Direktor Rimčevih robotaksija: Svoje prototipove već testiramo na ulicama Zagreba

Foto: FaH, Verne

MARKO Pejković, izvršni direktor Vernea, gostovao je sinoć u RTL Direktu, gdje je govorio o robotaksijima. Voditeljica i urednica Mojmira Pastorčić ga je najavila kao "jedinog čovjeka koji o futurističkom taksiju zna više od Mate Rimca". 

Pejković je komentirao probleme na predstavljanju. Podsjetimo, robotaksi se oglušio na Rimčeve naredbe.

"Da… Nije se moglo desiti u gorem trenutku. Znači, radili smo na tome šest mjeseci. Cijeli tim je intenzivno radio. Pripremali smo sve da bude savršeno. Znači, ovaj crtić što ste pokazali i vozilo i sve ostale stvari i toliko toga što još uopće nismo ni pokazali što je tamo bilo na kampusu. I onda, baš kad se trebao pojaviti, blokirao je prednji lijevi kotač i auto nije mogao izaći. Probali smo 15 minuta prije toga, probali smo 20 puta prije toga i desilo se u najgorem trenutku", rekao je.

"Autonomna vožnja već se testira u Zagrebu"

Pejković kaže da vozilo s predstavljanja nije bilo na cesti, da je to jedan od prototipova koji služi za druge stvari.

"Znači, imamo prototipove koji se testiraju upravo sad u Zagrebu, autonomna vožnja se testira. Konkretno, u Novom Zagrebu sa sigurnosnim vozačima koji su unutra. Ne možemo odmah izaći s autonomnim vozilom koje nema ni volan ni pedale. Moramo biti sigurni da sve savršeno funkcionira", rekao je.

Pejković kaže da testna faza već traje te da vozila autonomno voze po Zagrebu sa sigurnosnim vozačem koji prati sve i spreman je intervenirati ako nešto krene po krivu.

 

"Već sad ti prototipovi koje testiramo idu na obilaznicu. Oni su limitirani na 130 km na sat. Oni nikad neće kršiti zakon, ali mogu definitivno otići i do aerodroma i po obilaznici", rekao je.

"Mi smo uvijek govorili da je rok 2026."

"S puno ljudi sam razgovarala o ovome što ste napravili. Mnogi stručnjaci pohvaljuju sve što su dosad vidjeli, ali postoji ta skepsa. Je li stvarno moguće da će to biti gotovo do 2026.? Vi kažete da može?" pitala je Mojmira.

"Da, mi smo na početku rekli da će konačni rok za izlazak usluge za korisnike biti 2026. Puno stvari koje smo dosad napravili tek sad izlaze u javnost. Sad kad smo prezentirali, sad možemo pokazati i pokazat ćemo i tvornicu koja sad kreće u izradu i taj mother ship koji sad kreće u izgradnju u Buzinu i vozila koja se sad testiraju, tako da nekako svi ti dijelovi slagalice sad napokon dolaze na svoje mjesto i vjerujemo da je 2026. za komercijalnu uslugu u Zagrebu realistična", rekao je Pejković.

"Međutim, jedan ste rok već probili. Jeste li se prošli put zaletjeli kad ste bili govorili da će biti već 2024.?" pitala je voditeljica.

"Imali smo te neke međurokove. Mi smo uvijek govorili do 2026. Dio razloga je u tome što nismo očekivali da će trajati, recimo, odobrenje Europske komisije godinu i pol, skoro dvije godine. Investicijska klima prošle godine bila je katastrofa i unatoč tome smo uspjeli početkom ove godine zatvoriti rundu od 100 milijuna eura. Iako ima puno kompleksnijih stvari koje se pomiču, puno toga će sad tek postati vidljivo i sad mi napokon možemo pričati o tome", rekao je Pejković.

Podsjetimo, iz tvrtke su više puta poručili da je cilj za lansiranje projekta robotaksija u Zagrebu 2024. godina te da će do kraja godine na ulicama biti stotinjak vozila.

>>  Što je sve Rimac obećao napraviti za milijardu i pol kuna

Tko je kriv ako Verne pregazi pješaka?

Mojmira je pitala tko će biti kriv ako Verene pregazi pješaka na pješačkom prijelazu.

"Prvo, to je vrlo nemoguć scenarij. Da bi mogao uopće izaći na cestu, mora pokazati da je sigurniji nego ljudski vozač. Znači, ako se desi takav scenarij koji spominjete, bit će prvo jasno odrediti iz svih senzora i svih podataka koji se snimaju. Tko je kriv, jer ako je kriv auto, onda je odgovornost na operateru. I onda se opet gleda je li kriv sustav autonomne vožnje ili kriv sami auto. To se ispravlja i nakon toga se onda gleda jesu li slijeđene sve procedure, otprilike kao u avionskoj industriji. Znači, putnik nikad nije kriv zato što nema nikakvu kontrolu", rekao je Pejković.

Verne će na početku biti nešto sigurniji od vozača, a dugoročno i puno sigurniji, rekao je Pejković.

Ovo su screenshotovi sa prezentacije koja je održana prije dva dana:

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.