Totalni preokret: Jeste li već primijetili kakve su pjesme trenutno hit?

Foto: Press

NE PROĐE dan bez vijesti koje će nam izazvati nelagodu, tjeskobu ili nas nepotrebno podsjetiti da živimo u važnom povijesnom trenutku koji bismo najradije prespavali.

Ljudi su u neprestanoj potrazi za nečim pozitivnim, a to su prepoznali i izdavači koji od glazbenika aktivno traže nešto pozitivno, bezbrižno i poletno.

No čak i mimo tih zahtjeva, glazbenici refleksno naginju pozitivi pa i u našim krajevima nailazimo na sve veći broj pjesama čiji je cilj podsjetiti nas da će sve biti u redu jednom kad ovo prođe.

Ništa negativno

Izgleda da je svima postalo jasno da je u ovakvim trenucima potrebna glazba koja spaja i ne bombardira nas negativnim temama i stihovima.

Glazbenici zatvoreni u svoja četiri zida pokušavaju pronaći kreativne načine da se oslobode napetosti jer većina njih, a pogotovo oni koji od glazbe žive, nalazi se u skupini onih koji su ovom pandemijom najpogođeniji. Nema koncerata, a sve što preostaje je uzeti instrumente i samo stvarati.

No čak i ako sami glazbenici ne naginju optimizmu u stihovima, postoji komercijalni poticaj u vidu pjesama koje u ovakvim trenucima postaju hitovi. Pjesma "Level of Concern" grupe Twenty One Pilots koja se bavi temom tjeskobe u karanteni postala je ogroman hit, a isto će se dogoditi i s novim singlom Tyge "Bored in the House" koja se na šaljiv način bavi stvarima koje možete raditi kada ste zatvoreni.

Pozitiva se prodaje

No glazbeni urednici nisu jedini koji tragaju za ovim tipom pjesama, isto čine i oglašivači koji traže pjesme o jedinstvu i ustrajnosti.

"Stvari su se brzo preokrenule. Brendovi traže pjesme o zajedništvu, pjesme koje nas podsjećaju da nismo sami i pjesme podrške. Dobivamo pet takvih upita dnevno", govori za Rolling Stone Craig Currier, direktor marketinga u Peermusicu.

Producent Tricky Stewart, koji je surađivao s Rihannom i Beyonce, također je uvjeren da su to pjesme koje će prolaziti: "Ljudi žele poruke koje ih potiču da vide vedru stranu. Potražnja je ogromna. Svi znaju da se ljudi sada žele osjećati bolje."

To je vidljivo i po tipu starijih pjesama koje se sve češće traže na streaming servisima ili radijskim emisijama: Stand by Me, Come Together, With a Little Help From My Friends, Heroes, Ooh Child i tako dalje.

Naravno, marketinške kampanje vrlo često ciljaju na to da ubace neki klasik i na to otpada 60 posto zahtjeva, ali ne žele svi klasike, mnogi traže nove pjesme, a izdavačke kuće žele biti spremne.

Sve u svemu, traže se pjesme koje će ohrabriti i umiriti. Izdavači čak pročešljavaju svoje kataloge kako bi pronašli pjesme koje možda još nisu objavili. Bilo što o snazi, zajedništvu, rješavanju problema i podršci.

Izgleda da će proći još neko vrijeme prije nego što pjesme o izlascima ili brutalno tužne pjesme ponovno dobiju svojih pet minuta.

Pročitajte više