Uskoro trodnevni spektakl u Laubi, pobjednik osvaja 10.000 eura. Prijave traju

Na fotografiji: Kevin Kos Foto: Ustupljeno uz dopuštenje Coca-Cola HBC Adria.

Sadržaj nastao u suradnji s: Coca-Cola HBC Adria

Malo limete i leda, dimljeni agavin destilat i par kapi likera. To su tek prvi koraci u stvaranju koktela za koje većina ne bi znala recept. Ipak, iza svakog izbalansiranog pića stoji vješti barmen koji pažljivo kreira svoj koktel-potpis dok miješa klasične recepture s modernim twistovima i istražuje granice okusa kako bi svaka čaša koju pruža gostu imala svoju priču.

Kada čujete za koktele imena Spiced Rum Daiquiri ili Mezcal Negroni, možda pomislite da su to tek prolazni trendovi koji preplavljuju barove. No, u 2025. godini miksologija prerasta tradicionalne ugostiteljske krugove i postaje sve prihvaćeniji trend.

Sve više do izražaja dolazi slojevitost miksologije kao zanata, a hrvatska scena se ističe kao mjesto gdje globalni trendovi dobivaju na značaju. U potrazi za novim znanjima i globalnim utjecajima Coca-Cola HBC Adria organizira devetu konferenciju Raise the Bar i stvara platformu za profesionalce iz industrije i one koji teže postati dijelom ove sve popularnije scene.

Ovogodišnje izdanje održava se od 26. do 28. ožujka 2025. u Laubi, a uključit će trodnevni raspored s radionicama, predavanjima i, što je za mnoge najvažnije, natjecanjima za barmene i bariste. Baristi će se ogledati u pripremi espressa i drugih kava 26. ožujka, a barmeni na red dolaze dan kasnije. Na posljednji tj. treći dan konferencije održavaju se superfinale za barmene i predavanja. 

Najbolji barmen ove će godine osvojiti nagradu od 10.000 eura i putovanje na Roma Bar Show 2025., dok je za baristički segment predviđena nagrada od 2500 eura te sudjelovanje na talijanskom natjecanju Caffe Vergnano World Cupu.

Prijave za natjecanje barmena otvorene su do 3. ožujka 2025. do ponoći.  

Jedan je od glavnih uvjeta da kandidat ima najmanje godinu dana radnog iskustva u ugostiteljstvu i aktivan status u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini ili Sloveniji te osnovno poznavanje engleskog jezika jer se natjecanje održava na engleskom jeziku.

Oni koji se žele okušati u svijetu kave mogu se prijaviti u kategoriji za bariste, također do 3. ožujka do ponoći. Kandidati moraju imati dvije godine radnog iskustva kao baristi i djelatni status u Hrvatskoj, BiH ili Sloveniji, uz poznavanje engleskog jezika.

Foto: Ustupljeno uz dopuštenje Coca-Cola HBC Adria.

Suci su velika domaća i inozemna imena, između ostalih Danil Nevsky, koji je prema izboru Bar World 100 proglašen drugom najutjecajnijom osobom u globalnoj barskoj industriji, te Iain McPherson, višestruko nagrađivani inovator s titulom Altos Bartender’s Bartender za 2024 godinu. 

Na popisu su i regionalni barmeni, poput Dominka Bečvardija i Antea Ivaniševića, čija su iskustva vezana uz brojne barove, od splitskih i zagrebačkih do onih na drugim kontinentima. Među njima svoje sudačko mjesto ima i Kevin Kos iz Maribora, jedan od sto najutjecajnijih barmena u svijetu, ujedno i prvi slovenski barmen na toj ljestvici. Osim što je osvojio od svoje 18. godine nekoliko barmenskih natjecanja, pokrenuo je i online edukativnu platformu Cocktail time with Kevin Kos koja se usmjerava na barmensku zajednicu, od edukacija do recepata.

U priopćenju organizatora stoji da je kombinacija domaćih i međunarodnih stručnjaka bitna kako bi se natjecateljima pružio vjerodostojan uvid u to kakva su očekivanja na europskoj i svjetskoj razini.

