SAMOBORSKA gradonačelnica Petra Škrobot i direktor gradskog poduzeća Komunalac Renato Raguž izvijestili su da su u Komunalcu zatekli ukupni gubitak u iznosu od 9.9 milijuna kuna, potraživanja za komunalnu naknadu od 7.5 milijuna kuna i dugove starije od 15 godina.
Gradonačelnica i direktor poduzeća rekli su na konferenciji za novinare kako je revizija utvrdila da su iza Komunalca godine nereda, tijekom kojih su se nizali gubici, koje će na kraju platiti građani.
"Što se financijskog poslovanja tiče, Komunalac već godinama akumulira gubitak koji sada iznosi 9.9 milijuna kuna. Ne znam je li bilo pogodovanja, ali imamo potraživanja od čak 7.5 milijuna kuna za komunalnu naknadu, a neki su dugovi stari i preko 15 godina", rekao je Raguž koji je gradsko poduzeće preuzeo u siječnju.
Najviše nepravilnosti u sektoru gospodarenja otpadom
Najviše nepravilnosti pronađeno je u sektoru gospodarenja otpadom, zbog čega je Komunalac 2020. godine izgubio dozvolu za gospodarenje otpadom na tri mjeseca.
"Dozvola je izgubljena jer je Komunalac kao odlagalište prijavio lokaciju koja se nalazi gotovo usred grada, pet minuta pješke od centra Samobora i 20 metara od Autobusnog kolodvora. Naravno da se na tu lokaciju otpad nije vozio, već je Komunalac divlje vozio i tri godine gomilao otpad na Trebežu", kaže Raguž.
Nova Uprava planira investicije u novi vozni park za prikupljanje otpada, kako bi zamijenila 20 godina stara vozila, te u novi sustav automatskog očitavanja spremnika.
Broj zaposlenika smanjen za 10 posto
Osim nepravilnosti u gospodarenju otpadom spomenuo je nepravilnosti s nekretninama, jer su neke od njih prešle u privatno vlasništvo, a nedostaju dokumenti iz kojih se mogu vidjeti sporni transferi.
"Mi sad čistimo nered i, kako stvari izgledaju, čistit ćemo ga još godinama", ustvrdila je gradonačelnica Škrobot.
Nakon racionalizacije poslovanja smanjen je broj zaposlenika za 10 posto, kada se uzmu u obzir i zaposlenici koji će otići u mirovinu u sljedećih nekoliko mjeseci, kaže Škrobot.
"Raskid ugovora potpisan je s djelatnicima koji su uglavnom radili u administraciji i na srednjoj razini upravljanja, a stvorene uštede koriste se za povećanje plaća preostalim zaposlenicima, posebno onima na terenu", poručila je.
Dio novca usmjerit će se prema većim naknadama za grobare, za rođenje djeteta i za otežane uvjete rada, najavila je Škrobot.