Novi Jaguar XJ i službeno predstavljen

NA jučerašnjoj premijeri u londonskoj galeriji Saatchi, koju je vodio poznati američki komičar Jay Leno, Jaguar je i službeno predstavio novu generaciju svoje najluksuznije limuzine - modela XJ.

Prema riječima proizvođača ovaj bi automobil u svakom aspektu trebao konkurirati najjačima, posebice njemačkim rivalima, te ih u mnogo čemu i nadmašiti. Također, mnogi su nakon same premijere opisali ovaj automobil kao najhrabrijom Jaguarovom limuzinom u zadnjih četrdeset godina, što dovoljno govori o iskoraku koji je učinjen.

U osnovi novi se XJ temelji na znatno modificiranoj, a ionako poprilično naprednoj platformi i aluminijskoj šasiji svog prethodnika, kojem glavnu manu, nisu predstavljale tehničke karakteristike. Baš naprotiv bio je to oku ugodan, ali već zastarjeli dizajn.

Upravo je na tom području učinjen možda i najveći korak. Naime, prednji kraj novog XJ je očita evolucija dizajna modela XF, bočne, gotovo kupeovske linije pomalo podsjećaju na Aston Martin Rapide, dok je stražnji kraj kojim dominiraju neobična svjetla nešto u potpunosti novo za Jaguar. Za bolji dojam svakako će se pobrinuti izbor između 18-, 19- i 20- inčnih alu naplataka.

Rez s tradicijom je prisutan i unutar automobila. Moderno oblikovana, kvalitetno izrađena i bogato opremljena unutrašnjost će vozaču i putnicima priuštiti besprijekoran osjećaj vožnje. Od tehničkih novotarija vrijedi spomenuti 12,3-inčni zaslon instrumentne ploče koji pored standardnog prikaza, može vozaču pružati različite informacije.

Tu je i središnji 8-inčni DualView zaslon osjetljiv na dodir na kojem će vozač i suvozač moći istodobno gledati dvije različite slike. Nadalje, tzv. infotainment uključuje sve što vlasnik jedne luksuzne limuzine ovog kalibra može poželjeti, primjerice audio sustav Bowers & Wilkins s 20 zvučnika ukupne snage 1.200 W.

Jaguar XJ će se kupcima nuditi u dvije karoserijske izvedbe, koje će razlikovati duljina međuosovinskog razmaka. Prva će s 3.035 mm biti skoro identična prethodnom modelu, dok će druga biti s 3.260 mm znatno dulja. Novi XJ u duljinu mjeri 5.122, odnosno 5.247 mm, dok mu je zapremina prtljažnika 520 l. Ukupno gledajući ponuda prostora je obilna sprijeda i straga, a panoramski krov dodatno povećava osjećaj prostranosti.

Ponuda motora će se ispočetka sastojati od 3.0 V6 turbodizelaša snage 380 KS i prosječne potrošnje od 7,0 l/100 km.

Njega će slijediti dvije izvedbe 5,0-litrenog V8, atmosferska koja razvija snagu od 385 KS te kompresorska s 510 KS (na nekim tržištima 470 KS). Pogon je na stražnje kotače, a motori će biti upareni sa ZF-ovim šest-stupanjskim automatskim mjenjačem s ručicama na upravljaču.

Napredni prilagodljivi zračni ovjes, značajan broj elektroničkih pomagala i slične značajke će se pobrinuti da vožnja novim XJ bude udobna i sigurna.

Relativno mala masa, koja će se kretati između 1.700 i 1.900 kg, manja je od konkurencije, a omogućit će bolje performanse i veću ekonomičnost. Tu vrijedi reći i kako koeficijent otpora zraka iznosi 0,29. Stoga i nije čudo što će izvedba s najsnažnijim motorom ubrzavati od 0 do 100 km/h za svega 4,7 sekundi.

Knjiga narudžbi je već otvorena i prve isporuke se očekuju krajem godine, dok bi proizvodnja trebala započeti u rujnu. Cijena? Od nekih 60.000 eura naviše.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.