Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL, Index, Hina
Sumnju bude troškovi PR agencije Madison Zinke Bardić, bivše savjetnice premijera Zorana Milanovića, a koja je naplatila od splitskih "Adventskih radosti" 160 tisuća kuna i to preko Turističke zajednica Grada Splita. Taj iznos im je isplaćen bez obzira što su nositelji "Adventskih radosti", koji idu već treću godinu, bili Turistička zajednica Grada Splita te gradska turistička tvrtka Spalatum DMC, kojima je posao brinuti se za promidžbu Splita kao i za marketing i oglašavanje!?
No, krenimo redom.
Od kućica dobili više od milijun kuna
Grad Split stajao je iza ovogodišnje manifestacije "Advent u Splitu", koja je trajala od 1. prosinca prošle godine do 10. siječnja 2015. Kao organizatori su navedeni Turistička zajednica Grada Splita te specijalizirana turistička tvrtka u vlasništvu grada Splita Spalatum DMC, osnovana krajem 2013. godine.
Sajam je zapravo bio velika pozornica brojnih događanja, koncerata, folklornih nastupa i partyja, a najveća vrijednost bila je 38 kućica s ugostiteljskim i zabavnim sadržajem u središtu Splita.
Iako je gradonačelnik Splita Ivo Baldasar zadovoljno trljao ruke dobrim poslom na kraju je zarada jedva dovoljna za plaće zaposlenika Spalatuma. Na izravan upit organizatorima i to Gradu Splitu, Turističkoj zajednici Grada Splita i tvrtki Spalatum koliko je točno financijska dobit od ovog projekta dobili smo zajednički odgovor u kojem stoji da je riječ o tek 26.847,08 kuna.
Gradska tvrtka napokon našla svrhu, pa "outsourcala"
"Najveća dobit navedenih manifestacija, a što je ujedno bio i osnovni cilj, je podizanje atraktivnosti Splita kao turističke destinacije u zimskom periodu, kao i omogućiti ugostiteljima širenje poslovnih aktivnosti izvan ljetne sezone", kažu iz tvrtke Spalatum DMC za Index potvrđujući da su bili nositelji aktivnosti oko organiziranja "Adventa u Splitu" zajedno s Turističkom zajednicom i Gradom Splitom.
No, podsjetimo tvrtka Spalatum osnovana je krajem 2013. godine uz vrlo glasno negodovanje oporbe u Gradskom vijeću. Naime, mnogi su se pitali što bi gradska tvrtka specijalizirana za turizam trebala raditi s obzirom da postoji Turistička zajednica te posebni gradskih odjeli.
Gradonačelnik Baldasar objašnjavao je kako je Spalatum nužan za poslove promidžbe da bi se dodatno osnažio turistički brend Splita, a toj gradskoj tvrtki dodatno je povjereno oglašavanje i marketing.
Isto tako, još ove jeseni vodile su se rasprave u Gradskom vijeću kako Spalatum "nema što raditi" da bi se kritike "ušutkale" s viješću da će Spalatum voditi izuzetno bitan program "Advent u Splitu".
160 tisuća kuna za "evente u Zagrebu"
"Jedna od glavnih zadaća turističkih zajednica jest promocija turističkih proizvoda područja za koje su osnovane, te smo u skladu s navedenim proveli promidžbenu kampanju 'Adventa u Splitu'. Naše glavno ciljano tržište bili su domaći gosti, posebno gosti kontinentalne Hrvatske, kojima smo željeli pokazati posebnosti božićnog ugođaja u našem gradu. Upravo iz tog razloga Vijeće TZG Split odabralo PR agenciju Madison iz Zagreba, te smo zajedničkim angažmanom lansirali naš turistički proizvod, osnažili brand, približili se ciljanom segmentu te implementirali komunikacijsku strategiju", pokušali su nam objasniti iz Turističke zajednice Grada Splita.
Kažu nam da se od 26. listopada 2014. pa do kraja te godine provelo niz promotivnih aktivnosti. A to su, kako nam kažu, eventi u Zagrebu gdje je ostvareno "više od 3 000 kontakata" dok je "putem medija informaciju o manifestaciji Advent u Splitu dobilo je oko 3 milijuna osoba".
Puljak: Jasno je sve kada znamo o kojoj je agenciji riječ
"Najavljivalo se da će ova gradska agencija raditi na strategiji, brendiranju grada kao destinacije, a radi sve samo ne to. Skandalozan je podatak da su za Advent angažirali PR agenciju, a među svojim djelatnostima imaju marketing i oglašavanje, kao i Turistička zajednica čiji je to osnovni posao, no kad vidimo kako se ta agencija zove sasvim je jasno o čemu se ovdje radi", kaže Puljak na kraju za Index.
Gojo: Upozoravali smo na vrijeme
Splitski vijećnik iz redova HDZ-a Tomislav Gojo već je i prije upozoravao na čudne poslove Baldasara oko Adventa u Splitu.
Madison: Bardić nije sudjelovala, a radili smo sa Styrijom
Iz tvrtke Madison kažu nam kako su zaista sudjelovali u projektu i to uz partnera.
"Agencija Madison je, u suradnji s medijskim partnerom Styria Grupom, tijekom studenog i prosinca prošle godine sudjelovala u promociji projekta "Advent u Splitu" u Zagrebu. Kolege iz Styria-e bili su zaduženi za organizaciju evenata te promociju na medijskim platformama, a Madison je pružio PR podršku", odgovorili su nam iz Madisona na upit što su zapravo odradili u kampanji za Advent u Splitu. Isto tako tvrde da Bardić nije sudjelovala u samom projektu.
Podsjetimo kako agencija Madison godinama već surađuje s SDP-om. Tako je otkriveno da Bardić kao savjetnica premijera nije volontirala već je SDP godinama plaćao Madison. Bardić je radila kao savjetnica premijera, a dobivala plaću u tvrtki.
Bardić je to i sama priznala potvrdivši da je Madison za njen posao savjetovanja mjesečno ispostavljao fakturu SDP-u.
Za to vrijeme klijenti Madisona, o čemu je Index opširno izvještavao, bili su česti poslovni partneri države.