Prilog o Rimac Neveri na National Geographicu: "Svi su govorili da je nemoguće"

Foto: Press

National Geographic napravio je prilog o Rimac Automobilima u sklopu popularnog serijala Vrhunski superauto (Ultimate Supercar). Riječ je o emisiji koja gledateljima otkriva tajne super sportskih automobila te im omogućuje da od samih proizvođača saznaju kako nastaju najmoćnije jurilice današnjice.

U drugoj sezoni obuhvaćeni su auti poput McLaren Arturea, Honde NSX te Lotus Evije, a druga epizoda u serijalu posvećena je upravo Rimac Automobilima te nastanku Rimac Nevere, električnog hiperautomobila za koji je National Geographic istaknuo da "može promijeniti budućnost auto-moto industrije". 

U emisiji je predstavljen sami početak kompanije, odnosno trenutak kada je CEO i osnivač Mate Rimac dobio ideju da stvori električni sportski automobil. Kako su naveli naratori iz National Geographica, "stvaranje globalnih kompanija iz garaže je poprilično normalna pojava za Silicijsku dolinu, ali ne i za malenu zemlju poput Hrvatske".

"Kada sam tek osnovao tvrtku, bio sam samo mladić u dvadesetima koji je u garaži i bez ikakvog iskustva u autoindustriji odlučio iskoristiti potencijal električne energije i stvoriti moćan auto. Razina na kojoj smo danas i silan know how koji smo stekli pravo su čudo. Iako, imam osjećaj da smo tek sada napravili temelje da krenemo stvarati nešto veliko", kazao je Rimac u emisiji.

Ostanak u Hrvatskoj i razvoj Nevere

Reportaža prati put kompanije, od Rimčevih dana utrkivanja pa do razvoja Concept_One modela te donosi nikad izrečene detalje o prvim godinama poslovanja. U emisiji je Mate Rimac također rekao da je još "2011. godine jedan od investitora uvjetovao da se, u zamjenu za ulaganje, proizvodnja preseli na Bliski istok". Rimac u emisiji naglašava da je on "htio ostati u Hrvatskoj kako bi dokazao da je i u jednoj maloj zemlji moguće stvoriti uspješan posao u autoindustriji". 

U serijalu Vrhunski superauto također je detaljno objašnjen proces izrade Rimac Nevere u pogonima u Svetoj Nedelji i na Jankomiru. Adriano Mudri, direktor dizajna za Neveru, istaknuo je u emisiji kako "nisu morali samo dizajnirati automobil nego i njegove komponente". "Tako da smo prilikom proizvodnje počeli s praznim papirom", rekao je.

"Kada smo tek počeli, svi su govorili da je nemoguće i da ne možemo to ostvariti. Prvi nacrti za Neveru bili su jednostavni, no radili smo na tone skica i crteža i došli do jedinstvenih proporcija s kojima smo stvorili savršenu aerodinamiku i raspodjelu težine automobila", kazao je Mudri i dodao da je Nevera također jedinstvena jer se "kabina nalazi na sredini, dok je kod drugih hiperautomobila u pravilu smještena više prema prednjem dijelu.  

Nova stranica u eri električnih automobila

U emisiji je istaknut i trenutak kada je Rimac Grupa preuzela Bugatti. Nagrađivani novinar Jason Cammisa kazao je kako je to bilo "najveće iznenađenje u auto-moto industriji u posljednjih 20 godina, ali i da je preuzimanje označilo novu stranicu u eri električnih automobila". 

"Honda, Ferrari, Lamborghini, Lotus, svi su oni počeli od jednog čovjeka koji je htio promijeniti industriju i pobijediti ostale. Sve ih je vodila jedna osoba s vizijom, baš kao što je i Mate Rimac imao viziju transformirati svijet superautomobila u električni. I u tome je uspio", naveo je Cammisa u emisiji.

Epizoda o Rimac Automobilima emitirana je sredinom rujna u Hrvatskoj, a potom i u drugim zemljama na National Geographic kanalu te se i dalje reprizira.

Pročitajte više