Ove su stvari zakon i želimo ih i u Hrvatskoj (II. dio)

Foto: Press

I DOK se Hrvati bave "gorućim" pitanjima kao što su ustaše, Drugi svjetski rat, tko se uokolo vozika s rotirkama i umiru od smijeha na lopove na slobodi, nesposobnjakoviće na vlasti i super šaljiva imena ministarstava - u svijetu se događaju nove, zabavne i simpatične stvari o kojima samo čitamo dok stojimo na mjestu.

Stoga, iskoristimo ovu priliku da se nakratko maknemo i provjerimo čime se bave ljudi koji se ne bave prošlošću... A ako se i bave, svoju su fascinaciju minulim vremenima pretvorili u nešto korisno i kreativno.

Prvi dio možete pročitati OVDJE.

Hoteli na drvetu

Možda se čini kao pomalo čudna ideja, ali hoteli na drvetu zapravo su novi trend među ljubiteljima prirode koji se vole maknuti od gradske vreve i slobodno vrijeme provoditi u zelenilu.

Iz godine u godinu sve ih je više, a mediji su svojevremeno najviše pisali o hoteli Wollemi koji je djelo Lionela Bucketta, iskusnog graditelja i vlasnika šumskog raja Blue Mountains Cabins. Za one koji nisu skloni živjeti poput Ewoksa, postoji i smještaj bliži tlu.

Iako se radi o divljini, smještaj je i više nego luksuzan, a uz sve što trebate, postoji i luksuzni sadržaj. Buckett objašnjava da je dugo tragao za idealnim stablom koje će izdržati težinu i ponuditi spektakularni pogled.

James Bonda akcija

Sjećate li se Fincherove "Igre"? Vjerojatno ste u jednom trenutku pomislili "ok, da je ovo malo razblaženo, bilo bi genijalno u stvarnosti". Uglavnom, niste jedini koji su to pomislili, ali za razliku od nas pasivnih, ekipa iz The Special Operations Agency učinila je upravo to.

Na njihovom se meniju nalazi niz različitih operacija koju birate ovisno o razini svoje vještine, a vaša priča može započeti na različite načine, otmicom koja se pretvara u nešto deseto nakon čega letite u helikopteru, jurite gliserom, vozikate se luksuznim automobilom i završavate u Monacu, u nekom kasinu.

Sve u svemu, akcija dostojna Jamesa Bonda ili bilo kojeg člana specijalnih postrojbi, a cijene se uglavnom kreću od 3000 funti do puno skupljih, a cijena ovisi o scenariju.

Sve u svemu, adrenalin i akcija, a nakon svega od SAS-ovaca ćete naučiti ponešto i o oružju, borilačkim vještinama i preživljavanju u opasnim situacijama. 

Kisik je zakon i ovo je dobar način da na njemu zaradite

Da bi udahnuli malo svježeg zraka, ljudi uglavnom odlaze u prirodu, daleko od velikih gradova. No, neki ljudi iz Cozumela u Meksiku dosjetili su se da bi mogli otvoriti kisik-bar i to pod vodom.

Ideja je da s ostalom ekipom u golemi tank vode noseći posebno prilagođenu opremu za ronjenje koja se sastoji i od kacige koja je opremljena posebnom mješavinom kisika i aromaterapije po vlastitom izboru.

A jednom kad uronite, možete zaigrati i partiju podvodne Jenge ili se gađati pištoljima koji ispaljuju mjehure, a u baru (onom na površini) možete popiti i posebne smoothieje s ekstra kisikom (ili što već).

Printam kuću trokatnicu

3D printeri su zakon, a čim prije ih počnemo koristiti, to bolje. Kineska tvrtka WinSun Decoration Design Engineering početkom prošle godine za manje od 24 sata isprintala je deset kućica od kojih izgradnja svake košta tek 5000 dolara (30 tisuća kuna).

Doduše, ove više izgledaju kao idealno mjesto za urede, ali san o tome da sa svojom prosječnom plaćom izgradite kuću u Hrvatskoj ponovno djeluje ostvarivo nakon više od 25 godina.

I ne radi se samo o kućicama. Zhuoda Group krajem godine za samo deset dana izgradila je vilu koja košta tek petstotinjak dolara što je, priznat ćete, van pameti. Naravno, govorimo samo o modularnim dijelovima, ne namještaju i mramornim podovima i kuhinji koju možete vidjeti.

Kuća je otporna na potrese visoke magnitude, a materijal za izgradnju vodootporan je i vatrostalan, nema štetnih tvari iako se pravi od otpada.

3D isprintana vilo, čekamo te pa da ispred kuće parkiramo i svoj 3D isprintani auto

Pseći život... Na visokoj nozi

Kuće očito nisu što su nekad bile, a nisu čak ni one pseće. Poznato je da vlasnici pasa i mačaka na svoje ljubimce troše nevjerojatne iznose, a ako takvih ima i u Hrvatskoj, ovo je prava stvar za njih.

Stoga, odvojim malo vremena za one dubljeg džepa i pozabavimo se ovom psećom kućica jer ima SVE. Preciznije, ima više toga nego prosječni dom u Hrvatskoj.