Kandidati će pokazati koliko su spretni na više razina

Prema nekim procjenama, baš su natjecanja poput ovoga često važan korak za one koji žele napredovati. Ne samo da se svake godine pojavi novi koktel koji zatim dobije trajno mjesto u ponudama barova nego se tijekom ocjenjivanja vidi tko se dobro snalazi pod pritiskom, tko prati međunarodne trendove i tko je, naposljetku, spreman za veće profesionalne iskorake. 

Kako navode organizatori, natjecanje za barmene prati prepoznatljiv koncept. Odabrani će kandidati na licu mjesta morati pokazati spretnost u timskom radu, koliko su kreativni u izradi novih koktela te snalažljivi pod vremenskim ograničenjima. 

Neizostavan je i klasični segment, u kojem se traži za barmene poznavanje popularnih koktela i precizno doziranje (tzv. accurate pouring), dok se blind tastingom provjerava koliko razlikuju okuse i mirise bez vizualnih smjernica. Upravo je slojevitost izazova nešto što, može se naslutiti, razdvaja barmene koji su spremni za svjetsku scenu od onih koji tek traže svoje mjesto. 

Na fotografiji: Iain McPherson, jedan od sudaca u kategoriji za barmene
Foto: Ustupljeno uz dopuštenje Coca-Cola HBC Adria.

Baristi će morati napraviti dva espressa, cappuccina i dva alkoholna napitka na bazi kave u ograničenom vremenskom roku. Također će i oni biti suočeni s blind tastingom i latte artom, a najbolji u tehničkom aspektu, prezentaciji i sveukupnom dojmu pobjeđuje.

Regionalno natjecanje s međunarodnom notom

Zanimljivo je i to da je Raise the Bar konferencija prije nekoliko godina bila zamišljena kao jednodnevni događaj. Zbog porasta interesa i popularnosti prošle godine širi se s natjecanjem za barmene, a ove godine po prvi puta i natjecanjem za bariste.

Barmenima, kao i svima koji se žele pridružiti konferenciji pruža se prilika da poslušaju edukacije vrhunskih stručnjaka iz ugostiteljskog i turističkog sektora. Konferencija okuplja svjetske barmene, chefove te vlasnike ili voditelje nekih od najboljih barova i restorana.

Prvom i drugom danu konferencije može se prisustvovati bez naknade, dok će za posljednji dan biti potrebno kupiti ulaznicu. Sva sredstva od prodaje namijenjena su stipendiranju perspektivnih kuhara i slastičara u sklopu Stipendije Raise the Bar

Povezanost s razvojem cjelokupne ugostiteljske scene

U 2024. u Hrvatskoj bilježi se sve više otvorenih specijaliziranih barova. Trend je to koji se zamjećuje i u priobalnim gradovima, osobito tijekom turističke sezone, kada potražnja za barmenskim uslugama raste. Jednako su tako i baristi na cijeni, osobito u lokalima gdje se, osim s kavom, eksperimentira i s dodacima poput sirupa, egzotičnih likera ili začina.

Foto: Ustupljeno uz dopuštenje Coca-Cola HBC Adria.

Naravno, svim je natjecateljima cilj pokupiti čim više bodova i ući među dva superfinalista koja će se boriti na završnom danu konferencije. Premda se formalno ocjenjuju tehnika i prezentacija, na kraju presudnu ulogu često imaju i osobni pečat, tj. priča iza koktela, energija tijekom nastupa i komunikacija s publikom. 

Barmeni koji impresioniraju mogu postati zanimljivi raznim ugostiteljskim subjektima, no stječu i određenu vidljivost na društvenim mrežama, gdje se sve više prati i komentira kultura barova.

Za sve koji žele sudjelovati detalji o kriterijima, rokovima i prijavnicama nalaze se na www.raisethebaradria.com. Organizatori zaključuju da je cilj ovog formata pronaći najvještije kandidate i podići razinu znanja u cijeloj regiji te ojačati odnose među stručnjacima u ugostiteljstvu i turizmu.

Sponzorirani sadržaj donose Index i Coca-Cola HBC Adria u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.