Ulazak u dva nova TEN-T koridora znači da će Hrvatska i nove lučke, cestovne i željezničke projekte financirati iz EU, kazao je u razgovoru za Večernji list ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Povijesna je to odluka, kazao je Butković, jer se Hrvatska dosad nalazila na dva koridora; Mediteranskom i Rajna – Dunav, a ova cijela procedura, da Hrvatska dođe do ovakve odluke, trajala je dvije godine.
"Prijedlog je bio da se uvrstimo na Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran i moram reći da je ključnu ulogu u ovom procesu odigrao predsjednik Vlade jer bilo je određenih zemalja koje nam nisu baš bile naklonjene. Ova odluka jako je bitna za Hrvatsku i jedina smo zemlja koja je proporcionalno dobila najviše izmjenom TEN-T uredbe, jer s dva idemo na četiri koridora ", kazao je ministar.
"Nama dosad jug zemlje nije bio ni na jednom koridoru"
Ustvrdio je i kako je dobro da je Split došao na koridor Baltičko more – Jadransko more, odnosno kompletna cestovna i željeznička mreža do Splita, uključujući i sam grad koji je ušao na listu osnovnih luka.
Nama dosad jug zemlje nije bio ni na jednom koridoru, a sad, uz Split, na njemu imamo i luku Ploče, dok je Rijeka, po novom, na čak tri koridora. To su strateški bitne odluke jer se sada svi projekti na tim pravcima, bilo oni koji se tiču luka, željezničke ili cestovne infrastrukture, mogu financirati koristeći europske fondove. I to ćemo raditi, nastavljamo s velikim investicijskim ciklusom u prometnu infrastrukturu, zaključio je ministar.
Dodao je da je novim koridorima obuhvaćeno novih 450 kilometara pruga i 430 kilometara cesta. Govoreći o željezničkoj infrastrukturi Butković je naveo da će u sljedećih desetak godina glavnina ulaganja biti usmjerena upravo u nju.
Hrvatska nije mogla u isto vrijeme graditi cestovnu i autocestovnu mrežu, zračne i pomorske luke te željeznicu. Ono što nam je ostalo jest upravo obnova željezničke infrastrukture te nabava i modernizacija vlakova, kazao je Butković u razgovoru s novinarkom Večernjeg lista Matejom Šobak.