Na početku se govorilo da su oni "najgluplja ideja u povijesti". Danas su pop fenomen

Screenshot: YouTube

AKO VEĆ niste naišli na barem jedan od bezbroj YouTube videa u kojima ljudi razgovaraju dok istovremeno jedu sve ljuću hranu, morali ste naići na barem jednu epizodu showa Hot Ones, popkulturalnog fenomena na temelju kojeg su sve ostale kopije nastale. Koncept je jednostavan: gosti showa pred sobom imaju 10 pilećih krilaca (ili vegansku alternativu) začinjenih nizom progresivno ljućih umaka, a uz krilca dolazi i deset odlično istraženih pitanja koja im postavlja voditelj Sean Evans.

I dok u današnje vrijeme malo toga na internetu potraje dulje od par godina, stranica First We Feast započela je s radom 2015., a njihov show Hot Ones danas broji gotovo 300 epizoda i svaka je skupila barem nekoliko milijuna pregleda. 

Velike zvijezde i milijuni pregleda

Gosti 20. sezone su, između ostalih, Pedro Pascal, Bryan Cranston, Jenna Ortega i Florence Pugh, što dovoljno govori o tome kakav status show uživa, jer ovo su zvijezde za čije se vrijeme moraju boriti čak i razvikani američke kasnonoćni talk-showovi.

Na samim počecima gosti su im uglavnom bili reperi, komičari i sportaši, ali to se promijenilo i danas na "vruću stolicu" sjedaju zvijezde kao što su oskarovke Viola Davis i Cate Blanchett, Dave Grohl, Ed Sheeran, Jimmy Kimmel ili astrofizičar Neil deGrasse Tyson koji raspravlja o svemiru dok tamani ljuta krilca. Dvije najgledanije epizode su one s Gordonom Ramsayjem i Billie Eilish, koje su do danas skupile preko 165 milijuna pregleda. 

Iako mnogi tvrde da je tajna u ljutim umacima, činjenica je da se radi o konceptu koji bi se prilično brzo istrošio da emisiju ne vodi Sean Evans koji na prvi pogled možda ne radi ništa posebno, ali oni koji ga malo bolje prouče shvatit će da radi fantastičan posao jer nije nametljiv, ne želi biti u centru pažnje, a pitanja koja postavlja odlično su istražena, što je znak poštovanja prema gostima koji sjede nasuprot njega.

Osim toga, svjestan je i o kakvom se showu radi pa nikada ne "peca naslove", već stvara opuštenu atmosferu u kojoj zvijezde vidimo onakve kakve jesu, a gosti ponekad otkrivaju i više nego što biste očekivali za talk show s ljutom hranom. 

I možda ih neće namučiti pitanjima, ali tu su umaci da taj mučilački posao odrade umjesto njega. 

Primjerice, kada je glumca Josha Brolina upitao zašto mu je bitno jedno malo njujorško kazalište, Brolin je odgovorio: "Doslovno najbolje pitanje koje mi je netko postavio. Oduševljen sam. Ne znam tko radi za tebe, ali nemoj ih otpustiti." Uglavnom, radilo se o kazalištu u kojem je Brolin isklesao svoje glumačke vještine. 

U čemu je tajna?

U posljednjih nekoliko godina Hot Ones postao je dio opće pop kulture. Spomenuli su ih u Simpsonima i u SNL-u, a show i voditelj nominirani su i za Emmy. Osim toga, mnogi su na ovaj ili onaj način pokušali emulirati ovaj koncept, neki su ga drsko pokrali, a drugi pak ljutu hranu zamijenili pićem ili detektorom laži. 

"Otkako smo počeli, preživjeli smo četiri nove medijske generacije i pošlo nam je za rukom glatko ploviti ovim nesigurnim vodama", rekao je Evans za New York Times. 

Uz ovako nestabilno i varljivo medijsko okruženje, tu je i problem samog koncepta showa koji vrlo lako i još brže može postati tek simpatična, ali kratkotrajna zabava. No, tvorci showa Sean Evans (36) i Chris Schonberger (39) kažu da je uspjeh rezultat njihove posvećenosti umjetnosti vođenja intervjua, ali i klasičnom linearnom pristupu. Nove epizode emitiraju se svakog četvrtka.

"Hot Ones je malo kao sitcom iz 80-ih i 90-ih", govori Evans, a Schonberger dodaje: "Želimo raspolagati točnim informacijama i baviti se stvarima koje nadilaze tračeve." Točnije, misao vodilja bila je da pokušaju odgovoriti na pitanje kako bi bilo popiti pivo s tom osobom. 

"Najgluplja ideja svih vremena"

U svakom slučaju, uspjeh koji su ostvarili daleko je od bilo čega što su mogli zamisliti prije gotovo deset godina. 

