Algoritam-Profil-Mozaik formirali novi veliki knjižarski lanac

Ilustracija: Shutterstock

U SUOČAVANJU s teškoćama na tržištu prodaje knjiga, nakladnici Algoritam, Profil knjiga i Mozaik knjiga odlučili su udružiti svoju maloprodaju u jedinstveni knjižarski lanac koji će pod nazivom Algoritam-Profil-Mozaik (APM) imati 40 knjižara širom Hrvatske.


Novoj će tvrtki to donijeti smanjenje zajedničkih troškova i bolji položaj kod dobavljača s kojima će sve uključene tvrtke riješiti sve dosadašnje obveze i uspostaviti suradnju na još boljoj razini, pojasnio je danas na konferenciji za novinare u zagrebačkom Hotelu Dubrovnik čelni čovjek Algoritma Neven Antičević. "U vrijeme obilježeno teškom gospodarskom krizom, koja dodatno smanjuje kupovnu moć hrvatske čitalačke publike, takav je potez bio poslovno logičan s ciljem maksimalizacije profita", kazao je Antičević.

Uštede od spajanja Antičević procjenjuje na 18 milijuna kuna godišnje. Istaknuo je prednosti udruživanja i u nastupu prema kupcima, koji će tako biti pojačan uzajamnim komparativnim prednostima: integracija prodajnih mjesta znači veći izbor artikala - oko 150 tisuća - te višu kvalitetu usluga, na zajedničkih 9260 četvornih metara prodajnog prostora s ukupno 230 zaposlenih.

Profil i Mozaik već dvije godine surađuju u području maloprodaje knjiga, a pridruživanjem Algoritma zajedničkom lancu stvorit će vodeću grupaciju u Hrvatskoj na tom području.

Direktor Mozaika knjiga Bojan Vidmar istaknuo je kako je riječ o dobitnoj kombinaciji kojom pozitivno iskustvo Mozaika i Profila proširenjem dobiva nove kvalitetne dimenzije. "Naši nekadašnji različiti koncepti iz kojih ćemo spajanjem pokušati ispustiti sve ono što nam je dosad predstavljalo na neki način teret, postat će velika prednosti novog zajedničkog lanca knjižara s dobrom osnovom za poslovanje", kazao je Vidmar.

Zadržavaju svoju neovisnost

Direktor Profil društava International, Knjiga i Multimedija Daniel Žderić osvrnuo se na velik broj zajedničkih maloprodajnih mjesta u svim dijelovima Hrvatske koji će kroz novi lanac omogućiti prisutnost svih triju nakladnika u praktički svim gradovima.

Tri će izdavačke kuće zadržati svoju neovisnost, pa tako Neven Antičević ostaje na čelu Algoritma, Daniel Žderić Profila, a Bojan Vidmar Mozaika knjiga. Predsjednik uprave nove zajedničke tvrtke Algoritam-Profil-Mozaik d.o.o. bit će dugogodišnji direktor Algoritma Branko Šoštarić, uz kojega će u Upravi APM-a biti Minela Barbarić i Nikica Micevski, dosadašnji direktori Profil Mozaika.

Provedbeni dio projekta objedinjenja maloprodaje triju kuća predstavio je Šoštarić, istaknuvši da će se on odvijati kroz tri faze. Prva je faza inventure i usklađivanja njihovih golemih baza artikala: samo Algoritam u novi lanac donosi preko 80 tisuća različitih aktivnih artikala. Ta će faza trajati do kraja travnja, nakon čega slijedi raspodjela novih vrsta proizvoda po svim trgovinama. Na jesen je u planu treća faza, to jest normalno poslovanje. "Taj je dio najteži i nadamo se da ćemo do kraja godine uspjeti izvršiti sve planove i stvoriti sve pretpostavke da u 2015. uspijemo napraviti zadovoljavajuće poslovanje ne samo za nas nego i za naše kupce", kazao je Šoštarić.

Kako je istaknuto, spajanje ne znači otkazivanje ugovora o radu zaposlenika. Također, nova je tvrtka otvorena za sve druge knjižare koji bi mogli biti zainteresirani za pridruživanje, a osnivanje novoga društva neće značiti potpisivanje novih ugovora s dobavljačima.

APM uskoro planira pokrenuti i konceptualno potpuno novu web stranicu pod nazivom Imaginarij, a najavljuje i druge inovacije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.