, vozeći pijan, usmrtio terapeutovu suprugu.
Njegov mentor Paul (Harrison Ford) bori se s Alzheimerovom bolešću i obrađuju se različite teške teme. Usprkos tome, Shrinking ostaje među najlakšim, najopuštenijim i najzabavnijim serijama uz koje možemo provesti vrijeme.
5. What We Do in the Shadows (FX)
Vampirski "mockumentary" Shadows sačuvao je najbolje za sam kraj. Serija je većinom jako pazila koliko će njezini blesavi vampiri komunicirati s ljudima i pop kulturom. No u ovoj posljednjoj sezoni ne brine se o kreativnoj budućnosti, pa se potpuno posvetila toj tematici.
Guillermo (Harvey Guillén) dobije posao u sumnjivoj financijskoj firmi, Laszlo (Matt Berry) vidi svog ljudskog prijatelja Seana kako paničari i pretpostavi da su ga opsjeli demoni, a Nandor (Kayvan Novak) postaje pomoćnik u produkciji kriminalističke serije koja se snima u susjedstvu.
Obično je ispravna odluka da serije završe prije nego što se pokvare, ali ova sezona bila je toliko dobra da bi netko trebao pokušati hipnotizirati kreativni tim da napravi još.
4. Mr. & Mrs. Smith (Prime)
Nastavljamo adaptacijom koja se čini potpuno nepotrebnom – remakeom akcijske komedije iz 2005. godine s Angelinom Jolie i Bradom Pittom. Kreatori Donald Glover i Francesca Sloane uglavnom su iskoristili ime kako bi okrenuli premisu filma, ovaj put prikazujući par špijuna (Glover i Maya Erskine) koji su potpuni stranci prije nego što ih angažiraju da glume bračni par.
Ovaj obrnuti pristup pokazao se kao iznimno dobar način da se istraže složenosti i kompromisi braka, bilo stvarnog ili lažnog. Kad su se stranci počeli zaljubljivati jedno u drugo, kemija između Glovera i Erskine je zasjala, a oboje su se pokazali podjednako vještima u komičnim situacijama i tužnim trenucima. Prava uživancija za gledanje.
3. Ripley (Netflix)
Ako je ponovno snimanje Mr. & Mrs. Smith izgledalo kao čudan izbor, napraviti novu, dramsku verziju filma The Talented Mr. Ripley čini se potpuno suludim potezom.
No hladni, metodični pristup materijalu pisca i redatelja Stevea Zailliana učinio je ovu poznatu priču ponovno svježom. A crno-bijela tehnika snimanja redatelja Stevea Zailliana i snimatelja Roberta Elswita stvorila je neke od najfascinantnijih prizora ikad viđenih u dramskoj televiziji.
2. Shōgun (Hulu)
Povijesni ep Jamesa Clavella o građanskom ratu u feudalnom Japanu već je 1980. godine bio pretvoren u mini-seriju. No ta je verzija pogrešno interpretirala izvorni materijal jer je priča uglavnom bila ispričana iz perspektive engleskog mornara koji se našao u središtu zbivanja. Japanski dijalozi nisu bili ni titlovani.
Ova verzija, u produkciji FX-a, odmah je shvatila da je ovo japanska priča i da John Blackthorne (Cosmo Jarvis) treba biti tretiran kao zanimljiva anomalija, a ne kao glavni junak.
Širina serije je fascinantna, kao i širina izvedbe - osobito one Hiroyukija Sanade, Anne Sawai i Tadanobua Asana. Cijela sezona kulminirala je nezaboravnim vrhuncem. Do kraja sezone Kondo i Marks su adaptirali gotovo cijelu knjigu. Sada će pokušati nastaviti priču bez izvornog materijala, a pravo na to zaslužili su svojim dosadašnjim majstorskim pristupom.
1. Somebody Somewhere (HBO)
Budući da televizija ulazi u svoju prvu godinu smanjivanja nakon godina nekontroliranog širenja, što bi moglo bolje završiti ovaj popis nego ovaj mali dragulj od serije u kojoj se gotovo ništa ne događa, ali se čini kao da se dogodilo sve? Treća i posljednja sezona Somebody Somewhere pratila je Sam, koju glumi Bridget Everett.
Glavna junakinja muči se gledajući kako se životi svih oko nje mijenjaju, dok njezin vlastiti kao da stoji u mjestu. Njezin najbolji prijatelj Joel (Jeff Hiller) useljava se s dečkom Bradom (Tim Bagley), divljeg prijatelja Freda (Murray Hill) smiruje brak, a farmu njezinih umirovljenih roditelja unajmljuje tajanstveni Islanđanin.
No cijela ova predivna serija manje se bavila rješavanjem Saminih problema, a više ocrtavanjem života nje i njenih prijatelja. U tome je i uspjela, s tolikim pažljivim detaljima da se čini kao da ne gledamo TV komediju, već da smo nekako završili u karaoke baru u Manhattanu sa Sam, njezinom sestrom Triciom (Mary Catherine Garrison), Joelom i ostatkom ekipe.
Stječe se dojam da je Somebody Somewhere bez ikakvih problema mogao trajati još mnogo godina. Ipak, uživajmo što smo dobili 21 fantastičnu epizodu, piše Rolling Stone.