HPB objavio plan za ovu godinu, u centru je bivša Sberbanka

HRVATSKA poštanska banka (HPB) ove će se godine usmjeriti na uspješnu provedbu projekta Euro, kao i na pripreme za integraciju buduće Nove hrvatske banke te razvoj modela održivog poslovanja, priopćeno je u srijedu iz te banke.

Prema revidiranim godišnjim financijskim izvještajima objavljenima u srijedu, HPB je lani ostvario rekordnu neto dobit od 202 milijuna kuna, što predstavlja rast od 11 posto u odnosu na godinu ranije. 

Operativna dobit 312 milijuna kuna

Pozitivni trendovi i napredak zabilježeni su u svim ključnim segmentima poslovanja, ističu iz te banke. Navode pritom da je operativna dobit iznosila 312 milijuna kuna te je bila viša za 8 posto u odnosu na prethodnu godinu, što se zahvaljuje rastu svih relevantnih kategorija prihoda, ali i smanjenju operativnih troškova zahvaljujući odgovornom upravljanju i optimizaciji poslovnih procesa.  

Znatno narasla imovina Banke

Imovina Banke tijekom 2021. porasla je za 2.4 milijarde kuna, na 27.9 milijardi kuna, a dodatno je ojačana i kapitaliziranost, pa je stopa adekvatnosti kapitala dosegnula 25.7 posto, po čemu je HPB u vrhu bankarskih institucija u Hrvatskoj, navode iz te banke.

Rekordno niska razina udjela nenaplaćenih potraživanja prvenstveno je rezultat nastavka trenda poboljšanja kvalitete kreditnog portfelja, odnosno smanjenja neprihodujućih izloženosti, ističe se u priopćenju te banke. 

Dodaje se da je ostvaren rast kredita stanovništvu, posebno u segmentu stambenog kreditiranja, od 15.5 posto. U segmentu gospodarstva fokus kreditnih aktivnosti bio je na zahtjevima za obrtnim sredstvima i refinanciranju postojećih obveza.  

Preuzeli su Sberbanku

Iz HPB-a podsjećaju da su od 1. ožujka ove godine preuzeli Sberbank d.d., čime su omogućili normalizaciju i stabilizaciju njezinog poslovanja u iznimno kratkom roku, kao i očuvanje njene imovine i imovine njenih klijenata.

Sberbank d.d. u sanaciji će nakon završetka sanacije nastaviti poslovanje u okviru HPB Grupe pod nazivom Nova hrvatska banka d.d. uz novi vizualni identitet koji odražava novi početak i dodatnu povezanost s HPB Grupom.  

Tom akvizicijom HPB je značajno osnažio svoju poziciju na bankarskom tržištu u Hrvatskoj, što se očituje u zajedničkom tržišnom udjelu te dvije banke od 7.77 posto, koji predstavlja polugu za daljnji tržišni iskorak i ostvarenje sinergijskih učinaka, zaključuje se u priopćenju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.