Foto: Draško Momirski (N1)
NESRETNI Leopold Mandić na Onome svijetu možda ima mira i sreće, ali na ovome baš i nema, piše Boris Dežulović za N1.
> Katolički ekstremizam zavladao Hrvatskom, ovo su prijetnje smrću koje smo primili
Crkva može što vi ne možete i ne smijete
Crkva, međutim, može što vi ne možete i ne smijete. Pa kao što može maltretirati mrtve, može i žive, a osobito one najgore među njima, novinare koji bi se usudili cijeli cirkus javno nazvati nekrofilskim orgijama i zombijevskim freak-showom, izazvavši pravedni gnjev katoličke inkvizicije i njenih dragovoljačkih vigilantskih patrola po komentatorskim i forumaškim ćumezima na internetu.
U simpatičnom obratu, Crkva u Hrvata tako - u trenutku kad su mržnja i netrpeljivost prema Srbima dosegli bijelo usijanje – vjernike u ekskluzivni nacionalizam mobilizira slavljenjem sveca koji je cijeli život posvetio upravo bratstvu i jedinstvu katolika i pravoslavaca. U rijetko viđenom, višednevnom festivalu licemjerja, inkvizicija s Kaptola na koncu će tako u egzorcističkom transu istjerivati Đavla iz novinara koji se usude i pomisliti kako su Hrvati i Srbi „jedno stado s jednim pastirom“, što je zapravo jedna od najpoznatijih teza iz ostavštine svetog Leopolda Mandića.
Valja odmah to reći, da ne bi bilo nesporazuma: nadbiskup je potpuno u pravu. Velika je, zastrašujuća moć medija u većinskom vlasništvu Zla. Demonstrirat ćemo to u ovom tekstu, posve jedinstvenim sociološkim eksperimentom kojim ćemo pokazati kako Zlo preko svojih medija baš svakoga - i krštenu i nekrštenu glavu, i pametnu i glupu, i ovu i onu, i vašu i njihovu - može navesti da misli kako Ono hoće i želi. Pitate li se pak zašto bi se Zlo sâmo ovako javno prokazivalo, razotkrivalo i razobličavalo, podsjetit ću vas: „Zlu nije problem ako ga se prokazuje, razotkriva i razobličuje, jer sve dok je u glavnoj ulozi, Zlo slavodobitno uživa.“ Upravo zato – već ste zaboravili - „i želi vladati medijskim svijetom“.
Na početku, hajde da vidimo oko čega se za potrebe tog ogleda možemo složiti. Recimo: slažete li se sa mnom da su deseci hiljada građana, što su tog proljetnog dana u metropolu sviju Hrvata pohrlili iz najudaljenijih krajeva domovine, strpljivo i pobožno - u stotinama metara dugačkom redu, što se protezao sve do središnjeg zagrebačkog trga - čekali samo da naposljetku prođu pored izloženog odra, ni zbog čega dakle drugog nego da vide ili dodirnu kovčeg u kojemu se, da se ne lažemo i zajebavamo, nalazio tek osakaćeni leš jednog starca?
Slažete li se sa mnom da ničeg duhovnog nije bilo u površnom, ispraznom iskazivanju slijepog obožavanja jednog neraspadnutog ljudskog leša, i da je javna demonstracija privatne ganutosti bila tek iskazivanje odanosti trenutačno vladajućoj političkoj i društvenoj agendi, odnosno podlijeganje manipuliranoj masovnoj histeriji i oportunističko uklapanje u društveno poželjni obrazac? Slažete li se kako ničega kršćanskog nema u paganskom obožavanju mrtvog ljudskog tijela i njegova obrednog nošenja od grada do grada, i da nije bila riječ ni o čemu drugom doli ritualu masovne hipnoze i zatupljivanja u svrhu halucinacionalnog političkog konsenzusa? Pa nisu li, jebiga, i mediji pod kontrolom vladajuće stranke cijeli dan pred dolazak sakatog sveca mobilizirali građane i pozivali ih na doček, nije li nas ono državna televizija svakodnevno maltretirala s njegovim životom i čudima, prekinuvši na kraju i svoj redovni program kako bi izravno prenosila bizarni obred iz Zagreba?
Što, međutim, kad već do kraja ovog pasusa i sami, na vlastiti užas, otkrijete kako taj obožavani svetac nije bio ni Bog zna kakav Hrvat - osim što je slučajno rođen u Hrvatskoj i jednom se prilikom, eto, izjasnio Hrvatom - a kamoli svetac, već samo obično ljudsko biće, sa svim svojim manama i zabludama, zapravo prilično prpošni grešnik, ženskar, bjelosvjetski kurvar, hohštapler, prevarant i hedonist kojemu nijedno ljudsko iskušenje nije bilo odoljivo? Što kad već do kraja ove rečenice neki među vama, još gore, shvate da je beatificirani idol na odru bio jedno nepojamno đubre od čovjeka i najgore smeće koje je hrvatski narod ispilio, gospodar života i smrti, masovni ubojica, satrap i sam Sotonin sluga, ili kako već sve danas Josipa Broza Tita - točno trideset šest godina otkako mu je, dan nakon smrti, još neraspadnuto tijelo s amputiranom nogom Plavim vlakom iz Ljubljane stiglo u Zagreb – nazivaju isti Hrvati što su toga 5. svibnja 1980. u tihoj i pobožnoj koloni čekali da vide i dodirnu odar postavljen na zagrebačkoj željezničkoj stanici?
Zastrašujuća je, kako vidite, moć medija u kandžama Zla. Osim ako se ne slažete da Josip Broz - što je sasvim slučajno rođen u Hrvatskoj i tek se jednom prilikom, eto, izjasnio Hrvatom - nije bio ni Bog zna kakav Hrvat, a kamoli svetac, i da su čuda koja je taj mrtvi bogalj s odra navodno za života učinio u Jugoslaviji zapravo klasična komunistička propaganda, religijska dogma u koju nije bilo mudro sumnjati. I ako se ne slažete sa mnom da je svojom beatifikacijom maršal Tito pretvoren u totem za primitivno idolopoklonstvo koje je, jebiga, trajalo točno koliko i njegova teza o bratstvu i jedinstvu Hrvata i Srba, „jednog stada s jednim pastirom“, i da deklarativna, plitka vjera Hrvata iz dugačkog reda pred zagrebačkom željezničkom stanicom, što je mrmorila besmislice i tronuto dodirivala kovčeg s hrvatskim svecem-invalidom na njegovoj turneji do groba – uzgred budi rečeno, u tuđini, u Beogradu – nije potrajala ni dok je shrvani Zdravko Tomac došao do odra.
Osim ukoliko će, ukratko, i sam nadbiskup Josip Brozović javno reći da medijsko Zlo proganja čestite hrvatske komuniste i „pod valutom slobode izražavanja javno prokazuje svjedoke koji ne kriju svoje titoističko i jugoslavensko uvjerenje“.
Niti je – s užasom ste shvatili na kraju ovog uznemirujućeg eksperimenta - svaki mrtvi starac amputirana uda, kojemu se Hrvati pobožno klanjaju, nužno svetac i čudotvorac, niti je svaka isprazna idolatrija Hrvata, što amputirana sjećanja plaču pred njegovim odrom, nužno iskrena ljubav i odanost.
Nesretni Hrvati na Onome će svijetu možda i imati mira i sreće, ali na ovome baš i nemaju. Cijelu historiju, eto, dovode ih u red, s vremena na vrijeme mijenjajući tek ono mrtvo tijelo na odru, zaključuje Dežulović u tekstu za N1.