ZA MANJE od tri tjedna prodano je oko 10.000 primjeraka društvene igre Kapital. Smislili su je sociolozi, a zasniva se na klasnoj borbi, socijalnim nepravdama i politici.
Igru je kreirala Monique Pinçon-Charlot sa svojim suprugom Michelom. Partija počinje izvlačenjem kartice na kojoj piše: "Ulazite u krug bogataša i vlasnika najluksuznijih jahti na svijetu."
U igri, kao i u životu, ne mogu svi biti dio izabranog društva. Igrač koji na početku ima više sreće počinje kao bogataš, a ostali počinju kao pripadnici srednje klase i nižih slojeva društva.
Igrači se bore ući u zonu "poreznog raja".
"Cilj igre je tamo stići prvi, ali istovremeno sačuvati ugled, socijalni i kulturni status. Kao i u stvarnosti, igrač koji tijekom igre održava svoje bogatstvo ima najveće šanse za pobjedu", objašnjava Pinçon-Charlot.
Smišljena je kako bi podigla društvenu svijest o socijalnim razlikama i jazu između bogatih i siromašnih.
"Podnaslov igre glasi Tko će pobijediti u klasnom sukobu. Dominacija viših socijalnih slojeva dostigla je točku ključanja za vrijeme mandata aktualne vlasti pa su se klasni sukobi u jednom trenutku pretvorili u rat", objašnjava Pinçon-Charlot za France24.
Igra je postala veoma popularna i doslovno je razgrabljena u samo tri tjedna.
"Ljudi vole kreativne ideje, a ova je zaista kreativna. Dnevno imamo desetak rezervacija", navodi vlasnik trgovine igara Hugo Munler.
Kapital predstavlja simbol socijalnih nemira koji se proteklih mjeseci događaju u Francuskoj, ali tematika igre se lako prepoznaje u većini zemalja svijeta.