Foto: Arhiva
Prva četiri mjeseca 2014. pokazivala su trend početka oporavka trgovine, no svibanj tada bilježi pad od oko 1,5%. S obzirom na to da trgovina ima sezonski karakter, te je usko povezana sa turističkom sezonom, ove godine govorimo o takozvanom fenomenu "srpanjske rupe" gdje je zbog utjecaja nezapamćeno lošeg ljetnog vremena i odlaska dijela gostiju koji tradicionalno posjećuju Jadran, na svjetsko nogometno prvenstvo u Brazil srpanj također bilježio pad od 2%.
Pad cijena može otežati izlazak iz recesije
Oporavak prometa u trgovini dolazi u kolovozu i rujnu, prvenstveno zbog produljivanja turističke sezone i pojačanog trenda kupovine turista u maloprodaji, te zabilježenog rasta prodaje motornih vozila u rujnu u iznosu od 3,5%. Kod oporavka tržišta motornih vozila, govorimo prvenstveno o rabljenim vozilima, koji ulaskom Republike Hrvatske na jednistveno tržište Europske unije bilježe rast.
Unatoč uglavnom pozitivnim kretanjima u ovoj godini, na kumulativnoj razini, odnosno u prvih devet mjeseci, realno se bilježi stagnacija prometa u trgovini na malo.
Osim toga, prisutan trend deflacije, odnosno pada cijena koji je uzrokovan niskim cijenama izvoza i slabom potražnjom, što može otežati izlazak domaćeg gospodarstva i trgovine na malo iz recesije.