IAKO je pandemija koronavirusa u prvi plan izbacila upravo digitalizaciju, čak 57 posto hrvatskih tvrtki ne osjeća se spremnima koristiti digitalne tehnologije i tako odgovoriti izazovima koje im je poslovanju donijela koronakriza.
Poražavajući je to podatak iz istraživanja koje su na uzorku od 200 tvrtki iz različitih sektora provele revizorsko-konzultantska tvrtka EY i Algebra MBA. Istraživanjem se nastojalo utvrditi u kojoj su mjeri hrvatske tvrtke prihvatile digitalnu transformaciju i tako se prilagodile poslovanju u uvjetima krize izazvane pandemijom koronavirusa.
Najviše problema imaju uslužne tvrtke, a najmanje financijski i ICT sektor
Istraživanje je pokazalo da u digitalizaciji najviše problema imaju tvrtke iz uslužnog sektora: čak 62 posto tvrtki iz tog sektora smatra da je nespremno za primjenu digitalnih tehnologija u poslovanju. S digitalizacijom muku muči i dobar dio prerađivačke industrije. S druge strane, najmanje problema s digitalizacijom ima financijska industrija i, što je logično, ICT sektor.
Uzroci nedovoljne spremnosti za digitalizaciju u hrvatskom poslovnom sektoru su višestruki. Istraživanje je, primjerice, pokazalo da je svaka druga hrvatska kompanija u koronakrizi uvela neki oblik rada od kuće, ali i da hrvatske tvrtke, općenito govoreći, očekuju oporavak poslovanja na proljeće, odnosno povratak na stare modele poslovanja. Zato i nisu sklone temeljitoj transformaciji poslovanja, ocjenjuje se u istraživanju. No problem je, pokazuje dalje istraživanje, i nedovoljna educiranost zaposlenika.
Poslodavci će ulagati u digitalnu edukaciju radnika
Ipak, što se tiče digitalizacije, promjene se u hrvatskim tvrtkama ipak događaju. Na to ih, pokazuje istraživanje, sile potreba za većom učinkovitošću i boljim poslovnim rezultatima koji se digitalizacijom mogu postići te razvoj novih proizvoda i usluga. Stoga je tijekom pandemije 15 posto tvrtki uvelo modele razvoja proizvoda i usluga, a čak 70 posto je najavilo da su automatizacija procesa, tehnologije u oblaku, upravljanje podacima i napredna analitika njihovi prioriteti u narednom razdoblju. Poslodavci u istraživanju najavljuju i daljnju edukaciju zaposlenika s ciljem razvoja njihovih digitalnih kompetencija.