KORONAVIRUS U HRVATSKOJ

Želite odgoditi cijepljenje? To ćete napraviti jako teško. Beroš: Uvodimo promjene

Foto: Index

OSIM što sustav za organiziranje cijepljenja po doze poziva mlade dok se još nisu procijepili stariji sugrađani, zadnjih dana pojavio se i telekomunikacijski problem. 

Pozivni centar za iskazivanje interesa za cijepljenje, ali i za promjene termina, s brojem 0800 0011, reagira slabo ili nikako. 

Nakon što smo zaprimili na desetke mailova čitatelja, i sami smo se odlučili uvjeriti. Jutros smo zvali više puta. 

Sustav ne može podnijeti više poziva istovremeno

Automatska poruka najprije vas zamoli da pripremite OIB i pričekate. Ako vam se ne da čekati, upute vas na web-stranicu za online prijavu za cijepljenje. "Prijavu bez čekanja moguće je napraviti putem internetske stranice na cijepise.zdravlje.hr."

Nakon nekog vremena začuje se: "Vaš je poziv trenutno sedmi na listi čekanja."

Minutu kasnije slijedi: "Vaš poziv nam je važan. Molimo, pričekajte javljanje operatera."

A onda vam, ničim izazvani, desetak sekundi kasnije poklope slušalicu. Prije nego što to učine, kažu: "Žao nam je, svi agenti trenutno su zauzeti, molimo, pokušajte kasnije."

Na ovaj broj trebali bi se javljati i ljudi koji žele promijeniti termin cijepljenja. Kako će to učiniti ako im se nitko ne javlja? Kako ako je sedam poziva istovremeno nepremostiv problem za sustav hrvatskog zdravstva?

Beroš: Zadnja dva dana je navala, već sutra ili prekosutra uvodimo dodatne linije

No čini se da će ipak doći do promjena. 

Ministar zdravstva Vili Beroš Indexu je kasno popodne rekao da su u Ministarstvu svjesni problema i da će se vrlo brzo uvesti promjene. 

"Pokrenut ćemo nove linije još danas ili sutra. Za razliku od prijašnjih dana je jučer i danas navala, primijetili smo to i brzo ćemo reagirati s dodatnim linijama", rekao je za Index Beroš. 

Kazao je kako će se nove linije uvesti već sutra ili prekosutra. 

"Ako se ne javite, idete na kraj reda..."

Inače, čitateljica koja nam se obratila kaže da postoje i poteškoće s e-mailom. 

"Ako se niste odazvali na cijepljenje, idete na kraj liste. Dakle, ako niste vidjeli mail jer su ga poslali u nedjelju u 22:40 za termin u utorak u 8:30, idete na kraj liste i ako niste vidjeli mail jer je njihovom greškom završio u 'promotions tabu' i nisu ga ni poslali s one adrese s koje su poslali potvrdu pa da filtrirate. Ako vam doktor kaže da se ne preporučuje cijepljenje AstraZenecom zbog mogućih kontraindikacija jer imate povijest tromboza. Ako ste poslovno izvan Zagreba i ne možete doći u roku od jednog dana ili imate neodgodive obaveze. Zbog svega navedenoga idete na kraj reda", navodi naša čitateljica.

"U mailu je bio broj na koji se može nazvati u slučaju da vam termin ne odgovara. Bila sam u toj situaciji i zvala sam 20 puta tijekom dana. Nitko se nije javio. Dakle, vodim se kao da se samo nisam odazvala i sada ću za to biti kažnjena iako bih se odmah cijepila jer moram putovati zbog posla", poručuje naša sugovornica. I nije jedina.

"Od jutra zovem broj, nema šanse da dobijem operatera"

"Vidim da pišete o cijepljenju na Velesajmu. Ja sam kasno sinoć dobio poziv mailom. Od jutra pa do ovog trenutka zovem taj 0800 0011 broj da javim da se ne želim cijepiti AstraZenecom, ali želim da me pozovu kada bude Pfizera ili Moderne. Međutim, nema šanse da dobijem operatera", piše nam čitatelj.

"Svaki put poziv traje cca 3 minute i onda me prekinu. Nekoliko puta sam dobio informaciju da sam 8. ili 9. ili 10. u redu čekanja, ali bez obzira na to, opet me prekinu nakon cca 3 minute i opet sve ispočetka. Sada vidim da nema šanse da ja tamo nekoga dobijem i sada je postalo jasno da je platforma jako loša. Naime, trebali su biti spremni i ponuditi više mogućih odgovora putem linkova koji se dobiju u tom pozivu na e-mail. Na taj način su mogli selektirati prijavljene. Tu je trebala biti mogućnost:

- potvrđujem dolazak

- želim drugi termin

- želim drugo cjepivo i koje

- otkazujem cijepljenje.

Ovako oni ne znaju zašto ja sutra neću doći na cijepljenje niti ja znam što se dešava s mojom prijavom.

Ako možete kontaktirati neke nadležne ljude, treba im to napomenuti", napisao nam je čitatelj.

"Na broj se nitko ne javlja"

"Pisali ste sinoć o tome da su preko aplikacije Ministarstva zdravstva stigli mailovi s terminima za cijepljenje. U mailu stoji i broj telefona ako niste u mogućnosti doći na cijepljenje. Zovem broj od jutra, dakle sigurno već 50 puta sam zvala. Nisam u Zagrebu, nego na poslovnom putu, ne mogu doći sutra na cijepljenje. No, na broj 0800 0011 se nitko ne javlja. Čekam operatera i svaki put me izbaci. Molim vas, provjerite", napisala nam je još jedna čitateljica.

Iz HZJZ-a jutros rekli da je otvoreno 20 linija na kojima radi 70 ljudi

Odgovor na pitanje "Što ako želite promijeniti termin cijepljenja?" ne nalazi se među osnovnim uputama na stranici HZJZ-a. 

Zato smo im jutros poslali upit. Evo što su rekli: "Osobe koje ne mogu doći na cijepljenje trebale bi nazvati 0800 0011 i otkazati termin te će novi termin dobiti naknadno."

Zanimalo nas je i s koliko linija rade budući da su nama jutros pozivi odbijani s objašnjenjem da smo sedmi na listi čekanja. 

"Trenutno je otvoreno 20 linija na kojima radi 70 ljudi koji i zovu na cijepljenje te primaju pozive", poručili su iz HZJZ-a. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.