Samsungova kućica ima dva odvojena dijela, jedan za ručanje i zabavu, a drugi za odmor i relaksaciju. Unutra postoje stropni prozori, tapete koje se izrađuju prema željama kupaca, TV, tableti pa čak i minijaturna kada.

Čak 12 dizajnera radilo je na kućici koja je na kraju koštala 30 tisuća dolara. Nažalost, ne ide u masovnu proizvodnju, ali sigurni smo da bi, odluči li se ikad Samsung na ovaj potez (uz daleko razumniju cijenu), kućice bile hit i kod nas.

Ovo nije samo odlazak u teretanu, ovo je event

Odlazak u teretanu ne mora nužno biti napor koji uključuje sat-dva znojenja u nekoj na brzinu preuređenoj hali u kojoj vas mješavina tuđeg znoja i loše elektronike tjera da što prije odradite što imate i zbrišete kući.

1Rebel u Londonu je otvorio ogromnu luksuznu teretanu kojom cilja na generaciju milenijalaca, a osim što se sve pretvara veliki event koji uključuje pića, kupovinu i odlazak u klub/restoran.

Ovaj jedinstveni primjer s vremenom bi mogao transformirati iskustvo odlaska na trening, ne samo u Hrvatskoj već i u ostatku svijeta.

Reklame za pivo koje vas ne podsjećaju da ste pijani ljudski otpad

Možda smo navikli da se radnja prosječne reklame za pivo mora vrtjeti oko tri ili četiri alkoholičara čiji se životi svode na lokanje i nogomet, ali to ne mora biti tako i zanimljivo je vidjeti kad ljudi odu korak dalje i u marketinšku kampanju uključe malo više truda i mašte.

Heineken je otprije poznat po svojim odličnim kampanjama, a prošlogodišnja kampanja "Dream Island" još je jedan u dugom nizu dokaza da odrađuju odličan posao.

Naime, putem online natječaja izabrali su šest kandidata i odlučili im ispuniti snove.

Na otok snova mogli su povesti jednu osobu, a osim odmora uslijedilo je i iznenađenje života.

Uglavnom, ne očekujemo čuda i kampanje ovih razmjera, ali ove motivirajuće reklame nakon kojih se osjećate bolje očito su u trendu pa ne bi bilo loše da i kod nas ponekad vidimo neku koja nas neće podsjećati da je najveće veselje u ovoj zemlji sjediti pijan i zapušten u lokalnoj birtiji i gledati kako vam snovi polagano umiru.

Vjerojatno najbolji poster na svijetu

Nakon što smo ovo napisali, složit ćemo se i s tim da je besplatno pivo zakon i da su najjednostavnije reklame ponekad i najbolje. Jedna od takvih je i Carlsbergov billboard svih billboarda.

Njihov "najbolji poster na svijetu" jedna je od boljih reklama i trend koji želimo da zaživi i u Hrvatskoj.

Dakle, ideja je da svatko tko se približi posteru dobije besplatno pivo, a ovo igranje na kartu Pavlovljeva refleksa je odlična kampanja. Vide najbolji poster na svijetu, natoče čašu hladnog piva i brend im ostane u dobrom sjećanju. Ekipi se ideja itekako svidjela, a nema sumnje da bi tako bilo i kod nas.

Pop Brixton

Hipsteri se dijele u dvije skupine i valja ih razlikovati te im sukladno tome pristupati s različitom razinom poštovanja.

U prvoj su skupini beskorisne seronje koje se oblače poput starih beskućnika, šilje brkove i ne rade ništa drugo nego pričaju gomilu sranja o bendovima i filmovima za koje nikog nije briga. U drugu skupinu ubrajamo one koji izgledaju više-manje isto, ali su poduzetni, imaju ponekad genijalne ideje i ne vole kad ih se ovako neoprezno trpa u isti koš s bezveznjacima. Štoviše, neki od njih žele da ih nazivamo "yuccies" ili "Young Urban Creatives"... Što i dalje zvuči jako hipsterski.

Bilo kako bilo, upravo ti iz druge skupine zaslužni su za Pop Brixton, izuzetno simpatičan projekt u južnom dijelu Londona.

Ideja je kvalitetu u tom dijelu grada poboljšati, a misli vodilje su održivost, pristupačnost i učinkovitost. Transportni kontejneri pretvoreni su u trgovine, hotele, restorane i kafiće, a namjera je stvoriti trgove te u skorije vrijeme oformiti i stambeni i poslovni dio.

Najbolja škola na svijetu

A ako vam se svidio vrtić iz prošlog dijela, svidjet će vam se i škola Saunalahti iz finskog Espooa koja ima potpuno nov pristup obrazovanju koji je potreban ne samo u Hrvatskoj već i u ostatku svijeta koji je također oduševljen onim što rade.

Ukratko, škola nije bezlična, ima sve (od kafeterije do teretane), klinci ne sjede šutke u klupama dok ih učitelji zasipaju gomilom informacija već o svemu raspravljaju, tableti su zamijenili ploče i udžbenike, rade na zajedničkim projektima, a kad tamo nisu klinci, prostor je otvoren za sve članove zajednice.

A Finci su već ovako i onako na vrhu što se škola tiče, ali ponovit ćemo gradivo i još ih milijun puta iskoristiti kao primjer koji valja slijediti.  

Više možete pročitati OVDJE.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.