Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) smatra da natječaj za novi krovni koncept (Big Idea) te novi vizualni identitet Hrvatske kao turističke destinacije ne može iznjedriti kvalitetan rezultat te danas u priopćenju upozorava na niz njegovih aspekata koje drži spornim i problematičnima.
Od niza propusta koje primjećuju u natječaju koji je raspisala Hrvatska turistička zajednica (HTZ), dizajneri ističu da do dana ove objave nije poznato tko su stručnjaci koji čine članove stručnog povjerenstva zaduženog za ocjenjivanje pristiglih rješenja. Kažu da to otvara prostor za netransparentno odlučivanje i dovodi u pitanje objektivnost i kapacitiranost takvog tijela za donošenje odluka.
"Obeštećenja i nagrade nisu dovoljni"
Problematičnim smatraju i što je pozvanim ponuditeljima za zadatak novog vizualnog identiteta Hrvatske kao turističke destinacije osigurano obeštećenje od svega tisuću eura plus PDV, što drže nepoticajnim i nedostatnim za količinu vremena i truda koju će dizajneri uložiti u rješavanje zadataka.
Nedostatnima smatraju i iznose triju nagrada za vizualni identitet (4.000,00 € + PDV za prvo mjesto, 3.000,00 € + PDV za drugo mjesto te 2.000,00 € + PDV za treće mjesto) s obzirom na to da uključuju preuzimanje svih imovinskih prava na vizualne identitete, uključujući i pravo na neograničeno iskorištavanje.
"Uvjereni smo da se najuspješnije koncipiranje, komuniciranje, prezentiranje, a na kraju i primjena brenda postiže promišljenim, usmjerenim i odgovarajućim oblikovanjem koje proizlazi iz strateškog razmišljanja, što propisana procedura ovog natječaja ugrožava budući da se istovremeno od natjecatelja traži krovni koncept (Big Idea) i novi vizualni identitet Hrvatske kao turističke destinacije, bez jasnih smjernica ili uvjetovanja rješavanja zadatka integralno, vodeći računa o tome da krovni koncept donosi smjernice za njegovo vizualno komuniciranje", kaže se u priopćenju.
"Treba tražiti smo jedan projekt, a ne dva"
Iako je moguće da se rješenja različitih autorskih timova kroz trenutno raspisanu metodu “poklope”, u tom slučaju radi se više o sreći i pukoj slučajnosti nego o pravilnom strateškom upravljanju brendingom, na što smo ukazivali i u dosadašnjoj komunikaciji s predstavnicima HTZ-a, dodaje se.
"Upravo zato ne možemo razumjeti, niti smo povratno dobili odgovarajuću argumentaciju, zašto u natječaju zadatak nije postavljen tako da se traži novi brend Hrvatske kao turističke destinacije u kojem i krovni koncept i dizajn vizualnog identiteta uvjetuju i slijede jedan drugoga, odnosno dijele zajedničku, cjelovitu, sveobuhvatnu ideju", kažu dizajneri.
HTZ je objavio natječaj za izbor krovnog komunikacijskog koncepta - Big Idea te novog vizualnog identiteta Hrvatske kao turističke destinacije.
Predviđena su dva projektna zadatka, odnosno izrada krovnog komunikacijskog koncepta za koji će biti odabrano do najviše pet ponuditelja, te izrada vizualnog identiteta za koji će biti odabrano najviše do 10 ponuditelja.
Ponuditelji imaju mogućnost prijave na oba zadatka ili samo na jedan.
Prijave do 13. ožujka
Riječ je o povezanim zadacima koji će imati ujednačene komunikacijske elemente brenda, što podrazumijeva suradnju i moguću prilagodbu idejnih rješenja ponuditelja, ako ne bi bio odabran isti ponuditelj za oba zadatka, kažu u HTZ-u.
Natječaj se provodi u dvije faze. Prva uključuje predselekcijski postupak koji se odnosi na dostavu dokumentacije kojom se dokazuje sposobnost potencijalnih ponuditelja, dok se druga faza odnosi na dostavu ponuda odabranih ponuditelja.
Natječaj je objavljen na službenim stranicama HTZ-a, rok za prijavu i predaju dokumentacije u predselekcijskom postupku je 13. ožujka do 12 sati, a prijave se šalju obavezno putem elektroničke pošte na adresu: brand.natjecaj@htz.hr i postupci.nabave@htz.hr.