Foto: srf.ch
PILOT Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković ovoga su tjedna u ciriškoj zračnoj luci uspjeli bez posljedica prizemljiti zrakoplov Croatia Airlinesa nakon što je zakazao mehanizam izvlačenja kotača.
Međutim, novi se incident dogodio ni 24 sata kasnije u avionu koji je poletio iz Zagreba prema Rimu te se prije slijetanja okrenuo i vratio u Split. U oba je slučaja riječ o istom tipu zrakoplova - DASH - koji je dosad imao već 16 kvarova na prednjem trapu, javlja HRT.
Kapetan Šitum je ispričao da tijekom spuštanja nije bilo panike, ali je itekako postojao strah od iskrenja, požara i curenja goriva u slučaju da pukne komad metala, što bi ishod učinilo mnogo gorim.
"Toliko smo se pripremili, potrošili na kraju krajeva dosta goriva, premjestili putnike, sletjeli smo izvan tvz. centarlinea, stvarno smo pripremili sve da do takvih situacija ne dođe", rekao je Šitum.
Kanadske zrakoplove tipa DASH Croatia Airlines ima u svojoj floti već pet godina, ukupno šest komada, i za njih plaća milijunski leasing. Kako je istaknula Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća, kvarovi su na tim zrakoplovima zabilježeni u 16 slučajeva.
Pilot Šitum je rekao da avion ima neke nedostatke, koje ipak ne bi stavljao u takvu kategoriju sigurnosti jer "ipak radi na tom avionu pet godina bez većih incidenata".
DASH zadovoljava sve standarde, CA ne razmišlja o promjeni flote
U Agenciji ističu da zrakoplov ima europsku i kanadsku licenciju za sigurnost prometa te je kao takav - siguran. "U ovom trenutku tehnička pouzdanost tog tipa zrakoplova koji se prati u Croatia Airlinesu, koji je dio njihovog svakodnevnog praćenja tog zrakoplova, na nivou je svjetskog standarda, znači svjetskog standarda za taj tip zrakoplova. U ovom trenutku tu nema nekih odstupanja ni trendova koji ukazuju da bi tu trebalo biti neke zabrinutosti za bilo koga tko rabi taj zrakoplov", rekao je Denis Šovagović", pomoćnik direktora Agencije za civilno zrakoplovstvo.
"Incident sa zrakoplovom Dash Croatia Airlines imao je i prošle godine na letu za Beč, tada zbog tehničkog kvara na motoru. Pilot je morao sletjeti samo s jednim motorom. Ukupno 600 zrakoplova tog tipa danas leti po svijetu, sve eminentne kompanije njime voze i nitko ne ističe taj zrakoplov kao nesigurniji ili da se više kvari u odnosu na neki drugi tip zrakoplova", rekao je Zlatko Širac, član uprave CA.
Kako ističu iz CA, o promjeni flote ne razmišljaju, barem ne dok ne otplate desetogodišnji leasing za ove zrakoplove.