TVRTKA LNG Hrvatska ponovno je produljila rok za zatvaranje drugog kruga obvezujućeg zakupa kapaciteta, do 20. prosinca, temeljem zahtjeva zainteresiranih korisnika terminala za produljenje roka za dostavu ponuda, objavljeno je u četvrtak na njezinim internetskim stranicama.
Drugi krug obvezujuće faze Open Season postupka za zakup kapaciteta LNG-a bio je otvoren 22. lipnja 2018. godine, a prvi rok za predaju ponuda bio je 3. kolovoza.
Potom je taj rok produljen do 28. rujna, a sada do 20. prosinca.
"S obzirom da je društvo LNG Hrvatska zaprimilo zahtjeve od zainteresiranih korisnika terminala za dodatno produljenje roka za dostavu ponuda, društvo LNG Hrvatska je u koordinaciji s društvima Plinacro i FGSZ uskladilo novi terminski plan za provođenje daljnjeg dijela obvezujuće faze zakupa kapaciteta terminala, a sve s ciljem pozitivnog okončanja postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta uplinjavanja UPP-a", navodi se na internetskim stranicama te tvrtke.
Dodaje se da će novi vremenski plan provedbe obvezujućeg zakupa kapaciteta uplinjavanja UPP-a, tzv. Open Season postupak, s novim rokovima trajanja pojedinih aktivnosti biti dostavljen svim registriranim gospodarskim subjektima koji sudjeluju u postupku.
Open Season postupak
Tvrtka LNG Hrvatska provodi obvezujuću fazu Open Seasona za zakup kapaciteta samog terminala na otoku Krku, dok odvojeni Open Season postupak provode Plinacro i FGSZ, odnosno operatori transportnog sustava u Hrvatskoj i u Mađarskoj, a za ugovaranje stalnog kapaciteta transportnog sustava.
Inače, nakon što je u neobvezujućoj fazi Open Seasona interes za zakup kapaciteta plutajućeg LNG terminala iskazalo 20-ak kompanija, a 12 ih dostavilo ponude za zakup u ukupnom iznosu većem od inicijalno ponuđenog kapaciteta od 2,6 milijardi prostornih metara plina, u prvom je krugu podnošenja obvezujućih ponuda interes bio skroman.
Prvi krug za podnošenja obvezujućih ponuda za zakup kapaciteta budućeg LNG terminala završio je 8. travnja, a neke su neslužbene informacije govorile da je zaprimljena samo jedna ponuda, i to navodno samo ponuda Ine za tek 100 milijuna prostornih metara prirodnog plina godišnje.
Kapacitet terminala trebao bi iznositi 2,6 milijardi prostornih metara godišnje, pri čemu je potrebno zakupaca za najmanje 1,5 milijardi prostornih metara da bi investicija bila donekle isplativa.
Terminal na otoku Krku planiran je kao dio napora Europske unije da se plin uvozi iz više izvora, a ne uglavnom iz Rusije. Ciljana su tržišta su zemlje središnje i jugoistočne Europe.
Ukupni troškovi izgradnje LNG terminala na Krku s otpremnim plinovodom procjenjuju se na oko 265 milijuna eura, dok će EU u taj projekt uložiti 101,4 milijuna eura.