Street Fighter 6: Pradjed borilačkih igara i dalje udara snažno

Foto: Press

STREET Fighter će zauvijek ostati neupitni staroškolski klasik, koji je dominirao žanrom, neovisno o tome govorimo li o starim automatima, konzolama ili osobnim računalima od Komodorca do PC-ja. I premda nije prva "jedan na jedan" borilačka igra (Yie Ar Kung-Fu, International Karate), Street Fighter je nešto kao pradjed borilačkih igara, naslov koji je postavio nova pravila i mehanike koje su ostali serijali tijekom godina mahnito kopirali i usavršavali.   

Iako bi neki pomislili da smo od kraja osamdesetih do danas dogurali do barem desetog nastavka, Street Fighter je u onom službenom dijelu napredovao tek do šestice (uzmemo li u obzir apsolutno sve naslove, bliži smo tridesetoj igri franšize). A kako stvari stoje, Capcom je sa šesticom odlučio zakoračiti u novu eru gomilom svježih načina igre i vizualnim identitetom koji kombinira klasični i moderni stil na način koji će istovremeno zadovoljiti i stare i nove igrače. 

Isključivo vizualno gledajući, SF6 neće vas ni u jednom trenutku izuti iz cipela jer zapravo je nepopravljivo klasičan u svom pristupu. I to je ogroman plus jer od SF-a nitko nije očekivao prevelik odmak od "crtićkih" likova koji se neumorno šoraju u podjednako "crtićkom" okruženju. 

 

To je zaštitni znak serijala i bilo bi suludo praviti značajnije odmake od prepoznatljivog stila. 

Tri načina igre

Međutim, u većini drugih slučajeva, SF6 je igra za sebe koja ponovno kombinira klasične načine igre s gomilom noviteta, a sve je podijeljeno u tri načina igre: Fighting Ground, World Tour i Battle Hub. 

Battle Hub je zapravo najsvježiji način igre jer nakon što stvorite svog avatara, koristite ga u online borbama s igračima iz cijelog svijeta, sudjelujete u posebnim eventima i borite se za bolji plasman. Na papiru djeluje zabavno, ali u praksi ne toliko jer koliko god truda uložili u stvaranje lika, i dalje je riječ o likovima koji se nikad ne razviju dalje od simpatičnih karikatura. 

U jednom trenutku želite se natjecati s pravim likovima (što, pak, možete raditi u Fighting Groundu). 

Najzanimljiviji dio Battle Huba je emulacija starih arkadnih SF naslova pa možete zaigrati stare igre iz serijala kao što su Street Fighter 2 Turbo, Super Puzzle Fighter, Final Fight i druge. 

World Tour je nešto zanimljiviji način igre jer radi se o single player modu u kojem s likom koji ste stvorili istražujete Metro City (onaj iz Final Fighta) i ostale lokacije. Radi se o ne posebno nadahnutoj priči, ali priči koja zadovoljava minimum i svakako će zainteresirati dio igrača u potrazi za novim načinima igre. 

Onaj najklasičniji način igre je Fighting Ground i realno je očekivati da će najveći dio igrača svoje vrijeme uglavnom provoditi upravo tamo. Tu se možete upustiti u već viđeni story mode, koji je neusporedivo zanimljiviji nego u prethodniku, ali i klasičnoj šori u kojoj se možete okušati u borbama s računalom, online protivnicima ili prijateljima na istoj konzoli. Naravno, ovdje koristite postojeće likove iz igre. 

Što se same borbe tiče, birate između klasičnih, modernih i dinamičkih kontrola. Iako mogu razumjeti klasičare, moderne kontrole daleko su bolje rješenje za turiste koji žele zaobići komplikacije i što jednostavnije doći do posebnih poteza s repertoara boraca. 

Drive Gauge

U ovom nastavku upoznat ćete i tzv. Drive Gauge, koji je već viđena mehanika igre, ali funkcionira. Uglavnom, postoji mjerač koji se polagano puni primanjem i zadavanjem udaraca, a ovisno o tome koliko je pun, možete odraditi jedan od tri različita specijalna poteza, čija jačina, očekivano, ovisi o napunjenosti mjerača. Postoje i nijanse tih poteza ovisno o energiji, a posebne poteze moguće je blokirati, što također ovisi o napunjenosti mjerača pa napad niže razine možete blokirati protunapadom više razine. To dodaje novu i zanimljivu dimenziju natjecanju. 

Tu su još i komentatori koji prate meč i komentiraju ga, što je također novi dodatak igri. Osim toga, birate između 18 likova, od kojih je šestero novih (Jamie, JP, Kimberly, Lily, Manon i Marisa), a ostali su vrlo dobro poznate njuške. Treba spomenuti kako će se u prvoj godini nakon izdavanja pojaviti još likova koje ćete moći skinuti, tri stara i jedan novi. 

Kad sve zbrojimo i oduzmemo, Street Fighter nam je u svom šestom izdanju dao sve ono što smo i očekivali, ali i malo više od toga. 

Poslušali su fanove, ispravili grijehe petice i igru nafilali gomilom novog sadržaja. Ima tu pogodaka, ali i promašaja, no generalno gledajući, teško je zanemariti činjenicu da kad šestica funkcionira, funkcionira savršeno. Borba nikada nije bila bolja, dinamičnija i otvorenija za usavršavanje, a ako ovo bude vaš prvi susret sa serijalom, dobit ćete vjerojatno najbolji nastavak u serijalu, ali i malu lekciju iz povijesti u vidu već spomenutih arkadnih klasika, koje od početka do kraja možete odigrati u Battle Hubu.

Street Fighter 6 definitivno je uveo serijal u novu eru i otvorio je novim generacijama igrača. 

Ocjena: 9/10 

Pročitajte više