POJAVILE su se nove informacije o indonezijskom avionu koji se jučer srušio u more, pri čemu je vrlo vjerojatno poginulo svih 189 putnika i članova posade.
Kako javlja Business Insider, na posljednjem letu prije tragične nesreće avion Lion Aira ponašao se vrlo "čudno", odnosno naglo se dizao i padao.
Putnici su za indonezijske medije kazali kako ih je let podsjetio na vožnju na vrtuljku. U avionu je nastala panika, a neki od putnika su od turbulencija i naglog dizanja i padanja čak i povraćali.
Putnik: Kao da smo bili na vrtuljku
Jedan od putnika na posljednjem letu aviona koji se dogodio u nedjelju, dan prije nego što se avion srušio u more, ispričao je za Associated Press kako je avion nekoliko puta tijekom prvih minuta leta naglo padao i dizao se.
"Osjećali smo se kao da smo na vrtuljku. Ljudi su počeli paničariti i povraćati", kazao je. "Otprilike tri do osam minuta nakon polijetanja činilo se kao da avion nema dovoljno snage da uzleti", dodao je.
Nastavlja se potraga za olupinom i žrtvama
Brodovi danas pretražuju morsko područje kod indonezijskog otoka Jave u potrazi za žrtvama i olupinom aviona.
Podsjetimo, Boing 737 MAX 8 avioprijevoznika Lion Aira pao je jučer u more oko 13 minuta nakon što je poletio s međunarodnog aerodroma u Džakarti.
Timovi koji su angažirani u potrazi pronašli su dijelove tijela i ostatke za koje vjeruju da pripadaju zrakoplovu u moru u blizini grada Karawanga, 70 km istočno od Džakarte. "Pokupili smo jučer ostatke ljudskih tijela i ostatke olupine. Za sada još ne možemo točno odrediti mjesto pada zrakoplova", kazao je Made Oka iz nacionalne agencije za potragu i spašavanje.
Dodao je da su brodovi dodatno opremljeni sonarima koji trebaju pomoći u potrazi.
Kako je objavio internetski portal aviation-safety.net, zrakoplov koji se u ponedjeljak srušio u more na prethodnom je letu imao problema s očitavanjem podataka jer se pokazalo da su podaci o položaju i brzini bili "nepouzdani".
Uočeni problemi. Zašto je avion uopće letio?
Kako se navodi, tijekom leta na liniji iz Denpasara ka Džakarti pokazala su se "neregularna očitovanja vrijednosti položaja i brzine odmah nakon polijetanja".
Izvršni direktor Lion Aira Edwars Sirait potvrdio je u utorak za agenciju dpa da je zrakoplov tada imao problema s očitavanjem, no dodao je kako su "problemi bili riješeni tijekom noći".
Po pisanju aviation-safety.neta, navodno je srušeni zrakoplov imao iste probleme s očitanjem vrijednosti.
Po riječima direktora Lion Aira, pilot zrakoplova, Indijac koji je imao iskustvo od više od 6000 sati letenja zatražio je da se vrati u zračnu luku zbog nespecificiranog tehničkog problema.
Soerjanto Tjahjono, čelnik Nacionalnog odbora za spašavanje, izjavio je da se nada kako će čim prije biti pronađene crne kutije zrakoplova koje bi trebale pomoći utvrditi okolnosti pada.