Foto: Pixsell/Borna Filić/Goran Kovačić
HOĆE li vlada prodati tvrtku Croatia Airlines, koja se nalazi u problemima, o čemu redovito pišemo, te ima li uopće zainteresiranih za kupnju ovog nacionalnog avioprijevoznika, pitanja su na koja smo pokušali doći do odgovora.
>> Propada li Croatia Airlines? Piloti spremni na štrajk
>> Piloti prijete štrajkom, a šef CA se u Mostaru provodi s ministrima, glumcima i Raspudićem
>> Croatia Airlines: Nismo pred kolapsom
>> Croatia Airlines kupila 58 knjiga svog šefa. Tvrde da tako šire znanje
"Kao što je naznačeno i u Nacionalnom programu reformi, plan za Croatia Airlines pronalazak je strateškog partnera jer je utvrđeno da je za daljnji razvoj operativnih kapaciteta neophodno ispitati tu mogućnost. Razvoj operativnih kapaciteta sa sobom nosi povećanje broja destinacija, kao i učestalost letova, a to znači i poboljšanu povezanost te dodatne mogućnosti gospodarske suradnje, ali i daljnji razvoj ostalih aktivnosti i usluga Croatia Airlines", stoji u odgovoru CA za Index.
"Država će ostati većinski partner"
Navode kako razmatraju koji bi oblik strateškog partnerstva bio provediv te državi kao većinskom vlasniku prihvatljiv, a ono što je sigurno je, tvrde, da "ni jedan strateški partner neće biti prihvaćen bez jasnog plana i prihvaćanja uvjeta koje će postaviti država, a vodeći se isključivo za dobrobiti kompanije".
"Nijedna velika kompanija neće se osvrtati na CA"
Qatar je, ističu, investirao ogroman novac u projekt Air Italy, za koji smatraju da će biti novi talijanski nacionalni prijevoznik.
Wizz Air je, dodaju, također jedan od kandidata za Alitaliju, ali je i u utrci za Voloteu. Turkish, kažu, još nije izašao iz vlastite krize, a uložio je u novu kompaniju Air Albania.
Piloti smatraju da se CA sad ne treba prodavati
"Croatia se ne treba prodavati. Vlada treba nakon godine i pol konačno postaviti CEO-a, po prvi put to ne smije biti politički postavljena osoba. Ako se napravi dobar odabir, CEO bi mogao kompaniju izvući iz krize i uvesti je u društvo više od 100 malih i neovisnih kompanija Europe koje posluju profitabilno više od 10 godina, neke i preko 50 godina.
Croatia Airlines ima nevjerojatne potencijale, a ima tek 18 posto udjela u domaćem tržištu u top sezoni. Samo dio tog potencijala znači enormne prihode koje sada uzimaju stranci. Nekoliko desetaka kompanija profitira na hrvatskom tržištu, samo Croatia to nije u stanju. Croatia Airlines ima potencijale da bude uspješna kompanija kao i grčki Aegean, i isključivo vrlo loša uprava je razlog da se tako što ne dešava već 25 godina", smatraju prometni piloti.
Piloti su upozorili i na loše upravljanje tvrtkom pa tako navode da je u prvih 15 dana svibnja otkazano čak 75 letova, jer su avioni CA na popravcima. Piloti su upozorili i na loše stanje aviona, koji se, kako smo jučer pisali, raspadaju, pa je tako prošlog vikenda jednom avionu napuklo staklo, dok je drugi nakon velikog servisa ponovno u kvaru.
Ističu i kako tvrtka CA gubi dosta novaca otkazivanjem letova te najmom aviona od stranih aviokompanija.
Istovremeno, uprava CA pokušava "ispeglati" situaciju i imidž u javnosti te su se pohvalili rezultatima, navodeći kako su 2017. završili s dobiti od skoro 25 milijuna kuna. Istaknuli su još da se pozitivni poslovni trendovi nastavljaju i u prvom kvartalu ove godine, kada je, uz zadržavanje broja letova na istoj razini kao u prvom lanjskom tromjesečju, povećan broj putnika za 8 posto, a putničkih prihoda za 13 posto.
"Tvrtka ostvarila dobit samo zbog prodaje slotova na Heathrowu"