Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs zaželio je učenicima ugodne praznike, rekao je da je ova školska godina bila prva nakon nekoliko koja je završila bez lockdowna i online nastave, a najavio je intenzivnu iduću zbog uvođenja eksperimentalnog programa cjelodnevne škole.
"Nakon nekih godina ranije ovo je prva školska godina koja je završila u normalnim okolnostima, u razredima, bez lockdowna i online nastave. Nadam se da će se to tako nastaviti. Sada neka učenici idu na zasluženi odmor, provedu vrijeme sa svojim obiteljima, svima sigurno treba puno više druženja i komunikacije", kazao je Fuchs novinarima nakon sjednice vlade.
Početak eksperimentalnog programa cjelodnevne škole
Čestitao je nastavnicima, profesorima, ravnateljima i djeci te im zaželio ugodne praznike i da se svi ponovno vide na početku iduće školske godine "koja će sigurno biti jednako tako izazovna i interesantna".
"U prvom redu zbog početka eksperimentalnog programa cjelodnevne škole", istaknuo je Fuchs. Na programu se intenzivno radi, pripreme su u punom jeku, a početkom srpnja uslijedit će edukacija nastavnika u Osijeku.
Komunikacija između Ministarstva i škola koje su ušle u program je, kaže, stalna i ima niz pitanja na koje treba dati odgovor. Škole, među ostalim, pitaju na koji način da strukturiraju nastavu, naročito imaju pitanja oko izvođenja A2 dijela programa, kako da koncipiraju poslijepodnevni izborni dio programa, što da naprave po pitanju nabavki.
"Uvjeren sam da će sve biti spremno do početka iduće školske godine", rekao je Fuchs.
Naglasio je da će iduća godina biti intenzivna zbog ogromnih zahvata u obrazovnu infrastrukturu, na svim razinama, nastavit će se izgradnja novih dječjih vrtića kako bi se postigao cilj, a to je da vrtiće pohađa 91 posto djece, a zatim 96 posto do 2030. godine.
Zahuktat će se, kaže, radovi na izgradnji, dogradnji i pregradnji novih škola, poziv je pripremljen i bit će predstavljen javnosti, a radi se o jednom od najvećih zahvata u tom području od kada postoji Hrvatska.
Slijedi analiza nacionalnih ispita u osmim razredima osnovnih škola
Ministar se osvrnuo i na rezultate nacionalnih ispita koji su provedeni u osmim razredima svih škola te istaknuo da slijedi dubinska analiza svih elemenata, pojedinih predmeta, odgovora koje su učenici dali, koliko su točni ili nisu.
"Na osnovu takvih egzaktnih podataka moći ćemo donositi ozbiljne zaključke - da li nešto treba mijenjati u kurikulumima, pojačati, poboljšati, na koji način treba pristupiti obrazovnom procesu kako bi se rezultati poboljšali, da li nečega ima previše ili premalo", rekao je.
Nacionalni ispiti, ističe Fuchs, daju dobar uvid i pregled u ukupno funkcioniranje školskog sustava, pojedinih škola, a unutar škola uvid samim djelatnicima na koji način su radili i postizali ono što je trebalo.
"Kad sve to skupa kompariramo, s obzirom na to da se puno priča o poplavi odlikaša, vidjet će se da li te ocjene zaista korespondiraju s rezultatima koje su postigli", dodao je.
Na novinarski upit o tome kako se Zagreb nosi s manjkom mjesta u vrtićima, poručio je da to treba pitati gradonačelnika.
"Ono što mogu reći jest da u pozivu koji je bio objavljen Zagreb je kandidirao 15 vrtića za potporu, od čega je 12 dobilo sredstva, a s tri je bio problem s nesređenim papirima. Da je bilo kandidirano više, sigurno bi dobili potporu u većem broju jer novac nije bio problem", kazao je Fuchs.