Screenshot: Bloomberg
VLASNIK Dallas Mavericksa Mark Cuban zna ponešto o tehnološkim procvatima. On svoje bogatstvo može zahvaliti "dot-com" eksploziji u kasnim 90-im godinama prošlog stoljeća kad je osnovao, a potom za pet milijardi dolara prodao Broadcast.com.
> Donosimo dvanaest zlatnih pravila za uspješan startup
Akvizicije bez izlaza
Njegov se argument svodi na tvrdnju da je tehnološki balon u 2000-ima bio u području javnih dionica, dok je današnji u privatnim rukama. Tisuće investitora su uložile veliki novac u privatne tvrtke bez mehanizma da likvidiraju investiciju ako ona zapadne u nevolje. Oni ne mogu prodati svoju poziciju, čak i ako uvide da su napravili grešku.
Kako Cuban naglašava u objavi na blogu:
"Ja nemam apsolutno nikakve sumnje u svom umu da je većina ovih individualnih Anđela i "crowd" financijera trenutačno ispod vode sa svojim investicijama. Apsolutno nikakve. Ja kažem većina, ali postotak može biti veći.
Zašto?
Zato što ne postoji nikakva likvidnost u bilo kojoj od tih investicija. Nikakva. Nula. Zip. Jedina stvar gora od tržišta u kojem kolabiraju vrijednosti je tržište bez vrijednosti i bez likvidnosti. Ako se vrijednost dionica tvrtke određuje prema svoti koju je netko voljan za nju platiti, kakva je vrijednost tvrtke za koju nema mjesta na kojem je možeš prodati?," promišlja Cuban na svom blogu.