HRVATSKI turizam posljednjih godina bilježi rekordne rezultate, a po svim najavama i rezultatima predsezone, i ova će godina biti rekordna. U takvoj situaciji lako je zaboraviti da je ne toliko davno, prije 20 godina, ratna situacija gotovo uništila hrvatski turizam. Niko Bulić, v.d. direktora Hrvatske turističke zajednice, uspoređuje situaciju od prije 20 godina i sada.
"Bili smo skoro izbačeni sa svjetske scene"
U razvoju turizma svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, veliku ulogu igra promidžba koja je u ovih 20 godina igrala veliku ulogu. "Mi smo nastupali s promidžbenim materijalima na kojima smo precrtavali ime bivše države i flomasterima pisali 'Hrvatska'. Hrvatska je imala svoje turističke favorite poznate u svijetu, međutim, nitko to nije vezivao uz hrvatsko ime i uz pojam Hrvatska. Mi smo uspjeli identificirati i poistovjetiti sve te hrvatske turističke ljepote s imenom zemlje. Mi smo u svijetu uspostavili hrvatski turistički brend", ističe Bulić.
Okrenuli se elektroničkom oglašavanju
Hrvatska se, sljedeći trendove, sve više okreće i internetskom oglašavanju. "Mi pratimo sve trendove u suvremenim komunikacijskim kanalima. Proizveli smo sve što su druge svjetske zemlje za promidžbene alate proizvodile u posljednjih 20 godina. U zadnjih 4-5 godina radimo snažan zaokret prema elektroničkom oglašavanju", rekao je v.d. direktora Hrvatske turističke zajednice.
Inače, HTZ je u posljednje najavio zatvaranje nekih predstavništava po svijetu. Zatvorit će se onaj u Rimu, New Yorku, kao i na drugim lokacijama. No, to ne znači da će Hrvatska imati slabiju promidžbu na tim destinacijama.
"Iz godine u godinu bilježimo rekordne rezultate"
"Preokret ćemo napraviti da će više od 70 posto troškova biti funkcionalni troškovi. Mi ćemo se još snažnije promovirati. Tek sada, u pripremi operativnog programa rada za 2013. godinu ide daljnji korak racionalizacije mreže predstavništava u svijetu na način da je sve podloženo tome da se sredstva maksimalno stave u funkciju promidžbe, a da se minimiziraju administrativni troškovi mreže", pojasnio je Bulić ističući kako se glavnina promocije i dalje bazira na za Hrvatsku emitivnim tržištima. No, osim susjedstva, Hrvatska i dalje radi na promociji i na drugim tržištima.
"Primarni, sekundarni i tercijarni krug tržišta omogućuje da nisu sva jaja u istoj košari i da iz godine u godinu bilježimo rekordne turističke rezultate", zaključio je Bulić.