Bulić: Uspjeli smo uspostaviti hrvatski turistički brend

HRVATSKI turizam posljednjih godina bilježi rekordne rezultate, a po svim najavama i rezultatima predsezone, i ova će godina biti rekordna. U takvoj situaciji lako je zaboraviti da je ne toliko davno, prije 20 godina, ratna situacija gotovo uništila hrvatski turizam. Niko Bulić, v.d. direktora Hrvatske turističke zajednice, uspoređuje situaciju od prije 20 godina i sada.

"Bili smo skoro izbačeni sa svjetske scene"

"Hrvatski turizam je prije 20 godina bio skoro izbačen sa svjetske scene jer je Hrvatska bila pod brutalnom srpsko-crnogorskom agresijom. Tad smo kroz rezultate u Istri i djelomično u Kvarneru i dalje bili turistička zemlja na međunarodnoj sceni, a u drugim područjima smo se borili za preživljavanje. Danas smo na rekordnoj razini dolazaka gostiju, a i financijski pokazatelji su rekordni", rekao je Bulić koji očekuje da će se tek kroz investicije sljedećih godina pokazati potpuni hrvatski turistički potencijal.

U razvoju turizma svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, veliku ulogu igra promidžba koja je u ovih 20 godina igrala veliku ulogu. "Mi smo nastupali s promidžbenim materijalima na kojima smo precrtavali ime bivše države i flomasterima pisali 'Hrvatska'. Hrvatska je imala svoje turističke favorite poznate u svijetu, međutim, nitko to nije vezivao uz hrvatsko ime i uz pojam Hrvatska. Mi smo uspjeli identificirati i poistovjetiti sve te hrvatske turističke ljepote s imenom zemlje. Mi smo u svijetu uspostavili hrvatski turistički brend", ističe Bulić.

Okrenuli se elektroničkom oglašavanju

Hrvatska se, sljedeći trendove, sve više okreće i internetskom oglašavanju. "Mi pratimo sve trendove u suvremenim komunikacijskim kanalima. Proizveli smo sve što su druge svjetske zemlje za promidžbene alate proizvodile u posljednjih 20 godina. U zadnjih 4-5 godina radimo snažan zaokret prema elektroničkom oglašavanju", rekao je v.d. direktora Hrvatske turističke zajednice.


Inače, HTZ je u posljednje najavio zatvaranje nekih predstavništava po svijetu. Zatvorit će se onaj u Rimu, New Yorku, kao i na drugim lokacijama. No, to ne znači da će Hrvatska imati slabiju promidžbu na tim destinacijama.

"Iz godine u godinu bilježimo rekordne rezultate"

"Preokret ćemo napraviti da će više od 70 posto troškova biti funkcionalni troškovi. Mi ćemo se još snažnije promovirati. Tek sada, u pripremi operativnog programa rada za 2013. godinu ide daljnji korak racionalizacije mreže predstavništava u svijetu na način da je sve podloženo tome da se sredstva maksimalno stave u funkciju promidžbe, a da se minimiziraju administrativni troškovi mreže", pojasnio je Bulić ističući kako se glavnina promocije i dalje bazira na za Hrvatsku emitivnim tržištima. No, osim susjedstva, Hrvatska i dalje radi na promociji i na drugim tržištima.

"Primarni, sekundarni i tercijarni krug tržišta omogućuje da nisu sva jaja u istoj košari i da iz godine u godinu bilježimo rekordne turističke rezultate", zaključio je Bulić. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.