First We Feast pokrenuo je Complex Networks 2012., a Schonberger se trudio stvoriti brend kakav su u to vrijeme bili časopis Gourmet ili Bon Appetit, s tisućama recepata i prijedlozima restorana. No, 2014. sve u digitalnom svijetu prebacilo se na videosadržaj i to im je dalo prednost jer više nisu toliko kaskali za konkurencijom. 

Popularizacijom YouTubea gledatelji su bili u potrazi za intervjuima koji se nisu uklapali u postojeće kalupe. 

"Hot Ones bio je najgluplja ideja svih vremena. Kako to da je, filozofski gledano, najgluplja ideja ujedno i najbolja? Razmišljali smo o tome da ne želimo da se ljudi opijaju i drogiraju, ali možemo im dati ljutu hranu i to bi moglo biti smiješno", govori Schonberger. 

Budući da nisu imali velik budžet, nisu mogli angažirati nikog popularnog pa su se odlučili za Evansa koji je za Complex News radio priloge kao što su, primjerice, igranje golfa sa Stephenom Curryjem ili eksperiment u sklopu kojeg se držao prehrambenog režima Dwaynea Johnsona. 

Profesionalan pristup i odličan voditelj

U prvoj sezoni sve je bilo daleko kaotičnije, a PR-ovci bi se često ispričavali gostima koje su doveli u show. Atmosfera je bila opuštenija, ali i daleko manje profesionalna. No, 2018. gostovanje Charlize Theron otvorilo im je vrata za neke ekskluzivnije goste koji bi ranije odbijali doći zbog nekonvencionalnog pristupa, a osim toga, show je prije toga u gostima imao samo muškarce. 

Tu je i iscrpno istraživanje svakog gosta. Sean i njegov brat Gavin Evans tjedan dana istražuju svakog gosta i sastavljaju "dosjee" koji ponekad imaju do 50 stranica. Pročešljat će svaki intervju u časopisu, svako gostovanje u podcastu, profil na IMDb-u, Wikipediju, online profil i arhivu. 

Ne smijemo zaboraviti ni to da Evans ima već spomenut nenametljiv i prijateljski pristup zbog kojeg ponekad razvija bolji odnos s gostima. Austin Butler na kraju intervjua zagrlio je Evansa i rekao mu: "Stekao sam novog prijatelja koji će, nadam se, dugo ostati u mom životu", a Dave Grohl, koji je s Evansom u emisiji popio cijelu bocu viskija, pozvao ga je na koncert Foo Fightersa koji je održan samo za prijatelje i rodbinu. 

Kontrola bitnija od novca

Unatoč velikom uspjehu na YouTubeu, Hot Ones je nekako uspio zadržati određeni imidž prespavanog showa. Razlog je možda i to što na showu od samog početka radi ista ekipa od desetero ljudi Među njima je i Noah Chaimberg, osnivač Heatonista, male trgovine ljutim umacima iz Brooklyna. On je zadužen za umake koji se mijenjaju kroz sezone s iznimkom brutalnog umaka Da' Bomb Beyond Insanity koji je prekretnica svakog intervjua i trenutak u kojem show prebacuje u najvišu brzinu. 

A razlog je možda i studio koji još uvijek izgleda amaterski iako se u njemu pojavljuju neke od najvećih holivudskih zvijezda. Inače, set je isprva bio rezultat ograničenog budžeta, ali kasnije je postao zaštitni znak i nešto što jednostavno mogu seliti iz New Yorka u Los Angeles, London ili na Havaje. Ograničenja su, kao što Schonberger kaže, postala njihova supermoć.

Neke televizije i ostale platforme željele su otkupiti show, ali odlučili su zadržati kontrolu i ostati na YouTubeu kako bi proširili svoj reach i prodavali umake. Dosad su već ostvarili suradnje s brendovima kao što su Shake Shack, Reebok i Champion, a od 2021. počeli su prodavati smrznutu piletinu u trgovinama lanca Walmart. 

Što dalje?

Iako Hot Ones nisu osmislili kao materijal za društvene mreže, pokazalo se da je savršen jer svako krilce može biti samostalni dvominutni segment koji ima početak, sredinu i kraj. Tu su i GIF reakcije i kompilacije koje skupljaju milijune pregleda na TikToku, s videima fanova koji sami isprobavaju umake. 

"Fokusirani smo na cjelinu i nadamo se da će, jednom kad završi na internetu, pronaći način da zabavi gledatelje i proširi se", tvrdi Schonberger. 

Što se budućnosti tiče, nemaju u planu neke velike promjene. 

"Nemam planova i aspiracija da osvojimo svijet. Sretniji sam kao vojvoda ili barun svog malog kutka interneta. Nadam se samo da ću opstati koliko mi želudac dopusti", zaključuje Evans.