MALO je modela koji na tržištu opstaju više od četiri godine, još ih manje uspijeva dulje vrijeme zadržati visok ritam prodaje. No samo Fabiji ide oboje. Sedam godina na tržištu i konstantan plasman među deset najprodavanijih, nerijetko i među prva tri, dovoljan su razlog da još jednom pročitamo uspješnu Škodinu priču.
U sjeni nove generacije Octavije Fabia je gotovo nezamijećeno prošla kroz svoj prvi redizajn. Krajne blage stilske promjene nimalo nisu utjecale na vanjski izričaj automobila već samo potvrdile kako su najmanji Škodin model potkraj prošlog stoljeća dizajnirali vizionari.
Da, nenametljivo i konzervativno Škodino lice u proteklom razdoblju je postalo simpatično i prihvatljivo širokom sloju populacije. Istim putem išao je i rast ponude koji se do danas popeo na osam paketa opreme među kojima je mlađoj populaciji naklonjen Sportstyle kakav je dopao i našu redakciju.
Sportstyle ili RS za početnike
U imenu paketa jasno se daje znanje da je riječ o modelu kojeg krasi sportski izgled. I doista, napadna crvena boja vanjštine, 15-inčni "Band" aluminijski naplatci, decentni krovni spojler i prednje maglenke pomladili su model više nego što je to učinjeno prije spomenutim redizajnom koji je od uočljivog donio samo nešto masivnije odbojnike i novu grafiku svjetala.
Unutra ista priča. Inače komforna i vrlo kvalitetna unutrašnjost u "sportskom" izdanju profitira elementima poput duboko profiliranih sjedala i trokrakog upravljača presvučenog kožom. Odlično, ali ne i dovoljno.
Naime, crna boja interijera i demode detalji armature (audio-sustav, prekidači,...) itekako se konfrontiraju mladalačkoj vanjštini. Što se pak tiče ponude prostora, tkanine i same ergonomije Fabia još uvijek čvrsto stoji u gornjem domu klase.
Pogled na popis opreme otkriva kako je sve tu, od serva, el. podizača i centralnog zaključavanja pa sve do klima uređaja i prije pobrojenih sportskih detalja. Sve osim jednog detalja. Nedostatak ABS-a nismo očekivali, pogotovo iz razloga što bi ovakav automobil trebale odabirati pored mlađih obitelji, i osobe čija je vozačka tek otisnuta.
Lijepa bez duše
Ova konstatacija vrijedi samo za one koji očekuju da sportski stil donosi brojnu konjicu ispod lima. Nažalost nije tako. HTP stoji za "High Torque Potential", a uloga glavnog pokretača povjerena je trocilindričnom benzinskom motoru obujma 1.2 litre sa četiri-ventilskom tehnologijom.
Minijaturni agregat poznat iz ostatka VW koncerna odlikuje odličan zvuk (prigušen solidnom izolacijom) i sklonost visokim okretajima. Tvornica deklarira 64 KS maksimalne snage i 112 Nm zakretnog momenta, a osjećaj u vožnji govori da se radi o iole potentnijem stroju.
Tvorničke podatke o performansama (15,9 s, 160 km/h), a pogotovo deklariranoj potrošnji goriva (5,9 l/100 km) valja uzimati s rezervom. Kako mogućnosti motora nadmašuju ostali mehanički djelovi poput ovjesa i nadasve mjenjača, Škodin kompakt na cesti nadmašuje očekivanja. Jedini oprez traže kočnice s "binarnim sistemom rada", koje poznaju samo dva moda (0-ne radi, 1-radi) i za učinkovito djelovanje traže jake mišiće u nogama.
Bez obzira na to, Fabia se na magistralnim putevima osjeća najbolje (brzi mjenjač i solidan feed-back upravljača i ovjesa; potrošnja 6,5 l/100 km), veće dionice autoputa odrađuje bez problema (uzoran komfor, 140 km/h pri 4.500 o/min; 9,2 l/100 km), a o gradu da i ne govorimo (vrlo okretan, pregledan). Sedmodnevno druženje uz štrebersko bilježenje potrošenog goriva i prijeđenog puta na kraju je dalo brojku o prosječnih 7,8 l/100 km. Puno ili ne, prosudite sami.
Bestseler s pokrićem
Škoda Fabia i danas može biti mnogo mlađim rivalima uzor. Gradski kompakt češke cijene i njemačke tehnologije niti nakon sedam godina nezna za posustajanje predstavljajući tako jednu od najboljih kupovina u segmentu gradskih modela s obiteljskom ulogom.
Konkretno, što se tiče testnog primjerka, cijena od 86.590 kuna i opremom definiran sportski imidž, otvaraju Fabiji nove mogućnosti u potrazi za kupcima. Upravo je kombinacija motora i mladalačkog stila vanjštine učinila ovaj automobil idealnim prvim automobilom koji mladog vlasnika neće opteretiti velikim troškovima vlasništva, a opet mu omogućiti da se distancira u poplavi mališana na parkiralištu ispred fakulteta.
Važnija serijska oprema (Sportstyle): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Servo-upravljač | |
Upravljač podesiv po visini i dubini | |
| |
| |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Cijena testiranog vozila |
|
Miljenko Nikolić