GOOGLEOV glavni regulator u Europskoj uniji, irski Data Protection Commissioner (DPC), pokrenuo je prvu istragu o njegovom korištenju osobnih podataka u svrhu oglašavanja.
Istraga je rezultat niza prijava, priopćili su iz DPC-ja, uključujući one internetskog preglednika Brave koji se prošle godine požalio da se Google i druge kompanije za digitalno oglašavanje nesmotreno koriste podacima ljudi.
"U skladu s člankom 110. Zakona o zaštiti podataka iz 2018. godine pokrenuta je istraga o obradi osobnih podataka u tvrtki Google Ireland Limited u kontekstu njezine internetske platforme Ad Exchange", stoji u priopćenju DPC-ja objavljenom u srijedu.
Istraga bi trebala pokazati obrađuju li se osobni podaci u skladu s europskim zakonom o privatnosti koji je stupio na snagu prije godinu dana (GDPR). Pod lupom će biti zakonske osnove obrade podataka, načela transparentnosti i minimalizacije podataka te Googleova praksa čuvanja podataka.
Suradnja u istrazi
Iz Googlea poručuju da će surađivati u istrazi.
"U potpunosti ćemo se uključiti u istragu DPC-ja i pozdravljamo mogućnost za daljnje pojašnjenje europskih propisa o zaštiti podataka u stvarnom vremenu. Ovlašteni kupci koji koriste naše sustave podliježu strogim pravilima i standardima", izjavio je u srijedu glasnogovornik Googlea.
Mnoge tehnološke tvrtke imaju europska sjedišta u Irskoj i time spadaju pod nadležnost DPC-ja.
Regulator je početkom svibnja priopćio da je pokrenuo 51 opsežnu istragu, od kojih se 17 odnosi na velike tehnološke tvrtke, uključujući Twitter, LinkedIn i Apple, a obuhvaćene su i brojne podružnice Facebooka, WhatsAppa te Instagrama.
Prema GDPR-u, regulatori imaju ovlasti izricati kazne u visini do četiri posto globalnih prihoda tvrtke ili 20 milijuna eura, ovisno o tome koji je iznos veći.