Foto: Getty
GOOGLEOV neslužbeni moto koji je kroz duže vrijeme bio jednostavna fraza "Ne budi zao" je uklonjen, barem ako se može zaključiti prema pravilniku ponašanja koji Google daje svojim zaposlenicima.
Slogan "Ne budi zao" je uklonjen krajem travnja ili početkom svibnja ove godine. Slogan je bio dio pravila ponašanja te tvrtke od 2000. godine.
Reorganizacijom Googlea 2015. godine nastala je tvrtka Alphabet. Nova tvrtka je preuzela izmijenjenu verziju slogana koja je glasila "Učini pravu stvar". Međutim, Google je zadržao svoj originalni slogan i dalje, do prije par tjedana.
Slogan bio šifra za Wi-Fi u autobusu
Slogan "Ne budi zao" je bio ugrađen u kulturu Googlea i njegovih zaposlenika toliko da je služio i kao šifra za Wi-Fi u autobusima koji prevoze zaposlenike do upravne zgrade, piše Gizmodo.
Originalna pravila ponašanja s maknutim sloganom nalaze se na ovom linku.
U pravilniku koji je Google stvorio za svoje zaposlenike 2000. godine piše:
"'Ne budi zao'.
Zaposlenici Googlea primjenjuju taj slogan u odnosu prema korisnicima, ali slogan 'Ne budi zao' je puno više od toga. Korisnici Googlea moraju dobiti osiguran i nepristran pristup informacijama, potrebno je fokusirati se na njihove potrebe i pružati im najbolje proizvode i usluge koje se mogu pružiti.
Jednako tako, slogan se može smatrati i kao uputa da se učini prava stvar, stoga slijedi zakone, ponašaj se časno, odnosi se prema kolegama pristojno i s poštovanjem. Googleova pravila ponašanja su slogan 'Ne budi zao' prenijela u praksu. Sve što se radi, potrebno je odraditi uz najviše etičke standarde poslovanja", piše u pravilniku Googlea iz 2000. godine.
Visoki standardi poslovanja
"Podigli smo standard poslovanja vrlo visoko iz praktičnih razloga i težnji: naša predanost najvišim standardima pomaže nam zaposliti najbolje ljude, stvoriti najbolje proizvode i privući odane korisnike. Povjerenje i uzajamno poštovanje među zaposlenicima i korisnicima temelj su našeg uspjeha i to je nešto što svi zajedno moramo zaslužiti svaki dan ponovo.
Stoga pročitaj pravilnik i slijedi njegove upute i duh koji nosi u sebi, uvijek imajući na umu da svatko od nas ima osobnu odgovornost prema drugim zaposlenicima kako bi im pomogao da i oni usvoje pravila ponašanja.
Imaš li ikakvih pitanja ili misliš da netko od tvojih kolega ili kompanija kao cjelina nije na visokom nivou poslovanja koji su upisani u ovaj pravilnik, nemoj šutjeti. Mi želimo i trebamo tvoje mišljenje", pisalo je, između ostalog, u prvoj verziji pravilnika koji je Google davao svojim zaposlenicima 2000. godine.
U travnju se pojavila nova verzija
5. travnja ove godine pojavila se nova verzija, a možete ju vidjeti na ovom linku:
Većina uputa za zaposlenike Googlea u novom pravilniku je ista, osim prvog dijela u kojem nema više slogana "Ne budi zao" i pozivanja zaposlenih da se on slijedi.
Googleov pravilnik na web stranici gdje je arhiviran pokazuje da je promijenjen 5. travnja 2018. godine.
No, čini se kako u stvaranju nove verzije ipak nije prošlo sve idealno. Naime, u promijenjenoj verziji, u kojoj se izbjegao slogan "Ne budi zao", on i dalje postoji. U posljednjoj rečenici pravilnika piše: "Zapamti... Ne budi zao i ako vidiš nešto što nije u redu, progovori".
Google se o tome za sada nije oglasio, piše Gizmodo.