Direktna pogodba: MORH će "spaliti" 400.000 kuna na Zippo upaljače!

NAVIKLI smo već da se hrvatski državni proračun troši na svakakve gluposti, ali negdje ipak treba povući crtu. Na Zippo upaljačima naprimjer. MORH će, naime, kako bi hrvatske vojnike opskrbio popularnim "zipačima" iz proračuna platiti čak 386.059,85 kuna!

Za svotu od gotovo 400 tisuća kuna Ministarstvo obrane kupit će nešto više od dvije tisuće Zippo upaljača koji su, prema njihovom mišljenju, ključni dio vojne opreme u ekstremnim uvjetima. Na svakom će upaljaču biti ugravirana hrvatska zastava, te emblem hrvatske vojske kako ne bi bilo nikakve sumnje kome upaljači pripadaju.

Upaljači kupljeni direktnom pogodbom

Informacija dolazi sa stranica Narodnih novina, na kojima je obavijest o kupnji objavljena početkom srpnja, odnosno nekoliko dana nakon što je Ivo Sanader napustio "brod koji tone", te je svima postalo jasno u kolikoj je mjeri gospodarska kriza zahvatila Hrvatsku. No, iako je nedugo nakon toga stigao harač i rast PDV-a, u MORH-u ne odustaju od Zippo upaljača.

Ugovor za kupnju Zippo upaljača sklopljen je direktnom pogodbom sa tvrtkom SATELIT d.o.o. koja je ovlašteni distributer Zippa za Hrvatsku, a iz MORH-a poručuju kako je to napravljeno zbog štednje. Prema njihovom tumačenju, direktna pogodba sa SATELIT-om uključivala je opciju izmjene sporazuma u bilo kojem trenutku pa su u međuvremenu smanjili broj upaljača koji će kupiti.

Ove godine ipak "samo" 74 tisuće za upaljače

Iako se u Narodnim novinama navodi kako će MORH potrošiti gotovo 400.000 kuna na upaljače, u međuvremenu su se predomislili pa će na tu "kapitalnu investiciju" ove godine iz proračuna ipak biti potrošena "sitnica" od 74.000 kuna, što će biti dovoljno za oko 400 upaljača s kožnom futrolom.

Vojnici počeli koristiti Zippo u Drugom svjetskom ratu

Zippo upaljači uistinu su već godinama dio vojne opreme, a za njihovu je popularnost u svijetu zaslužan upravo Drugi svjetski rat. Tada je Zippo odlučio prestati proizvoditi upaljače za komercijalnu prodaju; od 1943. godine pa sve do kraja Drugog svjetskog rata poslovali su isključivo s američkom vojskom i slali popularne upaljače vojnicima diljem svijeta. Zippo upaljači postali su vrlo popularni među vojnicima jer su otporni na vjetar, te mogu ostati upaljeni i prilikom nevremena.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.