Ipsos Puls: Josipoviću u prvom krugu 45,5 posto glasova, Kolindi Grabar Kitarović 30,9 posto

Foto: Hina/Index

BLIŽE se predsjednički izbori, a iako utrka još službeno nije počela te nisu poznate sve kandidature, već se počelo s provođenjem prvih anketa i istraživanja javnog mnijenja.

Prema rezultatima istraživanja koje je agencija Ipsos Puls tijekom kolovoza provela na uzorku od tisuću ispitanika, metodom osobnog intervjua u kućanstvu ispitanika, a koje je prenijela PolitikaPlus, vodeći u utrci je aktualni predsjednik Ivo Josipović sa 45,5 posto glasova, dok glavna protukandidatkinja, HDZ-ova Kolinda Grabar Kitarović, trenutno bilježi podršku 30,9 posto ispitanika.

Od ostalih ponuđenih kandidata, na trećem je mjestu Milan Bandić sa 5,6 posto, a slijede Jadranka Kosor (2,6 posto), Milan Kujundžić (2,1 posto), Vesna Balenović (0,8 posto) i Željka Markić (0,1 posto). Nekog drugog kandidata bi odabralo 0,3 posto ispitanika, a čak 12,1 posto ih je neodlučno.

Dođe li do drugog kruga predsjedničkih izbora, u njemu će se naći Ivo Josipović i Kolinda Grabar Kitarović. Tu postotci izgledaju ovako: 51,6 posto ispitanika bi odabralo Josipovića, 35,6 posto ispitanika bi odabralo Grabar Kitarović, a neodlučno je 12,8 posto ispitanika.

Istraživanje je pokazalo i kako Ivu Josipovića nešto više preferiraju žene i birači srednje dobi u odnosu na prosjek, dok Grabar Kitarović češće preferiraju muškarci i stariji birači u odnosu na prosjek. Također, Grabar Kitarović nešto češće preferiraju niže obrazovani birači u odnosu na prosjek te birači iz Dalmacije. Dalmacija je jedina regija u kojoj Grabar Kitarović ima vodstvo pred Josipovićem.

Puhovski: Sad je jedino pitanje pobjeđuje li Josipović u 1. krugu


Politički analitičar Žarko Puhovski osvrnuo se na najnovije istraživanje Agencije Ipsos Puls ususret predsjedničkim izborima. U prvom krugu Josipović osvaja 45,5 posto glasova, a kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar Kitarović 30,9 posto.

Puhovski kaže kako istraživanje pokazuje tri stvari: da se odnos dvaju kandidata (Ivo Josipović i Kolinda Grabar Kitarović) stabilizira odnosno da je taj odnos takav da predsjednik Josipović uvijek dobiva 50 posto više od svoje kandidatkinje i da je kandidatkinja Grabar Kitarović u ovom trenutku došla do jedne vrste plafona, što je bilo, kako kaže Puhovski, očekivano budući da sama ne sudjeluje u kampanji.

"I uzmu li se svi podaci u obzir: prije svega postotak ljudi - 12 i nešto koji su rekli da ne bi sudjelovali na izborima ili ne znaju za koga bi se opredijelili i kad bi se doslovno u svim decimalama ti rezultati uzimali u obzir, to bi značilo da predsjednik Josipović s otprilike 51 posto pobjeđuje u prvom krugu", kaže Puhovski no ističe da je u ovom trenutku to jako teško prognozirati budući da su postoci granični pa mogu značiti ili prvi ili drugi krug.

"Tendencija se sada svodi na pitanje: pobjeđuje li predsjednik Josipović u prvom krugu ili ne?", kaže naš sugovornik koji ne dvoji da će, ako do drugog kruga i dođe, predsjednik dobiti još jedan mandat. "Po svemu što sada vidimo ne može biti sporna pobjeda predsjednika Josipovića, ali za njegov ugled bi puno značila pobjeda u prvom krugu".No može li kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar Kitarović podići svoj rejting kada kampanja službeno počne? Puhovski smatra da bi se ozbiljno trebala primiti posla i "početi se ponašati kao kandidatkinja u kampanji".

Smatra da se do sada ponašala kao "da je ona predsjednica i da nju treba napadati". "Ona treba krenuti u oštru, po mogućnosti, argumentiranu kampanju u kojoj bi uvjerila ljude da je ona bolja opcija na izborima. Njeno ograničenje je u tome što bi to značilo da treba ići malo radikalnije desno, kako se HDZ pozicionirao zadnjih mjeseci, a to bi značilo gubitak njenog imidža umjerene, razumne političarke koji je do sada gradila i gubitak podrške u centru. Ako ide više na centar gubi desnicu i onda joj eventualni kandidat Pokreta za Hrvatsku može odnijeti puno glasova", mišljenja je Puhovski.

Rimac: Ankete treba uzeti s oprezom

Osvrćući se na istraživanje o predsjedničkim izborima, politički analitičar Ivan Rimac za Media servis kaže kako ankete treba uzeti s oprezom budući da se na zadnjim lokalnim izborima pokazalo da su ankete pogriješile u smjeru veće zastupljenosti urbane populacije.

Također, kaže Rimac, ove ankete "diraju teren prije početka kampanje" pa smatra da u tom kontekstu ima puno više neodlučnih, odnosno uz one koji su to iskazali i onih koji su odbili sudjelovati u istraživanju.

"Takva situacija za sada samo orjentacijski pokazuje odnose među kandidatima unutar onih koji su se izjašnjavali ili koji imaju nekakav stav. I tu za sada imamo ono što možemo nazivati "sviđanje" kandidata, a ne argumentirani i čvrsti stav u prvom redu zato što kandidati nisu ušli u kampanju i nisu iznijeli svoje argumente,"rekao je Rimac.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.